شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.09.2017, 15:48

ترامپ در نخستین سخنرانی سازمان ملل:


دونالد ترامپ روز سه شنبه  ۲۷ شهریور، در نخستین سخنرانی خود در نشست عمومی سازمان ملل، از جکله درباره رفتار حکومت ایران و توافق هسته‌ای با ایران سخن گفت.

ترامپ گفت:

* حکومت ایران، یک کشور به لحاظ تاریخی غنی و ثروتمند را به کشوری یاغی با اقتصادی نحیف بدل کرده است. کشوری که اکنون صادرات آن فقط خشونت و خونریزی شده است.

* حکومت ایران سرمایه این کشور را خرج گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس می‌کنند. این در حالی است که این ثروت متعلق به مردم ایران است که در سوریه و یمن هزینه می‌شود.

* رهبران ایران یک دیکتاتوری در پشت پوشش دموکراسی را به نمایش گذاشته‌اند. آنها به جای خرج کردن ثروت کشور برای مردم، مردم را قربانی می‌کنند و پولها را روانه حماس و حزب‌الله می کنند تا به کشورهای دیگر حمله کنند. ثروت ایران متعلق به مردم است اما الان صرف تروریست‌ها در سوریه و یمن می‌شود.

* ایران کشوری است که فرهنگ غنی دارد و مردم ایران می خواهند به ریشه های اصیل خود بازگردند، روزهایی که شاد و رو به پیشرفت باشند.

* از دولت ایران می خواهیم که به حقوق مردم خود احترام بگذارد و مردم ایران به دنبال تغییر هستند.

* همین ترس رژیم ایران از مردم باعث شده که آنها مقابل دسترسی مردم به اینترنت را بگیرند. معترضان و ناراضیان را به زندان بیاندازند.

* توافق هسته‌ای با ایران، بدترین توافق یک طرفه‌ای است که آمریکا تاکنون امضا کرده است. این توافق هسته ای باعث شرمندگی آمریکا است.

* از دولت و رژیم ایران می خواهیم که دنبال مرگ و خشونت نرود. دولت ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند.

* ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم کشوری که مرگ بر آمریکا می‌گوید، می‌خواهد اسرائیل را محو کند و دشمن متحدان ما است، به سلاح اتمی دسترسی داشته باشد.

* آمریکا نمی‌تواند اجازه دهد این رژیم جنایتکار به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در منطقه ادامه دهد و بر توان موشکی خود بیفزاید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024