جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 10.03.2018, 18:04


برخی از بازداشت‌شدگان تجمع ۸ مارس در تهران روز شنبه، ۱۹ اسفند طی تماس تلفنی با خانواده‌ها از آخرین وضعیت خود خبر دادند. بازداشت‌شدگان در این تماس تلفنی گفتند که در سلول‌های جداگانه نگهداری می‌شوند و نسبت به شرایط نامناسب بازداشت از جمله عدم دسترسی به  آب، پول، وسایل بهداشتی و ... و به هم‌چنین وضعیت نامطلوب بهداشتی و وضعیت نامعلوم خود اعتراض دارند.

زهره اسدپور و بنفشه جمالی از جمله بازداشت‌شدگانی که با خانواده‌های خود تماس گرفته‌اند نسبت به تغییر قرار تامین خود اعتراض داشتند.

براساس اظهارات آنها، ابتدا با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیر قانونی» مواجه شده‌اند و قرار تامین آزادی به قید کفالت ۳۰ میلیون را امضا کرده‌اند. اما علی‌رغم این قرار، آنها را در بازداشت غیرقانونی نگه داشته‌اند. آنها تاکید کرده‌اند با توجه به اینکه هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده‌اند، تغییر قرار تامین بالاتر را نخواهند پذیرفت.

صبح روز شنبه ۱۹ اسفند، خانواده بازداشت‌شدگان برای پیگیری وضعیت فرزندان دربندشان به دادسرای ارشاد مراجعه کردند اما پس از چند ساعت معطلی به آنها اطلاع داده شد پرونده این افراد به دادسرای اوین منتقل شده است.

در حال حاضر تعدادی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان در برابر دادسرای اوین و تعدادی از آنها در برابر دادسرای ارشاد هستند و مسئولان دادسرا از پاسخ‌گویی شفاف به خانواده‌ها خودداری می‌کنند.

طبق اخبار واصله بازداشت‌شدگان زن،  شب  گذشته به بخش قرنطینه زندان قرچک ورامین و مردان به زندان فشافویه منتقل شده‌اند. علیرغم این که برای برخی بازداشت‌شدگان قرار بازداشت و وثیقه صادر شده بود اما کلیه بازداشت‌شدگان برای مدت سه روز به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

تعدادی از بازداشت‌شدگان تجمع ۸ مارس در روزهای گذشته با قرار التزام و کفالت آزاد شدند اما هنوز شمار زیادی از آنها در بازداشت هستند. اسامی برخی از بازداشت‌شدگان که هنوز در بازداشت به‌سر می‌برند:

علی سالم،‌  پیمان چهرازی، مهرداد قاضی،‌ جواد عباس توللی، بنفشه جمالی، بهار اصلانی، زهره اسدپور، شهلا انتصاری،‌ آزاده بهکیش،‌ مرضیه امیری،‌ مولود حاجی زاده،‌ معصومه اکبری،‌ مهشید پوراسد،‌ سوابه رخش،‌ عاطفه خسروی،‌ زهرا احمدی، آینا قطبی یعقوبی، زهرا آیتی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024