جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.05.2018, 21:33


بی بی سی: مجلس نمایندگان آمریکا در بررسی بودجه نظامی این کشور متممی تصویب کرده است که صراحتا می‌گوید دولت این کشور مجوز اقدام نظامی علیه ایران را کنگره ندارد.

امروز، ۲۴ مه، مجلس نمایندگان آمریکا بودجه نظامی این کشور را بررسی کرد.

متمم مجلس نمایندگان درباره بودجه می‌گوید که مصوبه بودجه یا هیچ مصوبه دیگری را نمی‌توان به آن تفسیر کرد که دولت آمریکا مجاز به اقدام نظامی علیه ایران است.

مجلس نمایندگان آمریکا در حالی بر مجوز نداشتن اقدام نظامی علیه ایران تاکید کرده است که با تصمیم دونالد ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای ایران، تنش میان دو کشور بالا گرفته است.

کیث الیسون، نماینده دموکرات و از ارائه‌کنندگان این متمم گفته است تصویب آن که با حمایت نمایندگان هر دو حزب کنگره ممکن شده، اقدامی پرقدرت در خلاف جهت خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای و “لحن بیشتر و بیشتر خصمانه” او است.

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا همچنین در توییتر نوشته که هدف از افزودن این متمم به لایحه بودجه پنتاگون در حقیقت “تاکیدی دوباره بوده بر این که اختیار تصمیم‌گیری درباره استفاده از اهرم نظامی در محدوده قدرت کنگره (آمریکا) است.”

در همین حال، صبح امروز (پنجشنبه سوم خرداد - 24 مه) مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا که برای پاسخگویی به کنگره این کشور فراخوانده شده بود در پاسخ به نمایندگان گفت که دولت آقای ترامپ برنامه‌ای برای تغییر رژیم در ایران ندارد.

او گفت مقدمات تحریم‌های بیشتر علیه ایران “به خوبی” فراهم شده و ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل متحد و دیگر کشورها از تحریم‌های آمریکا حمایت کنند.

وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از آن می‌گوید به دنبال تغییر حکومت ایران نیست که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، گفت آمریکا با سیاست‌های مختلف در پی “براندازی” حکومت ایران است.

پومپئو: تغییر رژیم ایران در دستور کارمان نیست

ساعتی پس از این سخنان وزیرخارجه آمریکا، وزارت دارایی این کشور تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد.

وزارت دارایی آمریکا یک شرکت هواپیمایی ایرانی و چند شرکت ترکیه‌ای را به همراه دو شخص ایرانی و یک شهروند ترکیه، به دلیل ارتباط با هواپیمایی ماهان به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

آمریکا همچنین ۳۱ فروند هواپیما را که به شرکت‌های هواپیمایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا ایر متعلق بوده‌اند، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

پیش از این آمریکا این شرکت‌های هواپیمایی را متهم کرده است که با سپاه قدس همکاری می‌کنند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیمایی ایرانی دنا، که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده، مدیریت هواپیمای تشریفاتی دولت ایران را به عهده دارد که حسن روحانی، رییس جمهور، در سفرهای خارجی از آن استفاده می‌کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024