جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 08.05.2018, 23:49

بیانیه مشترک رهبران آلمان، فرانسه و بریتانیا


رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان:
دولت‌های ما نسبت به حصول اطمینان از اجرای برجام متعهد می‌مانند

به دنبال تصمیم رییس‌جمهوری آمریکا در خروج از برجام، رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان بیانیه‌ مشترکی منتشر و نسبت به این تصمیم ترامپ ابراز تاسف و نگرانی کردند.

در متن بیانیه مشترکی که از سوی ترزا می نخست‌وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه صادر شد، آمده است:

«بسیار تاسف‌بار و مایه نگرانی است که ما رهبران فرانسه، آلمان و انگلیس از تصمیم ترامپ در خصوص خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک مطلع شدیم. ما در کنار یکدیگر بر تعهد خود در قبال ادامه برجام تاکید می‌کنیم، این توافق برای امنیت مشترک ما مهم باقی می‌ماند. ما این موضوع را یادآوری می‌کنیم که برجام به اتفاق آرا در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به تصویب رسید. این قطعنامه چارچوب حقوقی بین‌المللی قابل اجرایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران محسوب می‌شود. ما از تمامی جناح‌ها می‌خواهیم که در قبال اجرای کامل و عمل به روح مسئولیت‌های مشخص شده در برجام متعهد بمانند.

بر اساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران همچنان به محدودیت‌های مشخص شده در برجام و مطابق با تعهدات خود در چارچوب توافق منع تسلیحات اتمی قائل است. این جهان در نتیجه این رویداد جایی امن‌تر است از همین رو ما سه کشور اروپایی همچنان در برجام باقی خواهیم ماند.

دولت‌های ما نسبت به حصول اطمینان از اجرای این توافق متعهد می‌مانند و با سایر جناح‌های این قرارداد در این راستا همکاری می‌کنند و این همکاری شامل حصول اطمینان از ادامه مزایای اقتصادی برجام برای مردم ایران در ارتباط با این توافق است.

ما از آمریکا می‌خواهیم که اطمینان حاصل کند ساختارهای برجام بدون تاثیر باقی بماند و از اقداماتی برای مانع تراشی در اجرای برجام توسط سایر جناح‌ها بپرهیزد. ما پس از تعامل با دولت آمریکا در ماه‌های گذشته از این کشور می‌خواهیم تمام اقدام محتمل را برای حفظ دستاوردهای این توافق به عمل آورد و اجازه دهد که عناصر اصلی این توافق کمافی‌السابق اجرا شود.

ما ایران را تشویق می‌کنیم که در واکنش به این تصمیم آمریکا خویشتنداری کند. ایران باید به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل و به موقع داشته باشد.

آژانس باید بتواند راستی آزمایی بلندمدت و برنامه‌های مانیتورینگ خود را بدون محدودیت و یا مانع‌تراشی انجام دهد. در مقابل ایران تا زمانی که به مفاد توافق عمل می‌کند، باید شاهد رفع تحریم‌هایی باشد که مطابق با برجام تعیین شده است.

جای هیچ تردیدی وجود ندارد که برنامه هسته‌ای ایران باید مسالمت‌آمیز باشد. ما با اشاره به اینکه برجام یک پایه است توافق داریم که سایر مسائل مایه نگرانی باید مورد بررسی قرار گیرد. توافق بلندمدت برای برنامه هسته‌ای ایران پس از پایان بندهای تعیین شده در برجام پس از ۲۰۲۵ باید در آینده تعریف شود.

با توجه به اینکه تعهد ما در مقابل امنیت هم‌پیمانان و شرکای خود در منطقه خدشه‌ناپذیر است لازم است به دغدغه‌های مشترک درباره برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به ویژه در سوریه، ‌عراق و یمن به گونه‌ای معنادار بپردازیم.

ما پیش از این مذاکرات دوجانبه و سازنده مفید در خصوص این مسائل را آغاز کرده‌ایم و این سه کشور نسبت به ادامه این مذاکرات با شرکای کلیدی خود و کشورهای نگران در منطقه متعهد هستند.»


