پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.11.2016, 15:51


نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در صحن علنی مجلس گفت: از رییس محترم قوه قضاییه به‌عنوان قوه‌ای که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است، درخواست دارم برای جلوگیری از ادامه سوءاستفاده بیگانگان و به‌منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی گزارشی از عملکرد این حساب‌ها شامل مبالغ واریزشده، سودحاصله و موارد مصرف آن را طی ۵ سال گذشته اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی در جریان نشست علنی روز دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵، در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت شهادت شهید محسن خزایی خبرنگار سازمان صداوسیما در سوریه و همچنین با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ خاطر برگزاری نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت و صداقت» از آزادی سردبیر سایت معماری‌نیوز اظهار خرسندی کرد و گفت: آقای یاشار سلطانی نماد شفافیت و صداقت در عرصه رسانه است.

او گفت: در روزهای اخیر اخبار و شایعه‌هایی درباره افتتاح حساب‌هایی متعدد شخصی به‌نام رییس محترم قوه قضاییه در فضای مجازی و حقیقی منتشر شده است که این اخبار و شایعه‌ها موجبات سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه و مشوح نشان دادن جلوه دستگاه‌های حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی را فراهم ساخته است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس اضافه کرد: وزیر اقتصاد در مصاحبه‌ای ضمن تکذیب این شایعه‌ها، اظهار داشتند از ۲۰ سال پیش با هماهنگی خزانه‌داری کل و بانک مرکزی مجموعه مبالغی با رعایت حدود قانونی و موازین شرعی برای قوه قضاییه به صورت سپرده در سیستم بانکی قرار گرفته است و بنده از آقای طیب‌نیا این سوال را دارم که توضیح دهند، مقصود از حدود قانون و موازین شرعی چیست.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کدام قانون اجازه می‌دهد وجوه دولتی به حساب‌های شخصی واریز شود. به‌ویژه این‌که بخش قابل‌توجهی از وجوه واریزی به این حساب‌ها، متعلق به اشخاص حقیقی، اصحاب دعوی در محاکم حقوقی و کیفری و بعضاً متعلق به متهمان در دادسراها است که بابت قرارهای وثیقه و تودیع خسارت‌های احتمالی به صندوق دادگستری واریز می‌شود و سوال من این است که کدام موازین شرعی اجازه می‌دهد، قوه قضاییه در این وجوه تصرف کند و با سپرده‌گذاری این وجوه، سود حاصله را تملک کند.

صادقی در پایان تصریح کرد: از رییس محترم قوه قضاییه به‌عنوان قوه‌ای که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است، درخواست دارم برای جلوگیری از ادامه سوءاستفاده بیگانگان و به‌منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی گزارشی از عملکرد این حساب‌ها شامل مبالغ واریزشده، سودحاصله و موارد مصرف آن را طی ۵ سال گذشته اعلام کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024