جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.04.2018, 17:34


دویچه وله: مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه‌ شرق که روز گذشته (شنبه ۸ اردیبهشت) در مشهد بازداشت شده بود امروز (یکشنبه) آزاد شد. هسر و همکاران رحمانیان آزادی او را تایید کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا بعد از ظهر یکشنبه (۹ اردیبهشت / ۲۹ آوریل) از آزادی مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق خبر داد. آزادی آقای رحمانیان را همسر ایشان و شهاب‌الدین طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب ندای ایرانیان تایید کرده است.

مدیر مسئول روزنامه شرق روز گذشته (شنبه ۸ اردیبهشت / ۲۸ آوریل) پس از حضور در دادگاهی در مشهد بازداشت شده بود.

علت احضار و بازپرسی و سپس بازداشت مدیرمسئول روزنامه شرق، چاپ گزارشی در  این روزنامه درباره قتل یک دختر بچه هفته ساله افغان در «شهرک شهید رجایی» مشهد بوده است. دختر بچه افغان به نام «ندا» در اوایل فروردین ماه در این شهرک به قتل رسید.

قاتل ندا اعتراف کرده که این کودک هفت ساله را در خیابان ربوده، به او تجاوز کرده و جسدش را درون یک کیسه زباله انداخته و در «شهرک شهید رجایی» مشهد رها کرده است: «دختر بچه را در خیابان دیدم و ناگهان شیطان به سراغم آمد و پس از ربودنش اقدام به آزار و اذیتش کردم و در حالیکه گریه می‌کرد خواستم تا به کسی حرفی نزند که عنوان کرد به خانواده‌اش می‌گوید که با او چه کار کردم به همین خاطر از ترس لو رفتنم او را کشتم و جسدش را در یک کیسه بزرگ گذاشته و در خیابان رها کردم».

گزارش شرق با عنوان «از ستایش تا ندا» درباره وضعیت اسفبار شهرک شهید رجایی در صفحه اجتماعی شماره ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ این روزنامه چاپ شده است.

در گزارش تکان‌دهنده‌ی شرق آمده است: «اینجا محله قلعه ساختمان است؛ جایی که مسئولان جمعیت امام علی می‌گویند کوچه‌هایش را در نقشه هم نمی‌شود پیدا کرد...؛ یکی از فقیرترین محله‌های حاشیه‌نشین استان خراسان‌رضوی که انتهای کوچه‌هایش به دیوارهای بلند زرد و آبی‌رنگی می‌خورد که متعلق به آستان قدس رضوی است؛ زمین‌هایی که حالا پاتوق مصرف‌کننده‌های مواد مخدر است... .»

محکومیت اقدام داستانی مشهد در مورد مدیر مسئول روزنامه شرق

جمعی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب در بیانیه کوتاهی بازداشت مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق توسط دادستانی مشهد را محکوم کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اقدام دادستانی مشهد محکوم است

مواجهه خلاف ضابطه با مدیر مسئول روزنامه شرق و بازداشت وی در مشهد نشان می‌دهد که بخشهایی از دستگاه قضایی همچنان بر مدار اشتباه گذشته حرکت می‌کنند. ما امضا کنندگان با محکوم کردن این روش از مسئولین امر می‌خواهیم که اجازه ندهند تجربیات تلخ گذشته در این قوه تکرار شود.

محسن آرمین، محسن امین زاده، علی تاجرنیا، مصطفی تاج زاده، رضا تهرانی، حمید جلایی‌پور، سعید حجاریان، محمد رضا خاتمی، هادی خانیکی، عبدالله رمضان زاده، داود سلیمانی، محسن صفایی فراهانی، عباس عبدی، فیض الله عرب سرخی، علی رضا علوی تبار، مریم قدس، محمد کیانوش راد، فخرالسادات محتشمی پور، الهه مجردی، آذر منصوری، محسن میردامادی، محمد نعیمی پور



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024