پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.09.2016, 7:30


گزارش حمیدرضا جلائی‌پور به نقل از کانال تلگرام ایشان:

«گزارش به شهروندان عزیز ایران»

(خصوصا خبرنگاران محترم که نتوانستم با تلفن به همه‌ی آن‌ها پاسخ بدهم و امیدوارم پوزشم را بپذیرند)

اینجانب، حمیدرضا جلائی‌پور، امروز چهارشنبه ۹۵/۶/۱۷ پیرو احضار به شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به همراه شش نفر دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب (محمدرضا خاتمی، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، حسین کاشفی، آذر منصوری و محمد نعیمی‌پور) در این شعبه حاضر شدم. برابر کیفرخواست شماره‌ی ۹۵۱۰۴۳۰۲۷۵۰۰۰۱۴۸ به اینجانب اتهام ناواردِ تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌ غیرقانونی حزب مشارکت تفهیم شد.

به تعدادی از سایر فعالان اصلاح‌طلب نیز اتهام ناروای اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور زده شده است و تاریخ دادگاه‌مان ۱۷ آبان ۹۵ ابلاغ شد. در سال‌ها و ماه‌های گذشته هم در چندین نوبت توسط اطلاعات سپاه پاسداران برای پرسش و پاسخ و فشار سیاسی فراخوانده شده بودم (و بودیم).

به خاطر التزامی که به قانون داشته‌ام، هیچ یک از اتهامات وارد شده را قبول ندارم و صرف نظر از نتیجه‌ی احضار و حکم دادگاه، چه در زندان و چه بیرون از آن، به اصلاح‌جویی قانونی ‌‌‌‌خود ادامه می‌دهم.

ارزیابی اینجانب این است که این موج جدید برخورد با فعالان سیاسی و مدنی معطوف به کاهش اثرگذاری اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در انتخابات ۹۶ و کاهش امید ایرانیان به تداوم توفیق اصلاح‌جویان است. مداخله و رفتار سیاسی سنجیده‌ی مردم در انتخابات ۹۲ و ۹۴ خوش‌ثمر بود و علی‌رغم همه‌ی مشکلات و موانع و ضعف‌های موجود، هیچ گاه به اندازه‌ی امروز به توفیق ائتلاف وسیع اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان امید نداشته‌ام.

به عنوان یک شهروند (و یک اصلاح‌طلب مسلمان با سه برادر شهید و سابقه‌ی ده سال خدمت در مناطق جنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) نهادهای امنیتی‌ و قوه‌ی قضائیه که انتظار می‌رود ملی و فراجناحی عمل کنند را به رعایت عدالت سیاسی و سپاه را به عدم مداخله در رقابت‌های قانونی سیاسی دعوت می‌کنم و از هم‌وطنان‌مان می‌خواهم برای تداوم روند عادی‌سازی مدیریت کشور و بازگشت آن به مدار عقلانیت و بسط کارآمدترِ خیر همگانی، در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی و در انتخابات شوراها از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان حمایت کنند و اجازه ندهند چنین برخوردهای خلاف قانون و عدالت از «امید سیاسی»‌شان بکاهد.

و ما توفیقنا الا بالله
با امید
حمیدرضا جلائی‌پور
۹۵/۶/۱۷



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024