پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 09.10.2017, 18:12


نازنین زاغری شهروند بریتانیایی ایرانی‌تبار که در ایران زندانی است با اتهامات تازه‌ای مواجه شده است. همسر نازنین زاغری می‌گوید با اتهام‌های تازه ممکن است محکومیت او تا ۱۶ سال افزایش یابد.

ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری شهروند ایرانی‌تبار بریتانیا که هم‌اکنون در ایران زندانی است روز دوشنبه (۹ اکتبر/ ۱۷ مهر) به رسانه‌ها گفت، همسرش با اتهام‌های تازه‌ای روبروست.

به گفته ریچارد راتکلیف، نازنین زاغری روز یکشنبه در تهران بار دیگر در برابر دادگاه قرار گرفته و اتهام‌های جدیدی به او تفهیم شده است. دریافت پول از بی‌بی‌سی و بنیاد نیکوکاری تامسون رویترز، و همچنین شرکت در تظاهرات جلوی سفارت جمهوری اسلامی در لندن، اتهام‌های تازه نازنین زاغری هستند.

خانم زاغری از فروردین ۱۳۹۵ به اتهام «تلاش برای براندازی نرم» در زندان به‌سر می‌برد. قوه قضائيه ایران او را به ۵ سال زندان محکوم کرده و با تقاضای تجدیدنظر وکیل این شهروند ایرانی - بریتانیایی مخالفت کرده است.

نازنین زاغری در آستانه نوروز ۹۵ همراه کودک دوساله‌اش برای دیدار با خانواده و گذراندن تعطیلات نوروزی، به ایران سفر کرده بود اما ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه تهران بازداشت شد. گابریلا دختر او که هنگام بازداشت مادرش ۲۲ ماهه بود از همان زمان نزد والدین نازنین  نگهداری می‌شود.

خانم زاغری تا پیش از دستگیری در بنیاد خیریه تامسون - رویترز مشغول به کار بود و مدیریت برخی از پروژه‌های این نهاد را برعهده داشت.

بازداشت، محاکمه و محکومیت نازنین زاغری موج گسترده‌ای از اعتراض و انتقادها را در پی داشت و بسیاری از شخصیت‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری خواستار آزادی او شده‌اند.

اطلاعات سپاه پاسداران ایران پیگیر اصلی بازداشت و محاکمه نازنین زاغری است. ریچارد راتکلیف اتهام‌های اقامه‌شده علیه همسرش را «فانتزی ساخته شده توسط مقامات سپاه پاسداران ایران» می‌داند و آنها را رد می‌کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024