جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 21.08.2017, 14:10


سعید حجاریان دلیل رای بالای مجلس به برخی وزرای پیشنهادی که مورد انتقاد جامعه بودند را سازش نمایندگان و فراکسیون‌ها با وزرای پیشنهادی می‌داند وی همچنین معتقد است دلیل این که روحانی چنین ترکیبی را به مجلس معرفی کرد این است که کفگیرش به ته دیگ خورده است.

یک اندیشمند سیاسی گفت: روحانی نیرویی بهتر از این وزرای پیشنهادی نداشت اگر داشت معرفی می‌کرد. مسئله این است که کفگیر به ته دیگ خورده است و نه کسی را باقی گذاشته‌ایم و نه نیرویی تربیت کرده‌ایم.

سعید حجاریان در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد عملکرد فراکسیون امید و رای یک دست به بیشتر وزرای اصولگرا گفت: من زیاد دنبال نکردم ولی لابد قول هایی به نمایندگان داده شده است. واقعیت این است که همه با هم کنار آمده‌اند مجلس با دولت، فراکسیون‌ها با وزرا، رئیس مجلس با رئیس جمهور بالا با پایین همه با هم کنار آمده‌اند.

وی در مورد این که چرا روحانی چنین ترکیبی را به مجلس معرفی کرد، اظهار کرد: بضاعت روحانی در مقطع فعلی در همین حد است. چرا که ما از اول انقلاب تا به امروز کادر سازی نکرده‌ایم، اگر کادرسازی می‌کردیم الان کابینه بهتری داشتیم.

حجاریان افزود: خود آقای روحانی هم نیرویی بهتر از این وزرای پیشنهادی نداشت اگر داشت معرفی می کرد. مسئله این است که کفگیر به ته دیگ خورده است و نه کسی را باقی گذاشته ایم و نه نیرویی تربیت کرده‌ایم.

این پژوهشگرعلوم سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد امروز فراکسیون امید نتیجه عملکرد شورای سیاست‌گذاری نیست، گفت: شورای سیاست گذاری کاری نمی‌توانست بکند، گزینه دیگری نداشت. خودشان می‌دانند من دخالتی در شورای سیاست گذاری ندارم ولی در مجموع فکر می‌کنم روندش باید کمی اصلاح شود.

سعید حجاریان در پایان در مورد معرفی‌اش از سوی نشریه لوموند به عنوان یکی از روشنفکران تاثیرگذار جهان اسلام و مغز اصلاحات در ایران گفت: این لطف یکی از دوستان در نشریه لوموند است والّا ما کجا و این حرف‌ها کجا(خنده).

گفت و گو از: فرهاد فتحی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024