پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 01.09.2016, 12:24


معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به نشست زمین در خیابان پیامبر، از اعمال محدودیت برای تردد خودروها در پارکینگ مجتمع تجاری فرهنگی کوروش خبر داد و گفت که خیابان پیامبر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

سرهنگ محسن ترابیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه نشست زمین در مجاورت مجتمع کوروش در خیابان پیامبر اظهار کرد: ظهر امروز این حادثه به پلیس راهور اطلاع داده شد که بلافاصله عوامل راهنمایی و رانندگی در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه در پی این حادثه یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ به گودال ایجاد شده در میان خیابان پیامبر سقوط کرد گفت: یک دستگاه سواری پراید نیز تا نیمه به این گودال سقوط کرده بود که با حضور عوامل آتش نشانی و شهرداری این دو خودرو خارج شدند. راننده سواری پژو ۲۰۶ که حدود ۳۰ سال سن داشت، دچار مصدومیت شده است.

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر خیابان پیامبر از حد فاصل بزرگراه حکیم تا بزرگراه ستاری مسدود است، گفت: به دلیل اینکه این ریزش در وسط خیابان بوده و ابعاد آن نیز گسترده بود کل خیابان مسدود شده و در حال حاضر خودروها اجازه تردد در این بخش را ندارند. بنابراین آن دسته از خودروهایی که از مسیر شرق به غرب حکیم و همچنین جنوب به شمال بزرگراه ستاری قصد ورود به خیابان پیامبر را دارند تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند وارد این محدوده شوند.

محدودیت در پارکینگ کوروش

وی درباره فعالیت پارکینگ مجتمع تجاری کوروش نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه خروجی پارکینگ کوروش در خیابان پیامبر قرار دارد، به همین دلیل برای خروج از پارکینگ این مجتمع مشکلاتی ایجاد شد و سرانجام تصمیم بر این شد تا ورود و خروج به پارکینگ این مجتمع از یک در و از قسمت ورودی انجام شود.

وی با اشاره به شرایط موجود از شهروندان خواست تا حد امکان بدون وسیله نقلیه شخصی به مجتمع کوروش بروند.

ترابیان با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده باش کامل است افزود: انسداد خیابان پیامبر تا اطلاع بعدی ادامه داشته اما با توجه به شرایط موجود به نظر نمی‌رسد که حداقل تا پایان امشب این خیابان بازگشایی شود. با این حال،‌ پلیس راهور این آمادگی را دارد تا هر زمانیکه عوامل شهرداری و دیگر عوامل اجرایی عملیات خود را به پایان رسانده و محل ایمن سازی شود، این معبر را بازگشایی کنند.

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت ترافیکی در این محدوده نیز گفت: در بزرگراه حکیم بار ترافیکی خاصی وجود نداشته و تردد به شکل عادی در حال انجام است، اما مسیر جنوب به شمال ستاری و در محدوده مجتمع کوروش حجم تردد خودروها بالا بوده و ترافیک نیمه سنگین است.

شهرداری تهران:‌ نشست زمین خیابان پیامبر ارتباطی با مترو ندارد

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا هر گونه ارتباط حفر مترو با نشست زمین در خیابان پیامبر را رد کرد و با بیان اینکه باز هم داستان تکراری نشت آب باعث بروز این حادثه شده است، گفت: شستشوی خاک ریزدانه توسط آب باعث ایجاد حفره در خیابان پیامبر شده است که خوشبختانه صدمات جانی به کسی وارد نشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که در محل حادثه حضور داشت با رد ارتباط این حادثه با حفر مترو، گفت: خاک تهران آبرفتی است و آب به راحتی می‌تواند خاک ریزدانه را تحت تاثیر خود قرار دهد و شاهد نشست زمین باشیم. چه بسا در این مدت زمین در قسمت‌های مختلف تهران به دلیل نشت آب نشست کرده و این در حالیست که در نزدیکی آن محدوده هیچ مترو و تونلی وجود نداشته است.

حسینی افزود: باید یک بار برای همیشه بروزرسانی شبکه آب تهران را به عنوان یک پروژه ملی و اولویت‌دار در دستور کار قرار دهیم تا شاهد بروز اینگونه حوادث نباشیم.

درپی این حادثه، عیسی فرهادی، فرماندار تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا بیان داشت که کارشناسان و معاون عمرانی به محل حادثه رفته‌اند و درحال پیگیری موضوع هستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024