پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 14.02.2018, 22:50

بیانیه پسر کاووس سیدامامی


رامین سیدامامی پسر کاووس سیدامامی با انتشار بیانیه‌ای ادعاهای رسانه‌های امنیتی مبنی بر مصاحبه برادر  کاووس سیدامامی مبنی بر تایید خودکشی را تکذیب کرد.

بیانیه رامین سیدامامی (کینگ‌رام) در وبلاگ او منتشر شده است:

پیش از هر چیز، می‌خوام از همه کسایی که حضوری یا غیابی تو این مدت من و خانوادم رو همراهی کردن تشکرِ کنم. وجود شما به نیستی کاووس هستی داد. از همه افرادی که به نوعی برای روشن شدن حقیقت در طی روزهای گذشته به کمک خانواده اومدن، از نماینده‌های مجلس تا وکلا و خبرنگاران و دوستان‌مون، هم سپاسگزارم.

دونستن دلیل دستگیری و شرایطی که به مرگ پدرم منتهی شد حق ما است. در قوانین کیفری ایران هم قانون‌گذار به صراحت از این حق گفته. ما از همه مجراهای قانونی برای شناسایی دلیل مرگ از جمله انجام تحقیقات مستقل که اعضای خانواده بتونن در شرایطی آرام  پیگیری کنن استفاده میکنیم. امیدواریم همه نهادهای مسئول به وظیفه قانونی خودشون در این زمینه بخوبی عمل کنن تا تحقیقات کامل بشه.

ما روز ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ به پزشکی قانونی کهریزک رفتیم با همراهی دو وکیل، آقایان کیخسروی و درفشان. در اونجا به وکلای ما اجازه ورود به دفتر ریاست برای دیدن جسد و گزارش پزشکی رو ندادن و ما بدون اونا با مسئولان مرکز دیدار کردیم. به ما گفتن کالبدشکافی روال عادی پس از مرگ در زندانه و گزارش پزشکی قانونی هم روال اداری خودش رو داره و حتی در صورت تسریع ۴ تا ۶ هفته صدورش طول میکشه. به ما گفتن که اگه بخوایم وکلا در جلسه و در دیدن پیکر کاووس حضور داشته باشن باید به دادسرای ناحیه ۲۷ بریم. این همان دادسرایی بود که سه روز قبلش، جمعه ۲۰ بهمن‌ ۱۳۹۶، مادرم را احضار کرد و بهش گفتن برای «دیدن همسرت» بیا و قبل از اعلام مرگ کاووس ۳ ساعت ازش بازجویی و تهدید کردن و در آخر هم ازش تعهد کتبی گرفتن که هیچ حرفی با رسانه‌ها نزنه و الا خودش رو هم میگیرن. اینگونه تهدیدها به آزار کاووس پس از دستگیریش باعث شده بود که تا اون زمان سکوت کنیم. از همین دادسرا مادرم رو به همراه عمویم، کامران، بردن به سردخونه و جسد پدرم رو بهشون نشون دادن.

در دادسرای ناحیه ۲۷ من و برادرم در حضور وکیل‌هامون با آقایی به مدت دو ساعت دیدار کردیم که با ما همکاری کرد. وکلا درخواست دیدن مستندات ــ فیلم داخل سلول یا به گفته خودشون «سوئیت» و محتویات پرونده ــ رو کردن. من تنها عضو خانواده بودم که فیلم رو دیدم. میخوام اینجا تأکید کنم که بر خلاف گزارش‌های پراکنده، عموی من فیلم رو ندیده. همچنین هیچ‌یک از عموهای من با رسانه‌ها صحبت نکردن و حرفای نقل شده از اونا درست نیست.

صرف نظر از رنج و مرارت طاقت‌فرسای دیدن ویدیو، به صراحت میتونم بگم که از دیدنش نمیشه نتیجه قطعی گرفت، چرا که چگونگی وقوع مرگ در فیلم دیده نمیشه. اونچه که در فیلم دیده میشه اینه که پدر من عصبی و بی‌قراره. با خودِ واقعیش زمین تا آسمون فاصله داره. مدام از یک طرف سلول به طرف دیگه میره. پریشونه. قاطعانه میتونم بگم که اون مردی که با پای خودش و به تنهایی به اتاق مجاور میره، که به ما گفتن «دستشوییه»، در اوضاع روحی خوبی نیست. هفت ساعت بعد جسدی رو از همون اتاق بیرون میارن. تقاضای وکیل‌ها برای دیدن این سلول رد شد. همانجا پرونده‌ای تشکیل شد برای پیگیری موضوع. همچنین توی دادسرا، بر روی موبایل، تصاویری از کالبد‌شکافی نشونم دادن.

صبح ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ من و مهران و چند عضو خانواده به پزشک قانونی کهریزک رفتیم و پیکر کاووس رو پس از اینکه دوباره با رئیس مرکز دیدار کردیم تحویل گرفتیم. گواهی‌ای که این مرکز به ما داده دلیل مرگ را «در حال بررسی» عنوان کرده.

خواسته ما پیش و بیش از هر چیز روشن شدن دلایل دستگیری پدرم، شرایط بازجویی از او، و رویت پرونده امنیتی اوست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024