پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 22.06.2018, 16:11


درود و سلام به همه ایرانیان آزادیخواه و وطن پرست...

مخاطب این نوشته سردار جعفری ‌و امثالهم است که از كمترین نزاکتی برخوردار نیست و امثال من را که پای  بیانیه مذاکره مستقیم ایران و آمریكا را امضا كرده ام، ندیده و نشناخته، خائن و خیانتكار نامیده است.

سردار، بد نیست كه بدانی که من، اكبر ولائی، فرزند یک کشاورز روستایی بی‌سواد، اما مومن و متقی و نماز شب خوان هستم که از افتخارات زمان حیاتش، پرورش فرزندانی برومند و خدمتگزار به این مرز و بوم است.

یک فرزند طی ۵۵ سالی كه در کسوت روحانیت مبلغ دین اسلام و مذهب شیعه بوده، دو دوره نیز نماینده ی منتخب  مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است.

فرزند دیگر ۳۵ سال رئیس بنیاد و دیگری مهندس و از جانبازان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.  یک فرزند دیگر اولین شهید سپاه مازندران است که در غائله گنبد در سال ۵۸ به شهادت رسید.

سردار!
خود من كه خائن و خیانتكارش خوانده ای، سابقه مبارزات پیش از انقلاب دارم و در زمستان سال ۵۸ ماه‌ها در تهران به صورت شبانه روزی، مخفیانه از طرف مجاهدین انقلاب اسلامی مدتها  آموزش نظامی دیدم تا در جنگ علیه کمونیستها و در حمایت از مجاهدین افغان شرکت كنم.

البته به علت سرمای زمستان این امر میسر نشد. اما پس از شهادت برادرم، وارد سپاه شدم تا اسلحه‌اش به زمین نماند. پس از ماهها آموزش پیاده و زرهی، در پنج عملیات جنگ تحمیلی شرکت داشتم؛ سه بار مجروح شدم و به این دلیل ماهها در بیمارستانها بستری گردیدم. در حال حاضر هم افتخار می‌كنم كه یكی از جانبازان شیمیایی این مملكت هستم.

بعداز جنگ، چون نه اهل زد و بند بودم و نه در پی درجه و پست و مقام، از خدمت در سپاه پاسداران استعفا دادم و وارد بازار کار آزاد شدم.

با این پیشینه شخصی و خانوادگی به خود حق می‌دهم كه تو را خطاب قرار دهم و فریاد برآورد كه مرد حسابی این چه گونه سخن گفتن و آبروی سپاهیان اصیل را بردن است؛ بیان اینگونه مطالب، أن هم  از دهان یک سردار سپاه، آنهم در مقام فرمانده کل، واقعا خجالت آور است.

سردار، شما، افراد تحت فرمان، و عوامل شناخته شده اتان، به هر بهانه‌ای میتوانید بنده و امثال من را خفه کنید، به نحوی  که آب هم از آب تکان نخورد. اما بدانید كه ما هنوز هم جان به كف داریم  و آماده ایم تا در مقابل هر گونه واکنش خلاف قانون و غیرانسانی تا پای جانم بایستیم.

من به شخصه اجازه نخواهم داد به سوابق، خانواده، دوستان و کیانم توهین شود. بهتر است شما و امثال شما به جای توهین و تهدید، یك بار هم كه شده پاسخگو باشید. در پیشگاه مردم شریف ایران بگوئید كه طی سال‌های گذشته، چه کس یا كسانی  خائن واقعی به ملك و ملت بودند؟ چه كسانی امثال بابک زنجانیها را پرورش دادند؟ چه کسی به خاوری لوح تقدیر داد؟

این نكته را بدانید كه سکوت من و امثال من، دلیل بر نادانی نیست.  بنده را همگان می‌شناسند، در دوران حیات خود، نه یک متر زمین و نه یك ریال وام از دولت و نظام جمهوری اسلامی دریافت نكردهام. افتخار می‌كنم که هنوز كه هنوز است مستاجرم و در خانه مصادره‌ای یا منزل سازمانن زندگی نكرده ام و ذره‌ای هم خجالت نمی‌کشم.

در مقابل، بسیار خجالت می‌کشم كه می‌بینم افرماندهی سپاه ایران را به عهده جنابعالی گذاشته‌اند، متاسف هستم که جنابعالی منصوب رهبری هستید.

من آقای خامنه‌ای را از آن زمان كه اولین سخنران مراسم برادر شهیدم بود می‌شناسم، ولی به واسطه‌ی این كه فردی چون جنابعالی را به فرماندهی سپاه گمارده‌اند، گلایه دارم و به این انتصاب معترضم.

خون امثال من  در جبهه‌ها ریخته نشد که تو و امثال تو، مرا خائن بنامید.

  بنده، چه آن گاه قطعنامه پایان جنگ تحمیلی با خوردن جام زهر از طرف حضرت امام امضا شد و چه زمانی كه پس از دهها بار جشن هسته‌ای گرفتن، یك باره با نرمش قهرمانانه مقام رهبری مواجه گردیدم، فكر خیانت كسی به ذهنم خطور نكرد، در حالی كه بودند افراد فهمیده و صالحی كه پس از بازپس گیری خرمشهر پیشنهاد صلح داده بودند و قبل از پایان یافتن گردش سانترفیوژهایی كه با پول نفت و بیت المال تهیه شده بود.

حالا هم شرایط همان است و میهن دوستی امثال من همان، آن هم با توجه به گرفتاری‌های مردم، به ویژه جوانان كه شاهد بخشی از اعتراض‌ها و مطالب أن‌ها در دی ماه ٩٦ بودیم. حرف ما هم روشن است، مذاكره مستقیم، شفاف و بدون قید و شرط، بدون واسطه‌هایی چون عمان.

برادر خوب توجه كن، سردار تند نرو، عنان اختیار نگه دار. یک اصطلاح مازندرانی داریم، به آن عنایت كن: (ته لینگ ره که تیل نخینه)؛ حالا اگر گرفتی خواهش می‌کنم قبل از بیان چنین افاضاتی، طرف خود را بشناس و سنجیده سخن بران.

با تشکر اکبر ولایی


بیشتر بخوانید: خواهان و حامی مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هستیم



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024