جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 12.07.2017, 7:15


خبرگزاری آناتولی

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد بیش از ۷۱۰ میلیون نفر در بیش از ۱۶۰ کشور خواهان مهاجرت به کشورهای دیگر هستند و ۲۳ میلیون نفر نیز برای مهاجرت خود را آماده می‌کنند.

در این گزارش که براساس تحقیقات موسسه گالوب تهیه شده است شرکت کنندگان در نظرسنجی به پرسش هایی به شرح زیر پاسخ داده اند:

«اگر امکاناتش را داشته باشید خواهان مهاجرت دائم به کشور دیگری هستید؟ طی یک سال آینده برنامه ای برای مهاجرت به کشور دیگر دارید؟ برای مهاجرت به کشور دیگر طی یک سال آینده آمادگی هایی انجام دادید؟»

پاسخ‌ها نشان می دهد که ۷۱۰ میلیون نفر اگر امکانش باشد مایل به مهاجرت به کشورهای دیگر هستند، ۶۶ میلیون نفر طی یک سال آینده برنامه مهاجرت دارند و ۲۳ میلیون نفر در حال فراهم کردن شرایط مهاجرت خود هستند.

در گزارش فوق همچنین همچنین آمده است:

- کسانی که توانایی مهاجرت دارند بیشتر خواهان رفتن به کشورهای؛ به ترتیب آمریکا، انگلستان، عربستان سعودی، فرانسه، کانادا، آلمان و آفریقای جنوبی هستند.

- کشورهایی که جمعیت بیشتری از شهروندان آنها به دنبال مهاجرت هستند به ترتیب عبارتند از: نیجریه، هندوستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان، بنگلادش و چین.

- بیشتر افراد خواهان مهاجرت، اهالی کشورهای آفریقایی و آسیایی هستند. در میان اروپایی‌ها بیشتر از همه مردم ایتالیا و اسپانیا خواهان مهاجرت هستند. این دو کشور در عین حال کشورهای مورد علاقه مردم این قاره برای مهاجرت اعلام شدند.

- اغلب افرادی که برنامه مهاجرت دارند ساکن شهرها، حداقل فارغ‌التحصیل دوره راهنمایی، جوان و مجرد هستند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، کشورها در قبال پناهجویانی که بر اثر جنگ و بلایای طبیعی ناچار به ترک وطن خود شده‌اند مسئولیت قانونی دارند.

با این وجود در قبال آنانی که به امید ساختن زندگی بهتر مهاجرت می‌کنند مسئولیت‌های مشابه ندارند. بسیاری از کشورها هنگام پذیرش مهاجر به فاکتورهایی مانند سطح سواد توجه می‌کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024