سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.12.2016, 21:07


توماس د میزیر، وزیر کشور آلمان می‌گوید که شواهد زیادی حاکی از عمدی بودن اقدام راننده در بازار کریسمس است. پلیس آلمان نیز اعلام کرده که راندن کامیون به سوی جمعیت حاضر در بازار کریسمس احتمالا «تروریستی» بوده است.

رسانه‌های آلمان به نقل از منابع امنیتی می‌گویند فردی که به عنوان راننده کامیون بازداشت شده اهل پاکستان است. او یک سال پیش (دسامبر ۲۰۱۵) به آلمان آمده و در این مدت در یکی از اقامتگاه‌های پناهجویان به‌سر می‌برد و چند بار مرتکب تخلف شده است.

به گفته پلیس برلین جسد یک مرد لهستانی نیز در داخل کامیون کشف شده است.

یک واحد ضربتی پلیس آلمان ساعت ۴ صبح سه شنبه به فرودگاه تعطیل شده‌ تمپل‌هوف برلین که اکنون محل موقت اسکان پناهجویان است حمله و آنجا را بازرسی کرده است. پلیس درباره ارتباط این بازرسی و حادثه زیرگرفتن مردم در بازار کریسمس توسط کامیون توضیحی نداده است.

شامگاه دوشنبه (۱۹ دسامبر/ ۲۹ آذر) حوالی ساعت ۲۰ به وقت محلی، راننده‌ای کامیون سنگین خود را به سوی مردم حاضر در بازار کریسمس راند. در این حادثه تا کنون ۱۲ نفر ان خود را از دست داده و بیش از ۵۰ نفر زخمی شده‌اند. این بازار کریسمس در نزدیکی «کلیسای یادبود قیصر ویلهلم» در محله شارلوتنبرگ برلین قرار دارد.

سخنگوی پلیس برلین به یکی از شبکه‌های خبری آلمان گفت، «راننده احتمالی کامیون» بازداشت شده است. به گفته او کمک‌راننده کشته شده است. پلیس نگفت کمک‌کننده چگونه کشته شده است.

بنابر گزارش‌ها کامیون وارد مسیری شده که محدوده عابران پیاده بوده است. مقام‌های رسمی آلمان هنوز از «ترور» سخن نمی‌گویند و منتظر تحقیقات جامع پلیس هستند. اما برخی شاهدان عینی گفته‌اند، اقدام راننده کامیون عمدی بوده است.

روزنامه برلینر مورگن پست به نقل از منابع پلیس خبر داده که راننده عمدا به سوی مردم رانده و این حادثه «حمله‌ای تروریستی» بوده است.

شبکه‌های تلویزیونی آلمان از مشابهت این حادثه با اقدام تروریستی ماه ژوئیه ۲۰۱۶ در شهر نیس فرانسه صحبت می‌کنند. در این حادثه تروریستی ۸۶ نفر کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024