پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 08.12.2017, 11:20


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از مفقود شدن یک تیم کوهنوردی در اشترانکوه خبر داد.

صارم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بر طبق گزارشات اعلام شده از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان یک تیم کوهنوردی که به قصد صعود به اشترانکوه رفته بودند؛ در راه به علت بارش برف و کولاک شدید مسیر را گم و ناپدید می‌شوند که متاسفانه یک نفر از آنان به علت سرمازدگی شدید فوت می‌کند.

وی با بیان اینکه این تیم از خراسان رضوی به استان آمده بودند، گفت: بلافاصله چهار تیم امداد و نجات کوهستان به محل اعزام و به دنبال این افراد می‌گردند و هنوز اطلاعی از ۱۳ نفر دیگر در دست نیست.

رضایی از گشت‌زنی یک تیم همراه با بالگرد جمعیت در این منطقه خبر داد و افزود: جنازه فرد فوت شده به بیمارستان انتقال داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: کار جستجو و گشت‌زنی توسط نیروهای امداد و نجات ادامه دارد و اطلاعات بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: اخبار تنها از طریق روابط عمومی جمعیت هلال احمر پیگیر شده و به شایعات توجه نشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اسامی کوهنوردان مفقود و نجات یافته و همچنین کوهنورد فوت شده  ارتفاعات اشترانکوه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیمان آسترکی در جمع خبرنگاران گفت: علیرضا عامری ۲۳ ساله، کوهنورد فوت شده این حادثه است.

وی ادامه داد: ناصر اکبری، مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوانمحمدی، علی قاسم‌زاده، مجید زاده تراب، خانم  علی حسینی و امان‌الله جوکار کوهنوردهای مفقود شده هستند.

آسترکی افزود: محسن اشرفی، سید رضا وحیدی، امیر تقی‌زاده،  محمود فرنوش‌فر، حسن موسوی و سروش قادری کوهنوردان نجات یافته هستند که در پناهگاه بوده و تاساعتی دیگر منتقل خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک تیم کوهنوردی از خراسان رضوی که به قصد صعود به اشترانکوه رفته بودند؛ در راه به علت بارش برف و کولاک شدید مسیر را گم کرده‌اند و حوادثی برای کوهنوردان به وجود آمده است.

طبق آخرین خبرها، «مرتضی غلامپور» دومین کوهنورد مشهدی جانباخته در حادثه بهمن اشترانکوه است که هويتش مشخص شده است.


تیم کوهنوردی مفقود شده در اشترانکوه هنگام عزیمت در ایستگاه راه آهن مشهد


تیم کوهنوردی مفقود شده در اشترانکوه در ایستگاه راه آهن ازنا

درخواست سگ‌های زنده‌یاب برای یافتن کوهنوردان گمشده

فرماندار ازنا گفت: تلاش‌ها برای پیدا کردن هشت کوهنورد  مفقود شده در اشترانکوه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ،  محمدی‌نژاد با اشاره به  تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان ازنا برای بررسی حادثه امروز اشترانکوه گفت: وظایف دستگاها مشخص شده و هم اکنون دو فروند بالگرد از الیگودرز و شهرکرد در محل حاضر است.

وی ادامه داد: همچنین یک گروه ۲۰ نفره پشتیبان به سرپرستی امداد و نجات شهرستان ازنا جهت یافتن کوهنوردان گمشده در محل حاضر شدند.

محمدی‌نژاد بیان کرد: از استان درخواست سگ‌های زنده‌یاب برای یافتن کوهنوردان گمشده در اشترانکوه را داده‌ایم و تلاش‌ها برای یافتن مفقودین همچنان ادامه دارد.

فرماندار ازنا تاکید کرد: تلاش‌ها برای پیدا کردن هشت کوهنورد مفقود شده در اشترانکوه ادامه دارد و همه تلاشمان را در یافتن این کوهنوردان انجام خواهیم داد.


عملیات ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: عملیات امدادونجات در ارتفاعات اشترانکوه ادامه دارد.

به گفته صارم رضایی روز گذشته یک تیم ۱۴ نفره کوهنوردی از مشهد به قصد صعود به ارتفاعات اشترانکوه وارد استان شده که در راه برگشت از مسیر قله کُله جنون به علت برف و کولاک شدید دچار حادثه شدند.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات در اولین ساعات وقوع حادثه در منطقه حاضر شده و عملیات جستجو را آغاز کردند.

رضایی ادامه داد: با پشتیبانی بالگرد امداد هوایی همچنان عملیات جستجوی مفقودین ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات واصله سه نفر پیدا شده و متاسفانه یک نفر از اعضای این گروه کوهنوردی به علت سرمازدگی جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه نباید به اخبار بی پایه و اساس توجه و به شایعات دامن زد، تصریح کرد: تلاش برای یافتن مفقودین و دیگر اعضای این گروه کوهنوردی همچنان ادامه دارد که به محض کسب اطلاعات جدید از وضعیت مفقودین این حادثه، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024