پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 09.05.2017, 6:29


عصر ایران؛ مصطفی داننده- استقلال زلزله همینه همینه. پرسپولیس زلزله همینه همینه.  این شعاری است که هواداران بعد از دیدن نمایش هجومی این دو تیم در ورزشگاه‌ها سر می‌دهند. همین تماشاگران اما وقتی تیم محبوب‌شان بازی معمولی را از خود به نمایش می‌گذارد و یا بازی هیجان خاصی ندارد و موقعیت گلی ایجاد نمی‌شود، آنها ساکت می‌نشینند و تنها بازی را نگاه می‌کنند.

رفتار هواداران فوتبال رابطه مستقیمی با بازی تیم‌ها دارد. تیم‌ها اگر بازی دلچسب و جذاب انجام دهند قطعا تماشاگران با شور و هیجان آنها را تشویق خواهند کرد در غیر این صورت هم بازی سرد خواهد بود هم سکوها.

بر همین اساس می‌توان گفت سخنان پرشور حسن روحانی طی روزهای اخیر در ارومیه، همدان و کرمانشاه برای به شور آوردن هواداران دولت یازدهم است. این روزها وقتی بین هواداران رییس جمهور روحانی قرار می‌گیری آنها با شور و شعف می‌گویند روحانی واقعی که ما می‌خواستیم همین است.

هوادارن «شیخ دیپلمات» از روحانی انتظار داشتند در برابر رفتار تهاجمی رقبا سکوت نکند. سردی هواداران روحانی در ایام انتخابات به خاطر رفتار روحانی بود. آنها فقط درحال تماشای استراتژی روحانی در انتخابات بودند. در دو مناظره صداوسیما، حسن روحانی تلاش کرد به ارائه دستاوردهای دولت بپردازد.

روحانی در این مناظره‌ها نمی‌خواست وارد جدل لفظی به نامزدهای دیگر شود. رییس جمهور روحانی بیشتر حالت تدافعی داشت. همین حالت تدافعی باعث شده بود تا هوادارن او هم حالت تدافعی داشته باشند و بیشتر نظاره گر فعالیت‌های رقبا باشند.

داستان اما بعد از سفر روحانی به استان گلستان تغییر کرد. گویی نیمه مربیان برای تیم روحانی از سفر به گلستان آغاز شد. سیستم دفاعی روحانی به سیستم هجومی تغییر پیدا کرد. حرف‌های او خطاب به رقبا نشان داد که روحانی هم دیگر دفاع نخواهد کرد و حمله را در دستور کار قرار داده است.

در هفته اخیر متفاوت‌ترین روحانی چهار سال اخیر را مشاهده کردیم. او بی‌پروا در مورد عملکرد رقبا سخن می‌گوید و از آنها پاسخ می‌خواهد. کاری که تا امروز انجام نمی‌داد.

این رفتار روحانی باعث شده است تا هواداران او هم پرشور شوند. شور به هواداران روحانی تزریق شده است. آنها به صورت جدی وارد صحنه رقابت شده‌اند تا از روحانی حمایت کنند.

می‌شود انتظار داشت از امروز تا پایان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به ویژه بعد از مناظره سوم شاهد حضور پررنگ طرفداران روحانی در صحنه تبلیغات باشیم.

باید دید رقبای حسن روحانی در برابر استراتژی تازه رییس دولت یازدهم چه تصمیم خواهند گرفت و آنها هم می‌توانند هوادارن خود را وارد عرصه رقابت کنند یا خیر.

آنچه مشخص است حامیان روحانی از فعالیت‌های انتخاباتی رییس جمهور راضی و بر این بارو هستند که روحانی جذاب و دوست داشتنی یعنی همین.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024