پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 12.04.2017, 8:00

احمدی‌نژاد خامنه‌ای را به هیچ گرفت


محمود احمدی‌نژاد که برای همراهی حمید بقایی به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نیز برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد.

پیش از ظهر محمود احمدی نژاد، رئیس دولت‌های دهم و نهم که برای همراهی حمید بقایی جهت ثبت‌نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نیز در این انتخابات ثبت‌نام کرد.

سال گذشته آیت‌الله علی خامنه‌ای از او خواسته بود که در انتخابات پیش رو نامزد نشود.

هم‌چنین علی‌رغم انتشار خبری مبنی بر ثبت‌نام اسفندیار رحیم‌مشایی، خبرنگاران ایسنا تاکید کردند که وی بدون انجام ثبت‌نام در کنار احمدی‌نژاد و بقایی برای نشست خبری حاضر شد. مشایی در انتخابات سال ۱۳۹۲ ثبت نام کرد اما صلاحیت او رد شد.

ثبت نام یک معاون دیگر احمدی‌نژاد

مسعود زریبافان معاون محمود احمدی‌نژاد  از اولین کسانی بود که امروز  نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شد.

مسعود زریبافان اظهار کرد: در دولت خود مصمم هستم که تمامی محاسن دولت های گذشته را مورد استفاده قرار دهم و مشکلات آنها را برطرف نمایم.

به گزارش ایسنا، مسعود زریبافان معاون احمدی نژاد صبح امروز پس از اعلام کاندیداتور و ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی از لحاظ ساختار و قوانین هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: عدم اجرای دقیق قوانین باعث ایجاد مشکلات مختلف در جامعه شده است.

وی توزیع ناعادلانه منابع و وجود رانت را علت بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری عنوان کرد و گفت: برای رفع فقر و بیکاری تنها اقدام لازم، توزیع عادلانه منابع و مبارزه با پدیده شوم فساد و تبعیض است.

زریبافان خاطر نشان کرد: برای حل مشکل فساد، جمهوریت نظام باید آنگونه که هست در انتخابات و با انتخاب مسئولین واجد شرایط و لایق تحقق پیدا کند. اگر مسئولین مردمی باشند و با دردها و مشکلات مردم آشنا بوده و دلسوزی و پاکدستی و مبارزه با رانت و فساد از ویژگی های آنها باشد، همه مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قول می دهم در دولت خود مصونیت سیاسی و قضائی مدیران را بردارم، درباره ویژگی های دولت خود اظهار کرد: من معتقدم که در گذشته و دولت های مختلف خدمات زیادی به کشور شده است و این دولت ها محاسن و معایبی داشته اند در همین زمینه من مصمم هستم که تمامی محاسن دولت های گذشته را مورد استفاده قرار دهم و مشکلات آنها را برطرف نمایم.

زریبافان گفت: به عنوان رئیس دولت کارآمدی تلاش خواهم کرد که دولت یازده +1 را تشکیل دهم.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تشکیلات جمنا و ساز و کار وحدت این تشکیلات گفت: وحدت اتفاق بسیار خوبی است اما اینکه عده ای بنشینند و با یکدیگر توافق کنند و برای مردم تعیین تکلیف نمایند به معنای دموکراسی نیست اینکه دو جناح هر کدام یک نفر را معرفی کنند موجب محدودیت انتخاب های مردم می شود و حق انتخاب را از آنها سلب می کند.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو تا پایان کار ایستاده ام و انصراف نمی دهم ادامه داد: من کاندیدای در سایه هیچ کسی نیستم و شخصیتی مستقل دارم.

رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم ارائه گزارش تحقیق و تفحص از این بنیاد در دولت قبل خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن عدم ارائه گزارش تحقیق و تفحص این بود که من برای عدم ایجاد مشکل برای بنیاد از خودم دفاع نکردم و در نهایت نیز طی جلساتی که در کمیسیون های مربوط برگزار شد، پرونده مخدومه اعلام شد و مجلس نیز طی نامه ای اعلام کرد که در تحقیق و تفحص از بنیاد شهید هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

زریبافان اظهار کرد: در دوران مدیریت من هیچ کدام از مدیران منصوب من مرتکب تخلفی نشده اند.

وی در پایان علت منتشر نشدن گزارش مربوط به تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را عدم به حد نصاب نرسیدن درخواست تحقیق و تفحص در کمیسیون مربوطه عنوان کرد.

ثبت‌نام یک نماینده مجلس برای انتخابات ریاست‌جمهوری

«محمدعلی پورمختار» نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس هم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به  ستاد انتخابات کشور رفت.

به گزارش ایسنا، پورمختار ضمن حضور در ستاد انتخابات تاکید کرد که برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری نیازی به کناره‌گیری از نمایندگی مجلس نیست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024