سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 30.05.2018, 17:16


وزارت دارایی آمریکا شش فرد و سه نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، زندان اوین، گروه انصار‌ حزب‌الله و گروه برنامه‌نویسی «هانیستا» تحریم شده‌اند. گروه هانیستا در طراحی و توسعه موبوگرام و موبوپلاس دست دارد که امکان رصد کاربران را فراهم می‌آورد. گروه انصار حزب‌الله نیز به دست داشتن در «سرکوب و نقض جدی حقوق بشر» متهم شده است.

اسامی تحریم‌شدگان جدید آمریکا:

۱. عبدالعلی علی عسگری، رئیس صدا و سیما
۲. حسین الله‌کرم، (انصار حزب‌الله)
۳. ابوالحسن فیروزآبادی- دبیر شورای عالی امنیت ملی
۴. عبدالصمد خرم آبادی، قاضی دیوان عالی- معاون دادستان کل کشور و دبیر کمیته فیلترینگ
۵. عبدالحمید محتشم (انصار حزب‌الله)
۶. حمید استاد، (انصار حزب‌الله)
۷. انصار حزب‌الله
۸. زندان اوین
۹. گروه برنامه‌نویسی هانیستا که موبوگرام از جمله تلگرام‌های غیررسمی است، از تولیدات این گروه است. 

تحریم این اشخاص و نهادها به آن معنی است که شهروندان و نهادهای آمریکایی حق معامله و همکاری با آنها را ندارند، دارایی‌های احتمالی آنها در آمریکا بلوکه می‌‍شود و این افراد حق سفر به آمریکا نخواهند داشت.

از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خروج از توافق هسته‌ای را اعلام کرد، این چندمین باری است که آمریکا اشخاص و نهادهایی را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه می‌کند. هرچند این تحریم‌شدگان ارتباطی به تحریم‌های رفع‌شده هسته‌ای که قرار است بازگردند ندارند.

عبدالصمد خرم‌آبادی و ابوالحسن فیروزآبادی، که به ترتیب دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و رئیس شورای عالی فضای مجازی هستند، و عبدالعلی علی عسگری، رئیس صدا و سیما، مقام‌های حکومتی هستند که آمریکا تحریم کرده است.

حسین‌الله کرم، عبدالحمید محتشم و حمید استاد، از رهبران گروه انصار حزب‌الله به دلایل “حقوق بشری”، مانند خود گروه انصار حزب‌الله تحریم شده‌اند.

وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای انصار حزب‌الله را به نقش داشتن در “نقض جدی حقوق بشر” در ایران متهم کرده و گفته است که این گروه با بسیج در «سرکوب خشن» شهروندان ایرانی همکاری کرده است.

علاوه بر اینها یک گروه برنامه‌نویسی نیز تحریم شده است.

آمریکا گروه برنامه‌نویسی هانیستا را متهم کرده است که با طراحی و توسعه موبوگرام و موبوپلاس، امکان رصد کاربران را برای نهادهای قضایی و امنیتی ایران فراهم کرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024