جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 20.04.2017, 19:53


ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۸ ، شش نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را معرفی کرد. شش نفر تایید شده به شرح زیر هستند:

۱- سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال
۲- اسحاق جهانگیری کوشایی فرزند حسن
۳- حسن روحانی فرزند اسدالله
۴- سید ابراهیم رئیسی ساداتی فرزند سیدحاجی
۵- محمدباقر قالیباف فرزند حسین
۶- سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم

محمد هاشمی، مصطفی کواکبیان، محسن رهامی، قاسم شعله‌سعدی، اعظم طالقانی، هوشنگ امیراحمدی، علیرضا زاکانی، حميدرضا حاجی‌بابایی،  مهدی کلهر، مهدی خزعلی و محمد غرضی از دیگر چهره‌های داوطلبی بودند که شورای نگهبان آنها را تایید نکرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای پیشتر به احمدی‌نژاد توصیه کرده بود که وارد انتخابات نشود. او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که توصیه خامنه‌ای را می‌پذیرد و در انتخابات شرکت نخواهد کرد. اما با نزدیک شدن به زمان انتخابات فعالیت‌های احمدی‌نژاد افزایش یافت. ابتدا به صورت سفرهای استانی، سپس کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. در نهایت روز ۲۳ فروردین همراه با معاون سابق خود حمید بقایی در وزارت کشور حاضر شد و در انتخابات ثبت نام کرد.

خبرگزاری قوه‌قضاییه: همزمان با اعلام اسامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، پلیس تهران به‌صورت گسترده در میادین و معابر اصلی سطح شهر مستقر شده است.

حضور پلیس ضد شورش در اطراف منزل احمدی نژاد و شرق تهران. از دقایقی پیش حضور نیروهای امنیتی در شرق تهران شدت گرفته است.

***

برخی واکنش‌ها به رد صلاحیت احمدی‌نژاد در توییتر


* صبا آذرپیک:
«این احمدی‌نژاد نبود که رد صلاحیت شد بصیرت همه شما اصولگرایان رد شد!»


* بهمن امویی:
اگر رئیس  پاکدست ترین دولت تاریخ  ایران و بهترین دولت ۱۰۰ ساله اخیر رد صلاحیت شود، پس چه کسانی را تائید کردند؟ احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهوری دولت امام زمان، باید توسط مردم مواخذه شود، نه آنهایی که یک شبه آوردندنش و در ساعتی بردنش.


* محمد معینی:
احمدی‌نژاد ردصلاحیت شد اما نه بدلیل چیزی که ما بهش میگیم فساد و بی‌کفایتی. او برای حرف‌نشنوی رد شده و این خیلی مهمه: فاسد باش ولی گوش کن!


* روبرتو:
«ما از رد صلاحیت احمدی‌نژاد به روش شورای نگهبان و نظارت استصوابی خوشحال نیستیم، ما به زبونی و بیچارگی سیستم دیکتاتوری می‌خندیم.»


* ماگیلا:
«سوالی که پیش میاد اینه، اگه احمدی‌نژاد رد صلاحیت شد چطور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامه؟وای به حال اون مملکتی که رد صلاحیت شدش صلاحشُ تشخیص بده.»


* میلی پینکمن فاق‌بلند:
«غرضی رو دیگه چرا رد صلاحیت کردن؟ این بزرگوار صبحا میره نون میخره، ظهر به گل‌هاش رسیدگی میکنه، عصرهم میره با پیرمردا تو پارک میشینه گپ میزنه.»


* محمد جواد اکبرین
«ردصلاحیت احمدی‌نژاد غیرقانونی و غیراخلاقی است؛ برای فساد مالی‌اش چرا تا حالا محاکمه نشد؟ دادگاهِ سیاست‌زده و شورای نگهبانِ افسارگسیخته»


* فیض‌الله عرب‌سرخی:
«بنظر میرسه کسانی که تازه فهمیدن احمدی‌نژاد صلاحیت نداره باید برن در حصر، چون کسانیکه سالها قبل این مطلب رو فهمیدن از همون زمان تو حصرن!!!»


* نجفی تهرانی:
«ردصلاحیت احمدی‌نژاد رد صلاحیت کسانی است که این فرد را به اسم انقلابی‌گری هشت سال بر این ملت و کشور تحمیل کردند وحاضر به عذرخواهی هم نیستند.»


* احمد جنتی اردیبهشت ۸۵: نامه احمدی‌نژاد به جرج بوش «الهام از طرف خدا» بود. توصیه می‌کنم متن این نامه در کتابهای درسی گنجانده شود!


* بنیامین آرشیدوک:
«یکی از راههای بی صلاحیت شدن واسه ریاست جمهوری تو ایران اینه که دو دوره رئیس جمهور باشی»


* توحید
«کسی که قطار انقلاب رو ریلش برگردوند حذف شد؟» «بنا به شهادت مقام معظم رهبری، دولت نهم موفق شد گام اول را بردارد. ایشان اشاره فرمودند که انقلاب داشت از ریل خودش خارج می‌شد و این دولت آن را به ریل خود برگرداند.» (http://www.598.ir/fa/news/131357)


* علی الف:
«رَد صلاحیت احمدی‌نژاد به نفع استراتژیِ اصلیِ او برای ایجاد تمایزِ کامل با «نظام (شامل رهبری)» و اِرسال پیام سیاسی آن به مردم بود. و موفق شد.»


***

نظر سابق شورای نگهبان درباره محمود احمدی‌نژاد

دو پاراگراف اول مربوط به جنتی و پاراگراف آخر مربوط به آیت‌الله امینی است.

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024