جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 15.05.2018, 8:02

اتحاد جمهوریخواهان ایران


اتحاد جمهوریخواهان ایران:
انتقال سفارت امریکا به اورشلیم و کشتار معترضان فلسطینی را محکوم می‌کنیم!

دولت ترامپ روز دوشنبه ۱۴ ماه مه ۲۰۱۸ سفارت آمریکا را به اورشلیم منتقل نمود و با نادیده گرفتن همۀ هشدارها دربارۀ تاثیر این اقدام در دامن زدن به تنش و فلج نمودن هر گونه تلاشی برای دستیابی به صلح را، نادیده گرفت. همزمان با این انتقال، ده ها هزار نفر از شهروندان فلسطین تجمع نمودند و به اقدام دولت ترامپ اعتراض کردند. پاسخ دولت اسرائیل به تجمع معترضان در نوار غزه کشتن بیش از ۵۵ تن از آن ها و زخمی نمودن بیش از ۲۰۰۰ تن دیگر بود که بسیاری از آن ها با شلیک مستقیم سربازان ارتش اسرائیل کشته و زخمی شده‌اند.

انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل مغایر با مصوبات سازمان ملل است. اقدام دولت ترامپ نقض آشکار قوانین بین الملی و تصمیمات تاکنونی شورای امنیت سازمان ملل در مورد مرزهای فلسطین و اسرائیل و حل و فصل اختلافات این دو، در جهت تشکیل دو دولت مستقل است. این اقدام بیش از پیش خصومت بین اسرائیل و فلسطین را تشدید خواهد نمود، دستیابی به صلح را دشوار تر خواهد ساخت و آب به آسیاب نیروهای مدافع جنگ و خشونت خواهد ریخت و منطقۀ خاورمیانه را بی ثبات تر، زمینه را برای ظهور و قدرت گیری دارو دسته هایی از نوع داعش و القاعده مهیاتر خواهد ساخت.

اتحاد جمهوریخواهان ایران انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا به اوشلیم و کشتار شهروندان معترض فلسطین را محکوم می کند و عمیقا اعتقاد دارد که تنها راه تقویت صلح در منطقه تاکید جامعۀ بین المللی بر راه حل تشکیل دو کشور، وادار کردن اسرائیل به پذیرش قطعنامه های سازمان ملل و عقب نشینی از مناطق اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی است. احترام به قوانین بین المللی، اجرای قطعنامه های سازمان ملل، تشویق طرفین مناقشه به بازگشت بر سر میز مذاکره و پرهیز از اقدامات یک جانبه تنها امکان رسیدن به صلح و اجتناب از جنگ و خونریزی بیشتر است.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴ مه ۲۰۱۸



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024