پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 14.05.2017, 7:48


علی تاجرنیا و عبدالله مومنی روزگذشته با سیدمحمد خاتمی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سیدمحمدخاتمی رییس جمهور پیشین ایران ضمن تاکید بر اهمیت تداوم دولت آقای حسن روحانی به ضرورت استقرار رویکردهای اصلاح‌طلبانه در شوراهای شهر پرداخت و از حضور این دو فعال سیاسی اصلاح طلب در این عرصه تمجید و همچنین نسبت به ردصلاحیت آنها که در روندی فراقانونی، غیرعرفی و غیرشفاف صورت گرفته ابراز تاسف کرد.

در این دیدار همچنین عبدالله مومنی و علی تاجرنیا گزارشی از روند اقدامات خود در زمینه انتخابات شورای شهر تهران، مشکلات پیش آمده و لزوم ایجاد همبستگی بین اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهر تهران را به سیدمحمد خاتمی ارائه کردند.

ساعتی پس از  دیدار مذكور این دو فعال اصلاح طلب با انتشار بیانیه‌ای از لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران حمایت کردند که متن آن به شرح زیر است:

شهروندان محترم تهرانی

چنانچه می‌دانید کاندیداتوری اینجانبان با برخورد حذفی و غیرقانونی مراجع غیرمرتبط مواجه شد و درحالی که سند تایید صلاحیت از مدتها پیش به دست ما رسیده و به قرار اطلاع تا ساعتی پیش از انتشار فهرست نامزدهای تهران نیز اسامی ما در سامانه فرمانداری ثبت شده بود و تاکنون نیز هیچگونه ابلاغی مبنی بر ردصلاحیت صورت نگرفته؛ اینجانبان به منظور حفظ اتحاد و انسجام اصلاح طلبان و جلوگیری از تشتت در آراء عمومی و پایان بخشیدن به فرآیند تدوین لیست های انتخاباتی و تهیه لیست واحد انتخاباتی، ادامه پیگیری برای تایید صلاحیت خود را متوقف می‌نماییم. تقدیر بر این قرار گرفت که از افتخار نمایندگی شما محروم شویم. با این همه اجازه ندهید امید شما را به یاس بدل کنند چرا که آنها شاید بتوانند نام چند نفر را حذف کنند اما توان مقاومت در برابر اراده معطوف به تغییر در اداره تهران را نخواهند داشت.

مهمترین انگیزه و هدف بسیاری از فعالان اصلاح طلب از جمله ما در زمینه اعلام نامزدی در انتخابات شوراها پایان دادن به سلطه ١٢ساله ی مدیریت غیرمردمی ، تاریک وغیرشفاف در شهرداری تهران بوده است. اصولگرایان و تندروها با اعمال سلیقه‌های ارتجاعی، طراوت و شادابی را از شهر تهران دور نموده و با خارج ساختن شورای شهر از جایگاه اصلی خود به عنوان پارلمان شهر، شهرداری را به بنگاهی برای سوداگری‌های خود بدل کرده‌اند. امروز اما در فاصله کوتاهی به برگزاری انتخابات شوراها لازم است با عبور از انتقادات  هدف اصلی را که همانا تحقق تغییر است، فراموش نکنیم.

همشهریان عزیز!
دستیابی به این هدف نیز تنها یک راه مطمئن و امتحان پس داده دارد و آن مسیر نیز چیزی جز وحدت و رای حداکثری به لیست معرفی شده از سوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان  نیست. از این رو از همه علاقمندان به جمهوریت و جنبش اصلاحات و شما شهروندان گرانقدر و فهیم تهران دعوت می‌کنیم در کنار حضور پای صندوق‌ها و رای قاطع به دکتر حسن روحانی، آرای خود را به نفع فهرست ٢١نفره نامزدهای اصلاح‌طلب شورای شهر به صندوق بیاندازید.

بی‌شک مسیر پی‌گیری آرمان‌های اصلاحات در این مقطع  حساس نیازمند مشارکت هرچه بیشتر شماست.

دوباره ایران و سلام به تهران بهتر
علی تاجرنیا- عبدالله مومنی


** علی پیرحسینلو، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات شورای شهر تهران: به نفع لیست امید انصراف می‌دهم و از شما هم دعوت می‌کنم به کمپین  «#۲۱برای۱:  تهران را پس بگیریم» بپیوندید.

** عماد بهاور: رد صلاحیت شدم ولی برای تغییر شهردار تهران به کل ۲۱ نامزد لیست واحد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان (لیست امید) رای می‌دهم. کمپین «#۲۱برای۱: تهران را پس بگیریم»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024