موگرینی: از برجام دفاع خواهیم کرد

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی اظهاراتی در نشست خبری در مرکز نمایندگی کمیسیون اروپا در رم، پایتخت ایتالیا، که در پی تصمیم آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» برگزار شد، خطاب به تهران گفت: به تعهدات خود پایبند باشید، زیرا ما نیز به تعهدات خود پایبند خواهیم ماند. همه با هم به عنوان جامعه بین المللی توافق هسته ای را حفظ خواهیم کرد.

وی با اشاره به تمایل اتحادیه اروپا بر بازنگری این تصمیم توسط آمریکا گفت: به همکاری با ایالات متحده آمریکا به عنوان شریک نزدیک این اتحادیه ادامه خواهیم داد.

موگرینی با تاکید بر این که توافق هسته‌ای یک توافق دوجانبه نیست، تصریح کرد: به همین دلیل هیچ کشوری اختیار فسخ یک جانبه این توافق را ندارد. توافق با ایران از اهمیت زیادی برای حفظ امنیت منطقه، اروپا و جهان دارد. اگر ایران همچنان به اجرای تعهدات خود که تاکنون به آن عمل کرده ادامه دهد، اتحادیه اروپا نیز به اجرای تعهدات خود در زمینه ادامه کامل و جدی توافق هسته ای ادامه خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اعتماد کشورهای اروپایی به اختیارات، استقلال و فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: تاکنون 10 گزارش در راستای تایید فعالیت های ایران مطابق با تعهدات این کشور انتشار یافته است.

موگرینی همچنین ادامه داد:

«رفع تحریم ها مفاد اصلی این توافق هستند. رفع این تحریم ها برای ایرانی ها الزامی بوده و تاثیر مثبتی در روابط تجاری و اقتصادی با این کشور به همراه داشته است.

اتحادیه اروپا به استمرار این وضعیت تاکید دارد. ‘تحریم های جدید’ که امروز عنوان شدند، در این زمینه نگران کننده هستند.

در این رابطه با تمامی کشورهای مربوطه مشورت خواهم کرد. اتحادیه اروپا به اقدامات خود در موازات منافع امنیتی و در راستای حفظ سرمایه گذاری هایش قاطعانه ادامه خواهد داد.

توافق هسته ای با ایران حاصل ۱۲ سال تلاش های دیپلماتیک و متعلق به جامعه بین المللی است. این توافق عدم گسترش سلاح های هسته ای توسط ایران را تضمین می کند.

اتحادیه اروپا بر حفظ این توافق تاکید می کند. از جامعه جهانی انتظار داریم که به انجام مسئولیت خود در قبال تضمین اجرای این توافق در راستای حفظ امنیت مشترک ادامه دهد».

وی همچنین خطاب به تهران اظهار داشت: به کسی برای آسیب رساندن به این توافق اجازه ندهید. این توافق یکی از دستاوردهای مهمی که از طریق دیپلماسی حاصل شده است، محسوب می شود. برجام مصداق امکان پذیری راهکار برد-برد از طریق گفت‌وگو و تعهد متقابل است. این توافق به همه ما تعلق دارد.


نخست‌وزیر ایتالیا: برجام باید حفظ شود

نخست‌وزیر ایتالیا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که توافق هسته‌ای ایران باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این موضع‌گیری پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای خروج واشنگتن از برجام خبر داد.

نخست‌وزیر ایتالیا در این باره با تأکید بر ضرورت حفظ برجام، خاطرنشان کرد: ‌این توافق به امنیت منطقه کمک می‌کند و باعث اشاعه خلع سلاح هسته‌ای می‌شود.

جنتیلونی در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، افزود که ایتالیا در کنار هم‌پیمانان اروپایی خود می‌ایستد و نسبت به تعهدات انجام شده متعهد است.


ابراز تاسف مکرون از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام

امانوئل مکرون پس از آنکه دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد واشنگتن از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد با انتشار پیامی از این تصمیم ابراز تاسف کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: فرانسه، آلمان و انگلیس از تصمیم آمریکا برای کنار گذاشتن برجام متاسف است. رژیم منع اشاعه هم‌اکنون در خطر است.

