جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 29.10.2016, 7:59


بی بی سی: هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری از اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) خواسته تا جزئیات کاملی در باره ای‌میل‌های جدیدی که ممکن است به تحقیقات مربوط به استفاده او از ای‌میل‌ شخصی در دوران وزارت امور خارجه مربوط باشد را منتشر کند.

کلینتون ابراز اطمینان کرده که تحقیق جدید اف‌بی‌آی از این ای‌میل‌ها، یافته‌های پیشین این سازمان را که گفته بود خانم کلینتون کاری خلاف قانون نکرده، نقض نخواهد کرد.

کلینتون خواهان آن شده که جیمز کومی، رئیس آف‌بی‌آی در باره نامه خود به کنگره آمریکا توضیح بیشتری دهد.

کومی، یازده روز قبل از انتخابات، در نامه‌ای از کشف ای‌میل‌های جدیدی خبر داده و گفته است که در ارتباط با یک پرونده غیرمرتبط، از وجود این ای‌میل‌ها باخبر شده است.

رئیس اف‌بی‌آی گفته است که هنوز نمی‌داند محتوای ای‌میل‌های به دست آمده اهمیت دارند یا نه. او گفته است در صورتی که این ای‌میل‌های جدید، محتوای طبقه‌بندی داشته باشند، پلیس در این مورد تحقیق خواهد کرد.

در ماه ژوئیه امسال، پلیس فدرال آمریکا گفت که خواهان پیگیرد قضایی هیلاری کلینتون به خاطر استفاده از سرور شخصی ایمیل در دوران حضورش در وزارت امور خارجه برای دریافت اطلاعات محرمانه دولت نخواهد شد.

در آن زمان آقای ترامپ گفت عدم پیگرد قضایی خانم کلینتون برای به خطر انداختن امنیت ملی، نشان می‌دهد که سیستم “ایراد” دارد.

منشاء ای‌میل‌های جدید

ای‌میل‌های جدید در جریان تحقیقات از آنتونی وینر، همسر هما آبدین، دستیار ارشد هیلاری کلینتون مشاهده شده‌اند.

آنتونی وینر عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بود که به دلیل ارسال تصاویر برهنه از خود برای یک دختر ۱۵ ساله در کارولینای شمالی، از مقام خود کناره‌گیری کرد.

در جریان تحقیقات از این موضوع، دستگاه‌های الکترونیکی خانم عابدین و آقای وینر توسط پلیس توقیف شد.

هیلاری کلینتون گفته است: «مردم آمریکا باید فورا از حقیقت کامل با خبر شوند و ضروری است که اف‌بی‌آی این مساله را، هر چه که هست، بدون تاخیر توضیح دهد.»

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا از تحولات جدید استقبال کرده و به هوادارانش گفته است که خانم کلینتون نباید اجازه داشته باشد “نقشه بزهکارانه” خود را به کاخ سفید ببرد.

آقای ترامپ تا کنون در نظرسنجی‌ها از خانم کلینتون عقب است و امیدوار است که تحولات جدید به کمک او بشتابند.

آقای ترامپ که خود نیز درگیر افشاگری‌هایی مربوط به نحوه رفتار با زنان بوده، تحقیقات اف‌بی‌آی را «بزرگ‌ترین رسوایی سیاسی از زمان واترگیت» خوانده است.

ماجرای واترگیت باعث استعفای ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024