پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 01.02.2017, 20:53


متن توضیحات آقایان اشکوری و مزروعی به این شرح است:

در پی سئوالات برخی دوستان و ابهاماتی که برخی افراد در باره شرکت ما در کنفرانس‌های برگزار شده در آنکارا و استانبول ترکیه مطرح کرده‌اند، توضیحات ذیل را ضروری کرده است:

١ - هزینه رفت و برگشت و اقامت ما برای حضور در دو کنفرانس (اشکوری در کنفرانس برادری مسلمان از رویا تا واقعیت در آنکارا و نشست فعالان رسانه و حقوق بشر ایران در استانبول، مزروعی در کنفرانس گام دوم بازگشت به مردم سالاری و چالش‌های فرا روی آن در آنکارا و نشست فعالان رسانه و حقوق بشر ایران در استانبول در دوسال ١٣٩٤ و ١٣٩٥ ) طبق معمول همه کنفرانس‌ها از سوی برگزار کننده کنفرانس تامین شده بود و هیچ پول دیگری به ما بابت حضور در این کنفرانس‌ها پرداخت نشده است.

٢ - این کنفرانس‌های به لحاظ شکلی و محتوایی محدود به عناوین ذکر شده بود و هیچگونه موضوع یا بحثی در باره مسائل قومی مطرح نبود. دوستان و افرادی که بدنبال کشف واقعیت و نه فریب شایعات و ابهامات هستند می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی که مطالب ارائه شده در این کنفرانس‌ها را انتشار داده‌اند، مراجعه کنند.

٣ - ما برپایه اعتماد به برگزار کننده این کنفرانس‌ها در آنها شرکت کردیم و برخلاف ادعاهای مطرح شده هیچگونه نشان یا دلیلی مبنی بر مداخله دولت ترکیه در اداره شکلی و محتوایی این کنفرانس‌ها ندیدیم. بر افرادی که مدعای دیگری در این باره مطرح کرده و برشایعات غریب دامن زده‌اند لازم است که دلائل متقن خود را براثبات مدعایشان ارائه نمایند وگرنه طرح مدعای بدون دلیل و برپایه گفته ها نمی تواند اثباتگر این مدعا باشد. سوگمندانه این بداخلاقی رایج در میان برخی از ما ایرانیان است که بدون ارائه هرگونه دلیل و مستند دیگران را متهم به مسائلی کنیم که هیچگونه پایه و اساسی ندارد و تنها به درد تشفی عقده‌های سرخورده برخی افراد می‌خورد!

حسن یوسفی اشکوری – علی مزروعی

***

یکی از کنفرانس‌های مورد اشاره در آذرماه ۱۳۹۵ / دسامبر ۲۰۱۶ در استانبول برگزار شد. بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران، موانع آزادی بیان و محدودیت رسانه‌ها در ایران و علل و عوامل مهاجرت و پناهندگی ایرانیان به خارج از کشور از موضوع‌های مورد بحث در این کنفرانس بود.

علی مزروعی، حسن یوسفی اشکوری، حسین علیزاده، محمد اولیائی فرد، علی‌اصغر رمضان‌پور، جهانگیر شادانلو، عبدالسلام سلیمی، احمد شس، محمود فرجامی، علیرضا کیانی،  ضیاء خلیلی، صابر عباسیان و ابراهیم ملکی سخنرانان این کنفرانس بودند.

کنفرانس دیگری نیز با عنوان «گام دوم بازگشت به مردم‌سالاری و چالش‌های فرا روی آن» در روز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۲ مه ۲۰۱۶ در آنکارا برگزار شد. علی مزروعی، علی‌اصغر رمضان‌پور، فرخ نگهدار، یاسر میردامادی و میثم بادامچی از جمله حاضران در این کنفرانس بودند.

پس از پایان کنفرانس ماه دسامبر ۲۰۱۶ در استانبول برخی از ایرانیان خارج، از جمله فردی به نام «علی علیزاده» بدون ارائه هرگونه دلیل و مدرکی، مدعی شدند که این کنفرانس‌ها را دستگاه امنیتی ترکیه برگزار کرده است. 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024