مکرون همچنین نوشت: ما روی یک چارچوب گسترده‌تر که فعالیت هسته‌ای، دوره پس از ۲۰۲۵، فعالیت موشکی بالستیک و ثبات در خاورمیانه به ویژه سوریه، یمن و عراق را دربر می‌گیرد، همکاری خواهیم کرد.


رییس شورای اروپا:
رهبران اتحادیه اروپا هفته آینده درباره تصمیم ترامپ رایزنی می کنند

رییس شورای اروپا گفت که سیاست‌های رییس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با رویکرد واحدی از سوی اروپا مواجه خواهد شد.

دونالد تاسک رییس شورای اروپا پس از اعلام تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود تصریح کرد: سیاست‌های رییس‌جمهور ترامپ در قبال توافق هسته‌ای با ایران و تجارت با رویکردی واحد از سوی اروپا مواجه خواهد شد. رهبران اتحادیه اروپا قرار است به این دو مساله در نشست هفته آینده خود رسیدگی و رایزنی کنند.


واکنش ترکیه به خروج آمریکا از برجام

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران را یک گام ناامید کننده می دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است:

«ترکیه همواره اعلام کرده تنها راه حل برنامه هسته ای ایران راه دیپلماتیک و مذاکره بوده و در گذشته نیز در این راستا تلاش کرده است. برنامه جامع اقدام مشترک که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید، گام مهمی در راستای ممانعت از گسترش سلاح هسته ای بوده و نشان داده است که حتی دشوارترین مسائل نیز از طریق مذاکره قابل حل است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های دوره ای خود در پیگیری روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل همواره بر پایبندی ایران به توافقنامه تاکید کرده است. در این شرایط خروج آمریکا از این توافقنامه را به عنوان گامی ناامید کننده ارزیابی می کنیم. همواره بر این باور هستیم که هرگونه اختلاف نظر و شبهات با ساز و کار متناسب و از طریق راه های دیپلماتیک قابل بررسی است. برای اختلافات موجود در توافقنامه باید از ساز و کار کمیسیون مشترک که در برجام آمده است، به کار گرفته شود. برنامه جامع اقدام مشترک باید حفظ شده و باید اجرای آن تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی و به صورت شفاف، بی وقفه و بدون نقص تداوم یابد.»


شادی وصف‌ناپذیر نتانیاهو از خروج ترامپ از برجام

نخست‌وزیر اسرائیل دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ از وی به دلیل آنچه «رهبری شجاعانه برای مقابله با ایران» خواند قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در نشست خبری که پس از نشست خبری دونالد ترامپ برگزار شد گفت: رفع تحریم‌ها علیه ایران نتایج فاجعه‌باری داشته است. این توافق نه‌تنها تجاوزگری‌های ایران را کاهش بلکه آن را در عراق، لبنان، یمن و بخصوص سوریه که ایران قصد ساخت تاسیسات نظامی و حمله به اسرائیل را دارد، افزایش داده است.

وی در ادامه  افزود: رژیم ایران در حال توسعه موشک‌های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای است. ایران از زمان عملی شدن برجام تلاش‌های مخفی خود را برای تولید سلاح هسته‌ای تشدید کرده است. بقای این توافق می‌تواند امنیت جهانی را با مخاطره روبه‌رو کند.

نتانیاهو در پایان از آنچه رهبری شجاعانه ترامپ برای مقابله با ایران خواند حمایت کرد.


روسیه: برای کاهش پیامدهای منفی خروج آمریکا از برجام تلاش می‌کنیم

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام تاکید کرد که این اقدام تهدیدی علیه امنیت بین‌الملل ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت امور خارجه روسیه پس از آنکه رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد، تاکید کرد که خروج آمریکا نقض حقوق بین‌الملل است و اختیارات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تضعیف خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین هشدار داد:‌ خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، تهدیدی علیه امنیت بین‌الملل خواهد بود.

همچنین سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) پس از اعلام تصمیم ترامپ، گفت که مسکو برای ادامه اجرای برجام تلاش خواهد کرد.

هیات نمایندگی روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که برای به حداقل رساندن پیامدهای منفی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تلاش خواهد کرد.

