شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 30.08.2017, 15:38


تازه‌ترین گزارش از روند درمان دکتر علیرضا رجایی روزنامه‌نگار پیشکسوت و فعال اصلاح طلب حاکی است که وی پس از ۱۴ ساعت عمل سنگین جراحی متاسفانه یکی از چشمانش را از دست داده است اما حال عمومی اش مساعد اعلام شده است.

یکی از همراهان این روزنامه‌نگار شناخته شده در تشریح روند معالجات دشوار رجایی به «ایران آنلاین» گفت: به علت سرطان سینوس راست که همزمان با دوران زندان شروع شده بود و علیرغم توصیه پزشک در درمان به موقع ایشان اهمال می‌شود. پس از آزادی از زندان در آبان ۹۴ اعمال تشخیصی انجام شد. در طی این مدت یکبار ۴ دوره شیمی درمانی سنگین و بدنبال آن ۳۵ جلسه رادیو تراپی شد اما متاسفانه بیماریش مجددا عود کرد که ۶ دوره شیمی درمانی مجدد انجام و روز یکشنبه نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: عمل جراحی رجایی حدود ۱۴ ساعت طول کشید که طی آن استخوان ماگزیلار و بخشی از فک فوقانی و قسمتی از عضله ماستر برداشته شد و ضمنا چشم راست هم تخلیه گردید. به گفته این منبع در حال حاضر حال عمومی وی خوب است و در بخش ICU تحت نظر است.

علیرضا رجایی (متولد ۲۸ مهر ۱۳۴۱) از فعالان سیاسی ملی-مذهبی ایران، زندانی سیاسی و مدیر انتشارات گام نو است. دارای تحصیلات دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. دبیر سیاسی روزنامه‌های جامعه، توس و نشاط بود. در انتخابات دوره ششم مجلس در سال ۱۳۷۸ کاندیدای ائتلاف نیروهای ملی-مذهبی در تهران بود و بر اساس نتایج انتخابات در ردهٔ بیست‌وهشتم قرار گرفته و به مجلس راه یافت، اما زیر فشار شورای نگهبان آرای او باطل اعلام شد.

مصطفی تاج‌زاده در سال ۱۳۸۴ در نامه‌ای به محمد خاتمی فاش ساخت که احمد جنیتی دبیر شورای نگهبان با ابطال غیرقانونی حدود ۷۰۰ هزار رای شهروندان تهرانی،  آقای علیرضا رجایی نفر بیست و هشتم منتخب مردم تهران را از ورود به مجلس محروم ساخت و به جای وی آقای حداد عادل نفر سی‌وسوم فهرست به مجلس ششم راه یافت.

علیرضا رجائی سه بار بازداشت و زندانی شده است. باز نخست در سال ۱۳۸۱ و در جریان دستگیری‌های گسترده فعالان ملی مذهبی بازداشت شد و سه سال را در زندان گذراند. بار دیگر در سال ۱۳۸۸ بازداشت و برای مدت کوتاهی زندانی شد. آخرین بار این روزنامه‌نگار در اردیبهشت ۱۳۹۰ بازداشت شد. سپس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی حداد، به اتهام عضویت در ائتلاف نیروهای ملی مذهبی و اقدام علیه امنیت ملی  و نیز فعالیت تبلیغی علیه نظام، به ۴ سال حبس و ۵ سال محرومیت از تمامی حقوق اجتماعی و حق عضویت در تشکل‌های سیاسی و نهادهای مدنی، محکوم شد.  ایشان در تاریخ ۴ آبان ۹۴ پس از تحمل دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024