پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 23.06.2017, 17:07

واکنش‌ها به توهین علیه رئیس جمهور در روز قدس


به گزارش ایلنا، فردی که بلندگو به دست داشت در مراسم خطاب به مردم می‌گوید روحانی می‌گوید و مردم پاسخ می‌دهند مرگ بر آمریکا، مجری سپس گفت: آن روحانی را نگفتم روحانیت را گفتم. کسانی که می‌گویند شعار مرگ و این حرفا باید جمع شود لباس زنانه بپوشند از مملکت بروند.

این در حالی است که عده‌ای ‌نیز در اطراف رییس جمهور حلقه زدند و علیه او شعار هایی چون مرگ بر منافق، مرگ بر آخوند آمریکایی و «روحانی بنی صدر پیوندتان مبارک!» سر دادند.

از طرف دیگر در این راه‌پیمایی عده ای اندک نیز دور نایب رییس مجلس شورای مجلس نیز جمع شده و شعار  «مرگ بر فتنه‌گر» سردادند.

فراکسیون امید: افرادی به منظور انتقام‌گیری از رای مردم وارد بازی خطرناکی شده‌‌اند

فراکسیون امید در بیانیه‌ای با محکوم کردن توهین به رییس جمهور گفت: همه افرادی که تحت تاثیر برخی القائات مسموم و یا به منظور انتقام گیری از رای مردم، وارد این بازی خطرناک شده‌اند، هشدار می‌دهد که در شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی، هرگونه تلاش برای تخریب دولتی که به پشتوانه آرای قاطع مردمی، کارآمدترین ابزار نظام در مجامع بین المللی است، خطایی نابخشودنی و آسیبی جبران ناپذیر به منافع ملی است.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه فراکسیون امید در محکومیت اقدامات افراطیون در راهپیمایی روز جهانی قدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزی که ایران اسلامی به عنوان پرچمدار وحدت مسلمین در مقابل متجاوزان و غاصبان حقوق مظلومان، کانون توجه جهانیان بود و مردم روزه‌دار ایران برای تجدید میثاق با آرمانهای امام و انقلاب و اعلام انزجار از بانیان ظلم و اشغالگری، در صفوف به هم فشرده و با مشت‌های گره کرده به راهپیمایی بزرگ روز قدس گام نهاده بودند، اخلالگری هماهنگ شده چند نفر از افرادی که امیدواریم هدفشان، تحت الشعاع قرار دادن مسئله امروز یعنی قدس عزیز و اسرائیل غاصب نبوده باشد، کام ملت ایران را تلخ و دل حامیان رژیم اشغالگر قدس را شاد نمود.

چهره‌های انگشت شمار اما پر هیاهویی که منتخبان مردم در قوای مجریه و مقننه را، آن هم در حین همراهی با مردم در راهپیمایی روز قدس، آماج سخیف ترین اهانت‌ها و هتک حرمت‌ها قرار دادند، همان اقلیت مطلقی از تندروها هستند که پیش از این نیز هرگاه از تاثیر اراده اکثریت مردم و پیروزی گفتمان عقلانیت بر مشی افراط، خشمگین شده اند، ظهور و بروز رفتارهایشان در اقداماتی اینچنینی در جامعه آشکار شده است. اخلال در سخنرانی‌های بزرگانی نظیر مرحوم هاشمی و یادگار امام، اخلال در راهپیمایی ۲۲ بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه و اهانت به رئیس مجلس، حمله به سفارت عربستان و ایجاد هزینه های فراوان برای منافع و مصالح ملی و بسیاری دیگر از این دست اقدامات، همگی برخاسته از نگاه بسته و انحصار طلب کسانی است که جز با ابزار آشوب و توهین و تنش، نمی توانند راهی برای از میدان به در کردن رقبای خود در بازی سیاست بیابند و عجبا که هنوز یک ماه از روزی که ملت ایران دست رد به سینه این روش‌ها زد نگذشته و بازهم شاهد اصرار جماعتی قلیل بر ادامه این تنش زایی ها هستیم.

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ضد منافع ملی که نشان دهنده وجود اراده هایی برای تضعیف دولت منتخب مردم است، به همه افرادی که تحت تاثیر برخی القائات مسموم و یا به منظور انتقام‌گیری از رای مردم، وارد این بازی خطرناک شده‌اند، هشدار می‌دهد که در شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی، هرگونه تلاش برای تخریب دولتی که به پشتوانه آرای قاطع مردمی، کارآمدترین ابزار نظام در مجامع بین المللی است، خطایی نابخشودنی و آسیبی جبران ناپذیر به منافع ملی است.