هم‌چنین هیات نمایندگی دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، ‌از این تصمیم ابراز تاسف و اعلام کرد: مسکو فکر نمی‌کند که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، این توافق به سرعت نابود شود.

هیات نمایندگی روسیه همچنین اعلام کرد: مسکو تمام تلاش خود برای به حداقل رساندن پیامدهای منفی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را به کار می‌گیرد. ما امیدواریم که ایران به سرعت گام‌های تلافی‌جویانه در واکنش به این اقدام را بر ندارد.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا که از مخالفان سرسخت توافق ایران و گروه موسوم به ۱+۵ بود، دقایقی پیش خروج این کشور از برجام را اعلام و تاکید کرد که بالاترین سطوح تحریم‌ها علیه ایران را وضع خواهد کرد.


اوباما: تصمیم ترامپ یک اشتباه بسیار مهلک است

باراک اوباما تاکید کرد که تصمیم امروز در به خطر انداختن برجام یک اشتباه بسیار مهلک است.

باراک اوباما رییس‌جمهور پیشین آمریکا که از زمان پایان ریاست‌جمهوری خود اظهارنظری در مورد برجام نکرده بود، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تهدیدهای مهم‌تری برای امنیت آمریکا را نمی توان یافت که از احتمال اشاعه تسلیحات هسته‌ای یا ایجاد یک جنگ ویرانگر در خاورمیانه خطرناک‌تر باشد.


جان کری: خروج از برجام ما را منزوی می‌کند

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ضمن ابراز تأسف نسبت به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام،‌ تأکید کرد که این اقدام اعتبار آمریکا و امنیت این کشور را تضعیف و واشنگتن را منزوی خواهد کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری کشورش برای خروج از توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

کری در بیانیه خود خاطرنشان کرد: تصمیم امروز امنیت ما را تضعیف می‌کند،‌ اعتبار ما را از بین می‌برد، ما را در میان متحدان اروپایی‌ خود منزوی می‌کند، اسرائیل را در معرض خطرات بزرگ‌تر قرار می‌دهد،‌ تندروهای ایران را تقویت می‌کند، نفوذ جهانی‌مان برای رسیدگی به رفتار ایران را کاهش می‌دهد و به توانایی دولت‌های آینده برای انجام توافقات بین‌المللی آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: نیاز به هیچ صحبتی نیست. واقعیت گویاست. این تصمیم به جای سازندگی بر اساس یک‌سری تدابیر راستی‌آزمایی منع اشاعه بی‌سابقه، آنها را به خطر می‌اندازد و جهان را به شرایطی که یک سال پیش با آن مواجه بود، باز می‌گرداند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که نقش بسزایی در حصول توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی داشت، افزود: میزان خسارتی که این تصمیم به بار می‌آورد، منوط به کاری است که اروپا می‌تواند برای حفظ توافق هسته‌ای انجام دهد و منوط به واکنش ایران است. باید امیدوار باشیم که جهان بتواند توافق هسته‌ای را حفظ کند.


سولانا: ترامپ نتوانست موفقیت دیپلماتیک اوباما را حفظ کند

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام انتقاد کرد.

خاویر سولانا نیز در توئیتی با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران، تصریح کرد: این تصمیم در حالی اتخاذ شده که این توافق تا این لحظه بر اساس گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ایران نقض نشده است. ترامپ نتوانست موفقیت دیپلماتیکی که اوباما به دست آورده بود را حفظ کند.


حمایت بحرین از خروج ترامپ از برجام

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری بحرین، بحرین تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام و ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران را تایید کرد.

بحرین با حمایت کامل از این تصمیم ترامپ اعلام کرد: این تصمیم نشان دهنده پایبندی آمریکا برای مقابله با سیاست‌های ایران و تلاش مداوم آن برای صادر کردن تروریسم در منطقه بدون اینکه هیچ پایبندی به قوانین بین‌المللی بگذارد.

این کشور همچنین گفت: این تصمیم نشان می‌دهد که توافق هسته‌ای نواقص متعددی دارد که مهم‌ترین آنها عدم پرداختن به برنامه موشکی ایران، تهدید امنیت و ثبات منطقه، دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و حمایت از شبه نظامیان تروریستی است.

