سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 03.05.2017, 17:28


وضعیت جسمی محمدرضا سیف‌زاده پزشکان، از زندانیان سیاسی که در سال ۹۱ بازداشت شد، نگران‌کننده اعلام شده است. این زندانی سیاسی از حدود چهار سال پیش به زندان برازجان منتقل شده است.

محمدرضا سیف‌زاده پزشکان از زندانیان سیاسی است که در سال ۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «ارتباط با سایتهای خبری خارج از کشور» بازداشت شد. در حال حاضر خانواده این زندانی سیاسی نسبت به وضعیت جسمی وی ابراز نگرانی کرده‌اند.

ماموران امنیتی در خرداد ۱۳۹۱ با مراجعه به منزل این زندانی سیاسی، وی را بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

با آغاز روند رسیدگی به پرونده محمدرضا سیف‌زاده پزشکان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، قاضی پیرعباسی او را به تحمل ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم کرد.

محمدرضا سیف‌زاده پزشکان با صدور این حکم به زندان برزجان منتقل شد. در طول حدود دو سال گذشته به خاطر وضعیت بد این زندان، اجازه ملاقات به هیچ یک از اعضای خانواده این زندانی داده نشده است.

تاکنون بسیاری از سازمانهای حقوق بشری و کمپین‌های دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی نسبت به وضعیت وخیم جسمی و روحی این زندانی سیاسی هشدار داده‌اند.

عدم دسترسی به امکانات پزشکی و خودداری مسئولان زندان از انتقال سیف‌زاده پزشکان به مراکز درمانی خارج از زندان، این زندانی سیاسی را در وضعیت خطرناک جسمی قرار داده و این امر باعث افزایش نگرانی‌ها از وضعیت وی شده است.

محمدرضا سیف‌زاده پزشکان از زندانیان سیاسی دهه شصت است که پیش از این ۴ سال - از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ - را در زندان گذرانده بود. این زندانی سیاسی ۵۰ ساله است و یک دختر ۱۴ ساله دارد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024