جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 15.02.2017, 13:06


دویچه وله: استعفای مایکل فلین نه تنها به ماجرای تماس با روسیه خاتمه نداد، بلکه سرآغاز بحرانی جدی بود. حال گفته می‌شود که تیم انتخاباتی ترامپ با ماموران بلندپایه سازمان مخفی روسیه در تماس بوده است.

کناره‌گیری مشاور امنیتی دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا به دلیل تماس با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن موضوع تماس‌ها با روسیه را به رسانه‌ها کشانده است. نیویورک تایمز و شبکه خبری CNN در گزارش‌های جداگانه‌ای مدعی شده‌اند که به اسنادی دست یافته‌اند که حکایت از همکاری و تماس بین تیم انتخاباتی ترامپ و ماموران بلندپایه امنیتی روسیه دارد. 

نیویورک تایمز موفق شده است به فایل‌های صوتی تماس‌های تلفنی موجود در سازمان‌های امنیتی آمریکا دست یابد. هنوز روشن نیست که تماس‌های بین تیم انتخاباتی ترامپ با ماموران ارشد اطلاعاتی و مخفی روسیه به چه قصدی صورت گرفته‌ و مضمون این تماس‌ها چه بوده است. 

پس از مایکل فلین، مشاور امنیتی ترامپ، حال از پل منافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ به عنوان فردی که با ماموران اطلاعاتی روسیه در تماس بوده سخن در بین است. گفته می‌شود که یکی از این تماس‌ها دقیقا همان زمانی صورت گرفته است که موضوع دخالت سایبری روسیه در کارزار انتخاباتی آمریکا مطرح شده است.

تحقیقات اف‌بی‌آی پیرامون تماس‌های فلین

پلیس فدرال آمریکا پیرامون تماس‌های فلین با سفیر روسیه اقدام به تحقیق کرده است. هنوز اما دلیلی مبنی بر همکاری بین او و دولت روسیه در دست نیست. پل منانفورت که گفته می‌شود از جمله کسانی است که با ماموران امنیتی بلندپایه روسیه در تماس بوده، هدایت تیم انتخاباتی دونالد ترامپ را ماه‌ها برعهده داشت. 

پرسش‌های اصلی که هم اکنون توسط شبکه خبری CNN و نیویورک تایمز دنبال می‌شود یکی این است که دونالد ترامپ از چه زمانی از تماس فلین با سرگئی کیسلیاک مطلع بوده و دوم اینکه چگونه ممکن است مایکل فلین، مشاور امنیتی ترامپ بدون اطلاع و مشورت با کسی اقدام به چنین تماسی کرده باشد؟

منافورت درباره اتهامات مطرح شده در روزنامه نیویورک تایمز گفته است: «من هرگز آگاهانه با هیچ مامور بلندپایه روسیه در تماس نبوده‌ام و هرگز در هیچ موضوعی که به دولت روسیه یا دستگاه اداری پوتین یا موارد مشابهی که امروز موضوع تحقیق و بررسی است، دخالتی نداشته‌ام.»

سرپرست سابق تیم انتخاباتی دونالد ترامپ گزارش نیویورک تایمز را بی‌اساس خوانده است. حال آنکه بر اساس خبر منتشرشده از سوی این روزنامه‌، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مدت‌هاست که مشغول بررسی و تحقیق پیرامون مناسبات احتمالی نزدیکان ترامپ و دولت روسیه هستند.

حتی گفته می‌شود که مایکل فلین در همان روز نخست شروع کار دولت ترامپ توسط پلیس فدرال آمریکا مورد پرس و جو قرار گرفته است. نیویورک تایمز می‌نویسد، پاسخ‌های مایکل فلین برای ماموران اف‌بی‌آی قانع کننده نبوده است. 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024