شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.04.2017, 17:17


استیو بنن، مشاور ارشد دونالد ترامپ جایگاه خود را در شوراى امنيت ملى آمریکا از دست داد. هنوز روشن نیست که ترامپ به چه علت به تجدید سازمان شوراى امنيت ملى دست زده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ترکیب شوراى امنيت ملى را تغییر داد. استیو بنن، مشاور پرحاشیه و جنجالی او در ترکیب جدید حضور ندارد. این خبر را یکی از اعضای دولت ترامپ در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

نهاد حساس و بسیار مهم “شورای امنیت ملی” بخشی از تشکیلات کاخ سفید است که  مسئولیت هماهنگی امور امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا را بر عهده دارد و در این زمینه‌ها به رئیس جمهور مشورت می‌دهد.

دونالد ترامپ پس از آغاز ریاست‌جمهوری‌اش، مایکل فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی خود برگزید. فلین در این مقام ریاست نهاد شورای امنیت ملی را نیز بر عهده داشت. اما او پس از سه هفته به دلیل فاش شدن روابطش با روس‌ها و اتهام‌هایی که علیه او در این باره مطرح شد، از مقام خود استعفا کرد.

استیو بنن نیز اواخر ماه ژانویه به عضویت این شورا در آمده بود. او پیش از همکاری با ترامپ مدیر وبسایت راست‌افراطی “برایت‌بارت” بود. با ورود ترامپ به مبارزات انتخاباتی، بنن مدیر ستاد انتخاباتی او شد.

بنن رفته رفته جایگاه ویژه‌ای در میان حلقه اصلی یاران ترامپ پیدا کرد. پس ازورود ترامپ به کاخ سفید، از بنن به عنوان استراتژیست و ایدئولوگ دولت ترامپ یاد شد. حتی برخی تحلیلگران از او به عنوان مرد پشت صحنه دولت ترامپ یاد می‌کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024