جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 16.12.2016, 19:25


به گزارش خبرگزاری‌ها شماری از مردم ترکیه و پناهندگان سوری در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و کنسولگری این کشور در استانبول تجمع کردند تا به نقش تهران در حملات رژیم سوریه به حلب اعتراض کنند.

بر اساس این گزارش اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد ترکیه و همچنین گروهی از پناهندگان سوری مقیم کشور، جمعه‌شب با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز برابر کنسولگری ایران در استانبول حملات رژیم اسد به غیرنظامیان در شهر حلب سوریه را محکوم کردند.

به نوشته اناتولی شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهای «ایران قاتل، از سوریه بیرون برو»، «حلب قبرستان ایران خواهد شد» و «مردم حلب تنها نیستند»؛ انزجار خود را از جنایات رژیم اسد و حامیان آن اعلام کردند.

بر اساس این گزراش «اعضای سازمان‌های مردمی با در دست داشتن پوسترها، پلاکاردهایی با مضمون محکومیت جنایات ضد بشری رژیم اسد، موضعگیری ایران در زمینه جلوگیری از تخلیه صدها هزار غیرنظامی از شرق حلب، علیرغم برقراری آتش بس را محکوم کردند.»

تجمع اعتراضی پس از قرائت بیانیه پایان یافت.

به گزارش TRT فارسی، در این اطلاعیه چنین گفته شد: سیاست های وحشت انگیزی که شبکه های ظلم برای تغییر بافت مذهبی و قومی در سوریه و ابدی ساختن سیستم‌های ستم‌برانگیز خود به مورد اجرا می‌گذارند، امروز موجب شده است تا بیش از ۳۰۰ هزار نفر در حلب به فقر و گرسنگی و تشنگی و کوچ وادار شوند.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه ایران در سوریه سیاست توسعه مذهب شیعه را به پیش می برد گفته شد: ۵ سال است که میلیونها نفر در سوریه در موقعیت پناهجو قرار گرفته و ناگزیر از ترک زادگاه و یا کشور خود شده‌اند. هزاران انسان از پیر و جوان گرفته تا زن و کودک قتل عام شدند. کودکان بیشماری مانند آیلان در حین تلاش برای رفتن به اروپا در دریای مدیترانه و یا دریای اژه غرق شدند.

پلیس که تدابیر امنیتی گسترده‌ای در حین برگزاری تظاهرات اتخاذ کرده بود به نزدیک شدن گروه معترض به سرکنسولگری ایران اجازه نداد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024