جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 17.08.2017, 8:25

اتحاد جمهوریخواهان ایران:


مهدی کروبی از صبح روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۶ (۱۶ اوت ۲۰۱۷) در اعتراض به وضعیت دشوار حاکم بر حبس خانگی خود، اعتصاب غذای خشک نموده است. آقای کروبی بنا به گفته همسرشان خانم فاطمه کروبی، خواستار «خروج نیروهای امنیتی از منزل»، «برگزاری دادگاه علنی مطابق با اصل ۱۶۸ قانون اساسی با حضور وکیل» شده است. همسر آقای کروبی در مورد دلائل اعتصاب غذای ایشان اعلام کرده است که «تا کنون در هیچ حصری در پیش و پس از انقلاب سابقه نداشته که ماموران امنیتی در درون منزل با فرد محصور زندگی کنند و تمام ابعاد زندگی او را به طور کامل شنود کنند و دوربین وصل کنند و شرایط زندگی را به طور بسیار بسیار عجیبی برای آن فرد و خانواده اش سخت کنند.».

اکنون بیش از شش سال است که خانم رهنورد و آقایان حسین موسوی و مهدی کروبی در حبس خانگی به سر می برند و در تمام شبانه روز زیر نظر ماموران امنیتی قرار دارند. امکان ارتباط با بیرون را ندارند. از همه حقوق انسانی و قانونی خود محروم هستند، تمام تلاش ها برای روشن شدن وضع آن ها بی ثمر بوده است. درخواست دادرسی قانونی و علنی به وضع آن ها بی پاسخ مانده است. هیچ نهادی رسما مسئولیت این حبس آن ها را به عهده نمی گیرد. همه نشانه ها حاکی از ان است که زندان خانگی به دستور بالاترین مقام حکومتی یعنی آیت الله خامنه ای صورت گرفته است و هم او نیز بر ادامه این حصر و حبس پافشاری می کند.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد حدود یک سال و نیم بعد از انتخابات خرداد ۱۳۸۸، بعد از فراخوان به راهپیمائی در تهران در خانه خود محبوس شدند. ان ها تاکنون به خواست های حکومت گردن ننهاده اند و بر حقانیت جنبش سبز پای فشرده اند. اما آن ها همواره بر حقوق قانونی خود تاکید نموده، خواستار روشن شدن وضعیت خود شده اند. آیت الله خامنه ای واطرافیان او مانع هر گونه تغییری در وضعیت آن ها هستند. همه وعده ها و همه تلاش ها با سد غیر قابل عبور  مواجه است. علیرغم خواست بخش مهمی از مردم برای پایان دان به حبس خانگی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر، چشم اندازی برای تغییر درآن دیده نمی شود. همه وعده ها در رفع حصر با سد امتناع آقای خامنه ای مواجه است. کینه توزی ها مانع هر گونه تغییری در وضعیت غیر قابل تحمل حبس رهبران جنبش سبز است.

اعتصاب غذای آقای کروبی اعتراض به نقض قوانین خود حکومت و کینه توزی های مدافعان ادامه حبس خانگی رهبران جنبش سبز و در راس آن ها آیت الله خامنه ای است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران از خواست‌های به حق آقای کروبی پشتیبانی می کند، خواستار پایان دادن به حبس خانگی رهبران جنبش سبز است و معتقد است ادامه اعتصاب غذا سلامتی آقای کروبی را با توجه به وضعیت جسمی ایشان تهدید می کند. ما از همه نیروهای آزادیخواه، از کلیه نهادهای مدافع حقوق بشر و فعالان مدنی می خواهیم از خواست های آقای کروبی حمایت کنند. به ادامه حصر رهبران جنبش سبز اعتراض نمایند. خواهان آزادی آن ها از حبس خانگی شوند. ما همه جمهوریخواهان ایران و نیروهای ازادیخواه کشورمان را به دفاع از خواست های اقای کروبی فرامی خوانیم و امادگی خود را برای همکاری و اقدام مشترک اعلام در این زمینه اعلام می کنیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
٢۶ مردادماه ١٣٩٦ - ١۷ آوگوست ٢٠١٧



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024