همچنین با توجه به نامشخص بودن سازمان دهندگان و مجریان و جریانهای پشت پرده این حرکت سخیف، فراکسیون امید مجلس شورای از تمامی دستگاه‌های مسئول امنیتی و قضایی و همه نهادهای نظارتی به طور جدی می‌خواهد که برای ایجاد امنیت روانی مردم و برطرف شدن شائبه های موجود درباره اهداف و اغراض پنهان این اقدام، نسبت به بررسی ماجرا و ارائه گزارشی از ماهیت و ریشه های آن اقدام نمایند. بدیهی است که درصورت مشخص شدن اغراض نامیمون و یا سازماندهی های ضد منافع و مصالح ملی، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، موضوع را تا شناسایی و مجازات عاملان آن پیگیری خواهد کرد.

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی.دوم تیرماه۱۳۹۶


واکنش برخی فعالان سیاسی و مسئولان دولتی

برخی از فعالان سیاسی و مسئولان دولتی نسبت به توهین صورت گرفته به برخی مقامات ارشد در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به توهین‌های صورت گرفته به رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور و نائب رییس مجلس در توئیتر خود نوشت « وحدت‌شکنی در روز قدس همگامی با تلاش‌های بی‌وقفه اشغالگران قدس برای انحراف جهان اسلام از مسئله فلسطین است».

جمشید انصاری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در توئیتر خود نوشت: « اهانت به رییس جمهور ، معاون اول و نایب رییس مجلس ، آنهم در روزی که نمادوحدت علیه دشمنان اسلام است مصداق واقعی بازی خوردن از دشمن است».

معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با انتقاد از توهین‌های صورت گرفته در توئیتر خود نوشت: « اقدام زشت عده قلیلی با هتاکی وتوهین به رییس جمهور نمیتواند وحدت ملی ،اقتدار مردم ایران و حمایت قاطع از اقای روحانی را خدشه‌دار کند».

زهرا احمدپور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در توئیتر خود نوشت: « توهین به رئیس جمهور در روز قدس پاسخ ناشایست افراط گرایان است به انتخاب عقلائی و اعتماد ملت به نظام جمهوری إسلامی ایران».

آذرمنصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز در این باره در توئیتر خود نوشت: « وحدت شکنانى که درروزى که بایدنمادوحدت ملت ایران باشد،باشعاردادن علیه منتخب ملت،تلاش علنى خودرابرای دوقطبی سازی جامعه ایران به نمایش گذاشتند».

عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات نیز در واکنش به این ماجرا در توئیتر خود نوشت: « توسعه کشور و بهبود وضعیت اشتغال و معیشت عمومی در گرو حفظ اتحادملی است نباید در دام دوقطبی سازی مصنوعی عوامل آمریکا افتاد که وحدت ملی را هدف دارند».

محمود صادقی نماینده مردم تهران نیز در توئیتر خود نوشت:‌«اهانت به رئیس‌جمهورمنتخب ملت، برخلاف رهنمود رهبرانقلاب، جامعه را دوقطبی می‌کند. اهانت به رئیس‌جمهور مستقر و منتخب ملت با فلسفه‌ی روز قدس، که نماد وحدت مسلمین است، تعارض دارد.»


تحلیل ربیعی از شعارهای امروز علیه رئیس جمهور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توهین به رییس جمهور در راهپیمایی امروز خودجوش نبود، گفت: دکتر روحانی خود نیز به خوبی با چنین پدیده‌ای آشناست و خوب می‌دانند که چنین اقداماتی، شان و منزلت ایشان را در پیشگاه ملت افزایش می‌دهد.

علی ربیعی در حاشیه مراسم راهپیمایی امروز روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدام عده قلیلی که در حاشیه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به رییس‌جمهور توهین کردند، گفت: تجربه طولانی در مواجهه با این‌گونه حوادث دارم. ماجرا در چند گام سامان می‌گیرد. اول اینکه باید گفت این افراد و اقدام آنها به هیچ عنوان خودجوش نیست و از متن طبیعی اجتماع راهپیمایان برنمی‌خیزد.

او افزود: دوم اینکه تجربه به ما نشان داده است در راهپیمایی‌های مهم مثل بیست و دوم بهمن، روز قدس و...، مردم به رغم گرایش‌های متفاوت سیاسی، بر اصل حضور تاکید دارند و گرایش‌های سیاسی در چنین رویدادهایی مطرح نیست. بنابراین کنش‌های سیاسی این‌گونه در مراسم ملی و مذهبی بزرگ، از متن طبیعت چنین مراسمی سامان نمی‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سوم اینکه جریانی سامان‌یافته از طرقی، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند.

ربیعی اظهار داشت: چهارم اینکه دوستان و همکاران من که شاهد این ماجرا بوده‌اند نقل کرده‌اند که عده زیادی از راهپیمایان به این افراد توجه نکرده‌اند و بخش دیگری هم به چنین شعارهایی واکنش نشان داده‌اند. این مشاهدات، نظریه پیش‌گفته درباره خودجوش نبودن این اتفاق را تایید می‌کند.

