جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.06.2018, 19:13


بی بی سی

بی‌بی‌سی و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران امروز بار دیگر شکایت خود از رفتار ایران با کارکنان بی‌بی‌سی فارسی و خانواده‌هایشان را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مطرح کردند.

سال گذشته در پی سال‌ها اذیت و آزار، مقام‌های ایران ۱۵۲ نفر از کارکنان و همکاران فعلی و پیشین بی‌بی‌سی فارسی را به ظن توطئه علیه امنیت کشور تحت تعقیب قرار دادند و دارایی‌های آنها را مسدود کردند.

نگین شیرآقایی، یکی از روزنامه‌نگاران و مجریان بی‌بی‌سی فارسی، امروز در اجلاس شورای حقوق بشر گفت که حکومت ایران به شکایت‌های قبلی بی‌بی‌سی و سازمان ملل بی‌اعتنا بوده است.

او به نمایندگی از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران درباره آزار کارکنان بی‌بی‌سی فارسی خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت «بیش از یک دهه است که ما قربانی آزار و اذیت بوده‌ایم تنها به این دلیل که برای بی‌بی‌سی فارسی کار می‌کنیم. اعضای خانواده‌های ما در ایران هم تهدید و بازداشت شده‌اند و هدف بازجویی و تجسس بوده‌اند و در مواردی از سفر منع شده‌اند.»

نگین شیرآقایی در این جلسه گفت که ایران به جای رسیدگی به شکایت قبلی بی‌بی‌سی به سازمان ملل و گزارشگر ویژه آن تلاش کرده است تا اعتبار گزارشگر سازمان ملل را زیر سوال ببرد و استقلال بی‌سی‌سی را مورد حمله قرار دهد.

بی‌بی‌سی و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بار دیگر از شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر خواست تا بار دیگر نگرانی‌ها از رفتار با روزنامه‌نگاران و خانواده‌های آنها را با ایران مطرح کند.

بی‌بی‌سی پیش از این در نامه‌هایی به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن هم خواهان کمک آنها برای توقف آزار و اذیت کارکنان بی‌بی‌سی فارسی وخانواده‌های آنها شده است.

این نامه‌ها پاسخی دریافت نکرده است.

شش ماه بعد از معرفی وکیل از طرف تعدادی از کارکنان بی‌بی‌سی برای رسیدگی به این پرونده، قوه قضاییه ایران درخواست‌ها برای چالش حقوقی اتهامات مطرح شده را نادیده گرفته است.

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024