بحرین در ادامه اعلام کرد: ما بر حمایت خود از تصمیم ترامپ درباره خروج از برجام تاکید می‌کنیم و برای نابودی تروریسم در سطح منطقه و بین‌الملل در کنار آمریکا می‌ایستیم و از دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای درخواست می‌کنیم که به منظور ایجاد امنیت و صلح گامی همانند گام آمریکا اتخاذ کنند.

پادشاهی بحرین با متهم کردن ایران به دنبال کردن برنامه هسته‌ای تسلیحاتی کرد: ما از تمام تلاش‌ها که هدف آن خالی کردن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای و دیگر سلاح کشتار دسته جمعی و منع ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و مبارزه با حمایت‌های ایران از شبه نظامیان افراطی در منطقه است حمایت می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که به حاکمیت همسایگانش احترام بگذارد و در امور داخلی آنها دخالت نکند.


حمایت امارات از خروج ترامپ از برجام

به گزارش ایسنا به نقل از البیان، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای با حمایت از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد: از جامعه بین المللی و کشورهای شریک در برجام می خواهیم تا به منظور ریشه کن کردن سلاح هسته ای و سایر سلاح های کشتار دسته جمعی و برای حفظ ثبات و امنیت بین المللی موضع رئیس جمهور آمریکا را بپذیرند.


استقبال عربستان از خروج ترامپ از برجام

عربستان از اعلام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران (برجام) استقبال کرد.

عربستان سعودی تاکید کرد: «پادشاهی عربی سعودی از گام‌هایی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای اعلام کرد و اقدامش در از سرگیری تحریم‌های اقتصادی علیه ایران که پیشتر برپایه توافق تعلیق شده بود، استقبال می‌کند».

عربستان افزود: «موضع سابق سعودی از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای مجموعه ۱+۵ برپایه باور کاملش بر ضرورت برداشتن هر گامی بود که می‌تواند جلوی گسترش اسلحه کشتار جمعی در خاورمیانه بگیرد، اما ایران از درآمدهای اقتصادی ناشی از لغو تحریم‌ها برای ادامه فعالیت‌های برهم‌زننده ثبات در منطقه استفاده کرد. به ویژه این‌که موشک‌های بالستیک خود را توسعه داد و از این درآمدها برای حمایت از گروه‌های تروریستی همچون حزب‌الله و شبه‌نظامیان حوثی بهره برد، گروه‌هایی که با استفاده از تجهیزاتی که ایران در اختیارشان قرار داد، با هدف قرار دادن غیرنظامیان در سعودی و یمن و تعرض پی در پی به گذرگاه‌های دریانوردی استفاده کردند که نقض صریح قطع‌نامه‌های شورای امنیت است».

عربستان ادامه داد: «پادشاهی عربی سعودی بار دیگر استقبال و تایید خود را از استراتژیی که رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران در پی گرفته، اعلام می‌کند. همچنین امیدوار است که جامعه جهانی، موضعی قاطع و یکپارچه در قبال ایران و اعمال ستیزه‌جویانه‌اش که منطقه را بی‌ثبات می‌کند و همچنین فعالیت‌هایش در حمایت از گروه‌های تروریستی به ویژه حزب‌الله و شبه‌نظامیان حوثی، حمایت این کشور از نظام بشار اسد که زشت‌‍ترین جرایم را علیه ملت سوریه انجام داده و به کشته شدن بیش از نیم میلیون غیر نظامی انجامید و از اسلحه شیمیایی استفاده کرد، اعلام می‌کند».

عربستان افزود: «از همین رو سعودی بر ادامه همکاری با شرکایش در ایالات متحده و جامعه جهانی برای دست‌یابی به اهدافی که رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، تاکید می‌کند. بر این اساس باید راه‌حلی برای خطری که سیاست‌های ایران بر امنیت و صلح منطقه و جهان تشکیل می‌دهد و پشتیبانی که این کشور به تروریسم ادامه می‌دهد یافت به گونه‌ای که تمام راه‌ها در برابر دست‌یابی تهران به اسلحه کشتار جمعی، گرفته شود».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024