او افزود: متاسفانه با چنین تجربیاتی از روزهای نخست انقلاب و در جریان شعار دادن علیه شیخ محمد یزدی در مهدیه تهران تا دوره‌های مختلف همچون کفش‌پرانی به لاریجانی در قم و بسیاری از شخصیت‌ها در دوره‌های مختلف مواجه بوده‌ایم.

ربیعی در پایان گفت: دکتر روحانی خود نیز به خوبی با چنین پدیده‌ای آشناست و خوب می‌دانند که چنین اقداماتی، شان و منزلت ایشان را در پیشگاه ملت افزایش می‌دهد.


علی مطهری: دادستان تهران در معرض آزمایش بزرگ است

نائب رییس‌مجلس شعارهایی که علیه رییس‌جمهور در روز قدس سرداده شد را آزمایش بزرگی برای دادستان تهران دانست و گفت: دادستان تهران اکنون در معرض یک آزمایش بزرگ است که آیا با تعقیب مجرمان استقلال و عدالت خود و قوه قضائیه را نشان می دهد یا با چشم پوشی از آن، گرایش سیاسی را بر اجرای حق و عدالت مقدم می دارد؟

به گزارش ایلنا،  متن یادداشت علی مطهری در واکنش‌ به شعارهای روز قدس علیه رییس‌جمهور که در اینستاگرام خود منتشر کرده به این شرح است:

دادستان تهران در معرض آزمایش
شعارهایی که عده ای با برنامه ریزی قبلی علیه رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس سر دادند قطعا مصداق جرم است و اسناد آن نیز موجود است. باید ببینیم قوه قضائیه که به صرف احتمال وقوع جرم یک برنامه سخنرانی را در روز اربعین در مشهد لغو می کند اکنون که با یک جرم مشهود مواجه است چگونه رفتار می کند. دادستان تهران اکنون در معرض یک آزمایش بزرگ است که آیا با تعقیب مجرمان استقلال و عدالت خود و قوه قضائیه را نشان می دهد یا با چشم پوشی از آن، گرایش سیاسی را بر اجرای حق و عدالت مقدم می دارد؟

البته توهین هایی که به خود من شد مورد نظرم نیست چون معمولا این افراد مستضعف فکری هستند که با چند دقیقه صحبت با آنها و آگاهی از واقعیات، طرفدار می شوند و روبوسی می کنند، ولی توهین‌های به رئیس جمهور که از روی عناد صورت گرفت حتما باید پیگیری شود.


پارسایی: هتک حرمت منتخبین ملت، حربه انحصارطلبانی است که وحدت ملى را برنمی‌تابند

سخنگوی فراکسیون امید گفت: هتک حرمت منتخبین ملت،حربه انحصارطلبانی است که وحدت ملى را برنمی‌تابند.

به گزارش ایلنا، بهرام پارسایی در واکنش به توهین برخی به رییس‌جمهور در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در توئیتر خود نوشت: هتک حرمت منتخبین ملت، حربه انحصارطلبانی است که وحدت ملى را برنمی‌تابند.این حربه که جمهوریت نظام را نشانه رفته هم در مقابل اراده مردم،بی اثر است


نماینده مردم تهران: نهادهای انتظامی، حاشیه سازان راهپیمایی روز قدس را شناسایی کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فریده اولادقباد در توییتر خود با اشاره اقدام وحدت شکنانه امروز در توهین به رییس جمهور گفت: ‏توهین به رئیس جمهور، اهانت به یک ملت است. نهادهای انتظامی، حاشیه سازان راهپیمایی امروز را شناسایی نمایند. توصیه مکرر “رهبری” حفظ وحدت است.


انصاری: توهین به رئیس‌جمهور، توهین به جمهوریت است

معاون حقوقی رئیس جمهور، شعار علیه رئیس‌‌جمهور منتخب ملت و توهین به او را ایستادن در برابر جمهوریت نظام و شعار علیه ملت ایران دانست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در خصوص برخی شعارها که در راهپیمایی روز قدس علیه رئیس‌جمهور و دیگر اعضای کابینه دولت سر داده شد، اظهار کرد: شعار علیه رئیس‌جمهور منتخب ملت و توهین به ایشان، ایستادن در برابر جمهوریت نظام و شعار علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: متأسفانه در نمایش وحدت و یکپارچگی ملت ایران و همه مسلمانان جهان در روز جهانی قدس در برابر رژیم اشغال‌گر صهیونیستی و دشمنان ملت ایران، عده‌ای دانسته یا نادانسته در جهت منافع اسرائیل و آمریکا و حکام مزدور سعودی اقدام به شعارهای تفرقه‌افکنانه و توهین‌آمیز کردند.

