جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 04.01.2017, 17:30


فاطمه حقیقت‌جو، نماینده اصلاح طلب ششمین دوره مجلس شورای اسلامی با تائید اینکه خواهرش لیلا حقیقت‌جو، پژوهشگر و کارشناس آثار هنری سازمان میراث فرهنگی، در روز ۲۹ آذر ماه در تهران بازداشت شده به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که «پس از دو هفته از بازداشت هنوز اطلاعی ندارند کدام نهاد مسئول بازداشت خواهرش است و لیلا به چه اتهام یا اتهاماتی دستگیر شده و اکنون در کدام بند زندان اوین به سر می برد.»

لیلا حقیقت جو، دانشجوی دکتری تاریخ هنر، کارشناس آثار هنری در سازمان میراث فرهنگی  روز ۲۹ آذر ماه در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. خانم حقیقت جو کارشناس آثار هنری و پژوهشگر سازمان میراث فرهنگی تا زمان بازداشت بوده و پیش از این  سالها در موزه کاخ گلستان در حوزه کارشناس مرمت آثار هنری شاغل بوده بوده است.

فاطمه حقیقت جو در پاسخ به این سئوال که آیا خواهرش قبلا تهدید به بازداشت شده یا احضاریه‌ای دریافت کرده بود، به کمپین گفت:‌ «تمام عجیب بودن ماجرا این است که لیلا تا قبل از بازداشت نه تهدید شده بوده و نه احضاریه ای دریافت کرده است. ناگهان یک روز ماموران به خانه اش ریخته و او را برده اند. از آنجایی که لیلا فعال سیاسی نیست ما هیچ حدسی نمی توانیم بزنیم که دلیل بازداشت او چیست. »

این نماینده پیشین مچلس شورای اسلامی درباره نحو بازداشت خواهرش لیلا به کمپین گفت: «لیلا عصر روز ۲۹ آذر ماه در منزلش توسط مامورانی بازداشت شده، در آن ساعت روز فقط خواهرم و پسر ۱۲ ساله اش در منزل بوده اند. ماموران حکم بازداشت را نشان می دهند، خانه را تفتیش می‌کنند و پس از ضبط وسایل شخصی لیلا مانند موبایل و کامپیوتر و تبلت او را با خود می‌برند. اما از اتهام لیلا چیزی نمی‌گویند. ماموران پسرش را تنها می‌گذارند و او تنها و ترسیده در خانه بوده تا غروب که پدرش به خانه برمی‌گردد.»

خانم حقیقت جو با اظهار اینکه آنها پس از گذشت دو هفته هنوز از اتهام و نهاد بازداشت کننده خواهرش بی‌اطلاع هستند به کمپین گفت: «ما هنوز نمی‌دانیم که کدام نهاد مسئول بازداشت خواهرم است. نمی‌دانیم الان در کدام بند زندان اوین است و نمی دانیم اتهامش چیست. همسرش در این مدت چندین بار به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده اما فقط آنها بازداشت او را تایید کرده‌اند اما هیچ اطلاعات دیگری نداده‌اند.»

فاطمه حقیقت جو در پاسخ به این سئوال که آیا خواهرش پس از بازداشت با خانواده اش تماس گرفته، گفت:‌ «لیلا چندین بار تاکنون با منزل تماس گرفته و با همسر و پسرش صحبت کرده، اما صحبت ها خیلی کوتاه بوده، گفته حالم خوب است، نگران من نباشید و به پسرش گفته من یه کم مشق دارم، مشق‌هایم را بنویسم می‎آیم. اما در این تماس‌ها هیچ توضیح دیگری نداده است.»

فاطمه حقیقت جو نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی که اکنون در شهر بوستون آمریکا زندگی می کند به کمپین گفت: «درخواست ما و مادرم آزادی فوری لیلا است. لیلا هرگز فعال سیاسی نبوده و نیست. هنوز اتهام لیلا مشخص نیست، دسترسی به وکیل ندارد، معلوم نیست در بازداشت با او چطور برخورد می‌شود و چقدر تحت فشار روانی است. این خلاف قانون است که کسی را بدون اتهام بازداشت کنند و برای مدت طولانی در بازداشت نگه دارند. مادرم از رییس قوه قضاییه، دادگستری، رییس جمهور و نهادهای بازداشت کننده درخواست آزادی فوری لیلا را دارد.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024