جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 31.05.2017, 6:11


علی لاریجانی به عنوان تنها کاندیدای ریاست مجلس از مجموع ۲۶۸ رای با کسب ۲۰۴  رای نمایندگان رئیس مجلس ماند. آرای باطله نیز ۶۴ رای اعلام شد.د.

علی لاریجانی سال گذشته ۲۳۷ رای پست ریاست مجلس را کسب کرده بود امسال اما ۳۳ رای کم آورده است.

همچنین مسعود پزشکیان با ۱۷۹ رای و علی مطهری با ۱۶۳ رای از مجموع ۲۵۳ رای به‌عنوان دو گزینه فراکسیون امید  به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند و این درحالی بود که حمیدرضا حاجی‌بابایی گزینه فراکسیون نمایندگان ولایی و هادی قوامی نیز گزینه فراکسیون مستقلین ولایی بودند که از حضور در هیات رییسه بازماندند.

سال گذشته پزشکیان ۱۵۸ رای و علی مطهری ۱۳۳ رای آورده است. پزشکیان ۲۱ رای و مطهری ۳۰ رای بیشتر از سال گذشته به دست آورده‌اند.

در ادامه رای‌گیری برای انتخاب ناظران هیات رییسه نیز انجام شد و محمد آشوری تازیانی که به‌صورت مستقل از سه فراکسیون مجلس کاندیدا شده بود، با ۱۸۴ رای، بهروز نعمتی گزینه مورد حمایت فراکسیون مستقلین ولایی با ۱۲۹ رای و اسدالله عباسی نماینده اصولگرای عضو فراکسیون نمایندگان ولایی که البته ازسوی این فراکسیون کاندیدا نبود و شخصاً اعلام کاندیداتوری کرده بود، با ۱۲۲ رای از مجموع ۲۷۶ رای مأخوذه، توانستند اکثریت آرا را برای جایگاه ناظران به دست آورند.

همچنین در رای‌گیری برای انتخاب دبیران هیات رییسه از مجموع ۲۷۷ رای ماخوذه، اکبر رنجبرزاده با ۱۸۳ رای، محمدحسین فرهنگی با ۱۸۲ رای و همچنین سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۷۹ رای به‌عنوان سه گزینه مورد حمایت فراکسیون نمایندگان ولایی، غلامرضا کاتب با ۱۷۸ رای گزینه مورد حمایت فراکسیون مستقلین ولایی، محمدعلی وکیلی با ۱۷۱ رای به‌عنوان گزینه فراکسیون امید و احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۶۵ رای که باوجود عضویت در فراکسیون نمایندگان ولایی ازسوی این فراکسیون کاندیدا نبود و شخصاً اقدام به کاندیداتوری کرده بود، توانستند با اکثریت آرا به‌عنوان دبیران هیات رییسه مجلس انتخاب شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024