انصاری با تأکید بر اینکه بی‌تردید پشت صحنه این اقدامات خلاف منافع و امنیت ملی عناصر نفودی اسرائیل و منافقین قرار دارند، تصریح کرد: مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور باید به شناسایی و برخورد قاطع با آنها بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از دوقطبی کردن جامعه، عده‌ای همچنان در فضای رقابت‌های انتخاباتی و عصبانی از رای مردم با توهین به رئیس‌جمهور منتخب ملت در حقیقت از مردم انتقام می‌گیرند و خوراک تبلیغاتی مناسب برای رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور که با جماران گفت‌وگو کرده است، در پایان اظهار کرد: البته تجربه نشان داده است که این دسته از اقدامات قطعا به زیان آنان و موجب بیداری بیشتر ملت و حمایت جدی‌تر مردم از رئیس‌جمهور خواهد شد.


آشنا: تسویه حساب سیاسی در روز قدس پذیرفتنی نیست

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در صفحه توییتر خود به حواشی امروز وامنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین آنشتا در صفحه توییتر خود نوشت: مراقب باشیم؛ توهین به آراء اکثریت ملت ایران در روز مبارزه با ناقضان حقوق ملت فلسطین پشت جبهه ما را در برابر توطئه‌های دشمنان مستحکم‌تر نمی کند.

بحث درباره تربیت جنسی در شورایعالی انقلاب فرهنگی و درباره حدود، لوازم و تبعات فعالیت اقتصادی نیروهای مسلح در شورایعالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت. مراقب باشیم؛ تسویه حساب سیاسی در روز قدس پذیرفتنی نیست؛ نه در ۸۸ و نه در ۹۶.


ابوطالبی: باید یکبار برای همیشه در اجماعی ملی به تخریب امیدهای ملت «نه» گفت

معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور به توهین‌های علیه روحانی در روز قدس واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی در واکنش به توهین های امروز به حسن روحانی در راهپیمانی روز قدس نوشت:

رییس‌جمهور مظلوم است؛ او نمادعقلانیت، تدبیر، امید و اخلاق مداری درکشور است و برایش عظمت ایران و اسلام و آرمان‌هایش اصالت دارد

دکتر روحانی دوقطبی سازی، نه درموضع کلام و قلم ونه اکنون انتقال آن به موضع اکسیون وعمل را به مصلحت کشور نمی داند و همه را به آرامش  حول “محورقانون ورهبری” فرا می خواند. اینکه عده ای در حمایت از ایشان بگویند سازماندهی بوده، برخی ندا سردهند که از نتایج آتش به اختیاری است و عده ای دیگر از آن پیراهن عثمان برای بر سرنیزه کردن بسازند به مصلحت هیچ کس نیست.

دکتر روحانی نه می پسندد و نه می پذیرد که حقوق مردم و شهروندان، بویژه نماد ملیت و ایرانیت و جمهوریت نظام و کشور توسط اندک افرادی گمراه وماجراجو خدشه دار شود؛ ولی دامن زدن به تفرقه و بحران آفرینی را در شرائط کنونی به مصلحت ایران نمی داند. بهترین راه آن است که راه قانون و قانون‌مداری درکشور پیموده شده و همه در برابر آن سر تعظیم فرودآورند.

اما مردم و رسانه های جمعی و مجازی وظیفه ای دیگر دارند و آن آگاه سازی فکری و ایمن سازی روانی جامعه دربرابر هجمه به نماد اقتدار این ملت و تحت الشعاع قراردادن تمامی عظمت آفرینی‌های مردم روزه دار مظلوم در روز قدس است.

باید یکبار برای همیشه در اجماعی ملی به پلیدی آفرینی و تخریب امیدهای این ملت نه گفت.


دستور وزیر کشور درباره حواشی غیرقانونی روز قدس

در پی حواشی غیرقانونی و دشمن شادكن تظاهرات شكوهمند روز قدس وزیر کشور به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور پیگیری داد.

به گزارش ایسنا، متن نامه عبدالرضا رحمانی فضلی به رییس‌جمهور به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
جناب آقای ذوالفقاری
معاون امنیتی و انتظامی
سلام علیکم
به دنبال وقوع اتفاقات ناگوار و وحدت شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس که میراث انسجام آفرین بنیانگذار انقلاب اسلامی می باشد و در جریان آن عده ای قانون ستیز مبادرت به حاشیه سازی علیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقامات کرده و حرکت عظیم ملت بزرگوار و شریف ایران را تحت الشعاع رفتار غیر انقلابی خود کردند، لازم است با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که ضمن تصریح مخالفت خود با اینگونه اقدامات ،آن را به ضرر کشور بیان فرمودند با هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضائی اقدام نمائید.

عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024