جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 24.06.2018, 9:19


محمد نعیمی‌پور، رییس فراکسیون مشارکت در مجلس ششم، در بخشی از مصاحبه خود با ماهنامه «اندیشه پویا» گفت:

* صحبت‌های من در این گفت‌وگو نظر شخصی من است و ارتباطی به مواضع حزب اتحاد ملت ندارد. با این تذکر مقدماتی باید اشاره کنم که بله، زخم کهنه‌ای وجود دارد که در ماجرای شورای شهر و شهرداری تهران سر باز کرد. آن هم این است که در این سال‌ها اصلاح‌طلبان همواره سعی کرده‌اند نشان دهند که در همۀ مسائل اجماع دارند، حال آن‌که چنین اجماعی واقعیت نداشته و ندارد.

* آقای مرعشی در میزگردی در شمارۀ گذشتۀ مجلۀ شما سطح موضوع را تنزل داده‌اند و گفته‌اند شهرداری یا آقای نجفی مقدس نیستند که نتوان به آن‌ها انتقاد کرد. این فرافکنی است. مسئله انتقاد کردن نبود، مسئله خسته کردن آقای نجفی بود.... این حرف که آقای نجفی نمک از نمکدان کارگزاران خورد و نمکدان را شکست، غلط است و صحت ندارد.

* در طول دورۀ کوتاه شهرداری آقای نجفی، موضع‌گیری‌ها و صحبت‌های آقایان مرعشی، کرباسچی، عطریانفر و به‌خصوص شیوۀ عملکرد رسانه‌های‌شان، همواره از مخالفت کارگزاران با ادامۀ شهرداری آقای نجفی و تلاش‌شان برای جایگزین کردن محسن هاشمی حکایت می‌کرد.

* در جمع اصلاح‌طلبان همواره گفته می‌شود که بهتر است مسائل را کدخدامنشانه حل کنیم. اما صحبت‌های درگوشی و این‌که فکر کنیم نباید حرفی بزنیم که آب در دل کسی تکان بخورد، اسمش کدخدامنشی نیست بلکه سرپوش گذاشتن بر واقعیات است که اجازۀ حرکت رو به جلو را از اصلاح‌طلبان گرفته و به نظر من محافظه‌کارشان کرده است.

* با تأکید بر یک‌سری کلیات نمی‌توان مردم و به‌ویژه نخبگان را حامی جریان اصلاحات نگه داشت. این ورشکستگی سیاسی است نه وحدت.

* بعضی از چهره‌های موجه اصلاح‌طلب می‌گفتند اگر آقای نجفی تخلفی کرده و به همان دلیل می‌خواهد استعفا کند، چرا باید هزینۀ آن را جریان اصلاحات بدهد؟ اما من می‌گفتم که ما باید در گام اول دقیق از آقای نجفی بپرسیم که چه اتفاقی افتاده است؛ که متأسفانه ایشان از دیدار و گفت‌وگو امتناع می‌کرد. اگر برای ما مسجل شد که او حاشیۀ ناصوابی داشته، به جای قبول استعفای نجفی، او باید عزل می‌شد.

* صریح بگویم، آقای نجفی که وارد میدان مین خطرناکی شده ‌بود، حق اشتباه نداشت. اگر اشتباهی کرده بود، چه اشکالی داشت که اصلاح‌طلبان از ایشان برائت بجویند. ... ما نباید پشت در‌های بسته تصمیم‌گیری کنیم و مسائل را به بهانۀ آبروی اصلاحات و فشار رقیب لاپوشانی کنیم. ریگی به کفش ما نیست. مردم به جریان اصلاحات اقبال نشان دادند و شترسواری دولادولا رسم اصلاح‌طلبی نیست، اما متأسفانه گرفتار آن شده‌ایم.

* این نقدها و حرف‌ها، حرف‌های محمد نعیمی‌پور است نه مواضع حزب اتحاد ملت ایران. فکر می‌کنم الآن باید کاری کنیم که اردوگاه اصلاح‌طلبی از این شرایط خارج شود، باید بن‌بست‌شکنی کنیم وگرنه دیر خواهد شد و مردم هم با ما عقد اخوت نبسته‌اند.

* ماجرای آقای نجفی یک تلنگر جدی برای جریان اصلاحات بود که از وضعیت محافظه‌کاری و رخوت خارج شوند. اما متأسفانه جریان اصلاحات چنان خودش را به خواب زده که تلنگر که سهل است، سیلی هم بیدارش نمی‌کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024