سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 12.12.2017, 22:38


بی بی سی: سناتور الیزابت وارن، از رهبران دموکرات‌ها در کنگره آمریکا، به همراه چند نماینده زن دیگر علنا خواستار تشکیل کمیته تحقیق کنگره درباره اتهامات آزار جنسی دونالد ترامپ شدند.

این درخواست در پی آن طرح شده که آقای ترامپ در شبکه توییتر کریستین جیلی‌برند، سناتور ایالت نیویورک را متهم کرد که به او گفته حاضر بوده در برابر دریافت کمک مالی «هر کاری بکند».

در برابر این اتهام، روز سه‌شنبه (۱۲ دسامبر - ۲۱ آذر) الیزابت وارن، سناتور برجسته دموکرات، در حالی که چند نماینده زن دیگر هم او را همراهی می‌کردند آقای ترامپ را به «قلدری، ارعاب و بی‌حیا جلوه دادن» خانم جیل‌برند متهم کرد.

هم‌زمان رسانه‌های آمریکایی می‌گویند بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس و سناتور آمریکایی از کنگره خواسته‌اند با تشکیل یک کمیته تحقیق و تفحص درباره اتهام‌های آزارجنسی رئیس جمهوری آمریکا رسیدگی کند.

کریستین جیلی‌برند از سوی مردم نیویورک، زادگاه آقای ترامپ، به مجلس سنا راه یافته است.

چندین زن طی یک سال و نیم گذشته علنا آقای ترامپ را به آزارجنسی و رفتار مناسب با زنان متهم کرده‌اند.

سه نفر از این زنان روز گذشته (دوشنبه) با حضور در شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی یک بار دیگر درباره از جزئیات ادعای خود سخن گفتند.

با وجود این آقای ترامپ طی یک سال گذشته بارها این اتهام‌ها را رد کرده و اخبار مربوط به شاکیان را «خبر کذب» خوانده است.

امروز صبح هم آقای ترامپ در توییتی خانم جیلی‌برند را به «آلت دست» بودن برای چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا متهم کرد.

آقای ترامپ نوشت: «سناتور سبک وزن، کریستین جیلی‌برند، نوکر چاک شومر است و کسی است که همین چند وقت پیش آمد به دفتر من و برای دریافت کمک مالی به ستاد انتخاباتی‌اش داشت «گدایی» می‌کرد (و می‌گفت حاضر است در برابر این کمک حاضر است هر کاری بکند)، ایشان حالا به حلقه‌ای پیوسته که می‌خواهند با ترامپ بجنگند.»

بسیاری از ناظران این اظهارنظر رئیس جمهور آمریکا را «جنسیت‌زده» ارزیابی کرده‌اند. به ویژه که آقای ترامپ توضیح نداده است که منظورش از این که خانم جیلی‌برند گفته بوده «حاضر است هر کاری بکند» چیست.

آقای ترامپ همچنین خانم جیلی‌برند را که پس از ورود هیلاری کلینتون به دولت باراک اوباما جای او را در سنای آمریکا گرفت، کسی خوانده که به کلینتون‌ها «پشت کرده و وفادار نبوده» است.

اشاره آقای ترامپ احتمالا به موضع‌گیری ماه گذشته خانم جیلی‌برند است؛ این سناتور زن ایالت نیویورک ماه گذشته گفته بود با توجه به نهضتی که این روزها در آمریکا برای مقابله با سوء‌استفاده مردان پرقدرت برای سوء استفاده جنسی از زنان به راه افتاده، بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا هم باید در هنگام طرح رسوایی جنسی با مونیکا لوینسکی، از سمت خود استعفاء می‌داده است.

هیلاری کلینتون، پس از این اظهار نظر، خانم جیلی‌برند را «متظاهر و دو رو» خطاب کرد.

خانم جیلی‌برند در پاسخ به توییت امروز آقای ترامپ نوشت: «شما نمی‌توانید من و میلیون‌ها زن دیگر را که با شجاعت گام پیش گذاشته‌اند تا درباره نادرستی‌ها و شرمی که به علت حضور شما دامن کاخ‌سفید را گرفته است خفه کنید.»

هم‌زمان ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات منتقد رئیس جمهور ایالات متحده گفته: «آمریکا باید در برابر این تهمت‌های جنسیت‌زده ترامپ بایستد و آن را محکوم کند».

امروز ۵۹ نفر از زنان نماینده کنگره آمریکا از کمیته ویژه نظارت بر اصلاحات دولتی کنگره خواستند به تحقیق و تفحص درباره اتهامات آزارهای جنسی رئیس جمهور بپردازد.

دست کم ۱۷ زن علنا آقای ترامپ را متهم به آزار جنسی کرده‌اند و بر همین اساس منتقدان رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند اگر سناتورها و نمایندگان کنگره به علت چنین اتهاماتی ناچار به استعفا شده‌اند، رئیس جمهور آمریکا هم نباید از چنین تهدیدی مصون بماند.

اما حامیان آقای ترامپ با پیش کشیدن موضوع رسوایی جنسی بیل کبینتون و استیضاح نشدن او به علت آزار جنسی مونیکا لوینسکی، می‌گویند مردم آمریکا با اطلاع از این اتهام‌ها به آقای ترامپ رای داده‌اند و او با پشتوانه رای مردم باید به کارش ادامه دهد.

این موضع را امروز یک بار دیگر سارا هوکابی سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید، در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران مورد اشاره قرار داد و گفت: «مردم نوامبر گذشته با اطلاع از همه این اخبار به دونالد ترامپ رای دادند تا او پیگیر مطالبات آنها در زمینه اقتصاد، مهاجرت، امنیت و مالیات و بیمه درمانی شود.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024