پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 27.05.2018, 8:31


بسیاری از جوانان نسل انقلاب، هـرچند اکنون، پس از وفات ناصر ملک مطیعی که در این چهار دهه بر او ظلم و جور فراوان رفت، به نیکی از او یاد می‌کنند، اما کافی نیست که برای ادای حق مطلب تنها  روز یکشنبه در مراسم تشییع جنازه «لوطی سینمای ایران» شرکت کنند، بلکه باید به نقد خویش در قبال ظلم و ستمی که به این دست هنرمندان رفته نیز بپردازند و از آنان حلالیت خواهی کنند.

بی‌بی‌سی فارسی مصاحبه‌ای شنیدنی با گوگوش پخش کرده که در آن این بانوی فرهیخته گریخته از جمهوری اسلامی، بِه بازجویی‌ای جمعی از هنرمندان پیش از انقلاب توسط یک روحانی اشاره دارد و توهین و تحقیر آن‌ها، از جمله مرحوم ملک مطیعی.

در این بازجویی ناصر خان در مرحله‌ای از سوال و جواب‌های کتبی، ورقه‌ی بازجویی را زمین می‌گذارد و از جا برمی خیزد و بلند بلند از محبوبیت خود میان مردم و احترام ملت انقلابی به این دست هنرپیشگان می‌گوید. او اعتراض می‌کند که چرا مانند قاتل با وی برخورد می‌شود!

در مقابل، تندی می‌شنود و این اتهام که جرم کمتری از یک آدم کش مرتکب نشده است. از آن جا  که در مقابل حق گویی خود چیزی جز یاوه نمی‌شنود، مدتی بیرون می‌رود، اما با چشمانی سرخ و ورم کرده برای پر کردن بقیه ی ورقه‌های بازجویی به محل استنطاق باز می‌گردد.

جوانان نسل انقلاب حال که به اشتباه‌های فراوان برآمده از انقلاب و انقلابی‌گری پی برده‌اند، حتی اگر خود در چنین بازجویی‌هایی نقش هم نداشته‌اند، اکنون که از بسیاری از پیامدهای استقرار نظام جمهوری اسلام نادم و پشیمان هستند، باید توبه کنند و در قبال سکوت خود در برابر چنین مظالم آشکاری - حتی اگر طرفدار فیلم‌فارسی نبوده باشند و تنها به تماشای فیلم‌هایی چون قیصر و گوزن‌ها و... می‌نشسته‌اند- علنی عذرخواهی کنند.

من به نوبه‌ی خود از این عزیزان مظلوم و دوستان و بستگان آن‌ها پوزش می‌خواهم!



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024