جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 01.07.2018, 20:24

بیانیه حزب ندای ایرانیان


بیانیه حزب ندای ایرانیان در خصوص مشکلات اقتصادی اخیر و ناکارآمدی مسئولان

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف ایران
کشورمان روزهای سخت و حساسی را سپری می کند. روی کار آمدن رئیس جمهوری بدعهد و بداندیش در ایالات متحده و رونمایی از دست چدنی اینبار بدون دستکش مخملی، روزگار سخت دیگری پیش روی ملت ایران قرار داده که عبور از آن فقط با هوشیاری و تدبیر ممکن است.
التهاباتی که در روزهای گذشته بازار ایران را تحت الشعاع خود قرار داد پیش لرزه هایی است که اگر بخواهیم صادقانه بگوییم موقت نبوده و باید برای وضعیتی ناهموارتر خود را آماده کنیم.

در چنین شرایطی، تردیدی نیست عبور از چنین وضعیتی، بی پشتوانه و حمایت مردمی مقدور نیست. البته ملت ایران در ۴دهه گذشته با فشار و تحریم خارجی بیگانه نبوده و دولت های مختلفی هم که سر کار آمده اند هرکدام به نحوی با توطئه های غربی و شرقی دست و پنجه نرم کرده اند. در نهایت این پشتوانه مردمی نظام بوده که همواره به کمک دولتمردان آمده و تحمل سختی ها را آسان کرده است.

با همه این احوال، آنچه امروز نگران کننده می نماید این است که به فاصله یکسال از حماسه ای که مردم در انتخابات سال ۹۶ خلق کردند، موج ناامیدی در جامعه فراگیر شده و تردیدها نسبت به توانایی مسئولان اقتصادی دولت در حل مشکلات فزونی گرفته و رئیس جمهور محترم هم با وجود نابسامانی های رخ داده هیچ تغییری در تیم اقتصادی خود انجام نداده و همچنان اراده ای برای برخورد قاطع با فساد هم شاهد نیستیم.

حزب ندای ایرانیان راه عبور از وضع فعلی را شفافیت در عرصه اقتصاد، مبارزه با فساد و صداقت با مردم می داند. بی شک برداشتن این سه گام می تواند اعتماد عمومی را افزایش داده و پشتوانه مردمی حاکمیت را تقویت کند. در عین حال باید تاکید کنیم عبور از این وضعیت پیچیده با تیم فرتوت، خسته و بازنشسته‌ای که رئیس جمهور را احاطه کرده‌اند ممکن نیست.

مردم شریف ایران
تاریخ معاصر کشورمان از مشروطه تا به امروز گواه تلاش دامنه دار برای دستیابی به عدالت میباشد، این خواسته تاریخی به دلیل وجود احساس تبعیض تاریخی ایرانیان است، شفافیت مهمترین عاملی است که میتواند احساس تبعیض را در بین مردم کاهش داده و اعتماد جامعه را برای قرار گرفتن در کنار سیاست های دولت مردان جلب کند.

حزب ندای ایرانیان از دولت و تمامی ارکان کشور که به هر میزان از اموال و منابع عمومی بهره می برند می خواهد نسبت به شفافیت زمینه های مصارف این منابع با جزئیات، به صورت داوطلبانه اقدام نمایند. از معاون اول محترم رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم می خواهیم پیش قراول و پرچم دار حساب کشی از نهادهای مختلف بوده و با مفسدانی که طی هفته های اخیر از وضعیت سواستفاده کردند اغماض نکرده و در برخورد با رانتجویان و افشای اسامی متخلفان، مردم را را محرم بداند و دستگاه های مختلف را ملزم کند آمار و ارقام مرتبط با دریافت ارز دولتی را روشن و شفاف در رسانه ها منتشر کنند.

متاسفانه این روزها مردم ایران یک چشم اشک و یک چشم خون، شاهد تلاش بیهوده مقامات کشور برای فرار از مسئولیت و دادن آدرس بی‌کفایتی در دیگر ارکان قدرت و همچنین جهد جریان های سیاسی جهت پیدا کردن مقصر در اردوگاه رقیب و پاک نگه داشتن دامان خود هستند.

به راستی مردم چگونه به فردای جامعه‌ای که توسط افرادی اداره می‌شود که امروز عهده دار مسئولیت اعمال گذشته خود نیستند اعتماد کنند؟

کدام یک از جناح های سیاسی کشور در طول چند دهه گذشته زمام امور بخشی از نهاد ها را بر عهده نداشته یا هم اکنون افرادی را در ارکان قدرت ندارد؟ طبعاً هر کس با توجه به میزان قدرت و اختیارات در طی این مدت، امروز در برابر وضعیت کشور مسئول است.

حزب ندای ایرانیان بخش قابل توجهی از عدم اطمینان مردم از آینده کشور و انگیزه آنها برای تبدیل دارایی های خود به طلا و ارز های خارجی را ناشی از رفتار مدیران نظام در تمامی سطوح جهت فرار از مسئولیت می داند، مطلبی که میتواند با رفتار مسئولانه و تلاش مجدانه و هم افزای دست اندرکاران کشور تبدیل به امید به آینده و بازگشت سرمایه اجتماعی شود.

در عین حال بر این باوریم مدیران پا به سن گذاشته دولت هر ایده ای داشتند در این مدت به کار گرفتند و اکنون انگیزه، تحرک و توان لازم برای نقش آفرینی موثر را ندارند. در نتیجه خنثی کردن توطئه های دشمن خارجی و مقابله با نقشه های پلید رانت خواران و مفسدان داخلی تنها با دولتی جوان و ضد فساد ممکن است. تجربه استفاده از مهندس آذری جهرمی و ابتکارات، خلاقیت ها و هوشمندی های وی در همین مدت کوتاه نشان داد به جریان انداختن خونی تازه در رگ های دولت چگونه می تواند باطل السحر همه خباثت ها و بداندیشی ها باشد.

در نهایت اینکه این روزها نیز خواهد گذشت و روسیاهی برای آنانکه که در بدترین شرایط اقتصادی به بیت المال خیانت کردند خواهد ماند و سرانجام تاریخ نیز در خصوص رفتار همه مسئولان قضاوت خواهد کرد. امیدوارم مردم عزیز ایران در مواجهه با ناملایمات اقتصادی، خویشتن داری به خرج داده و آرامش خود را حفظ کنند و دولت تدبیر و امید هم نشان دهد می تواند با درایت، آرامش را به بازار برگردانده و از امید مردم صیانت کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024