پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 30.08.2016, 19:36


روزنامه بریتانیایی گاردین نوشته است بیشتر سازمان‌های بشردوستانه و نهادهای غیردولتی که سازمان ملل متحد در چارچوب کمک‌های بشردوستانه در سوریه با آنها همکاری می کند، نزدیک به بشار اسد بوده و سازمان ملل ده‌ها میلیون دلار به این سازمان ها و نهاد‌ها پرداخت کرده است.

بر اساس این گزارش، رينود ليندرز، استاد مشاور مركز مطالعات جنگ در کالج کینگز لندن می‌گوید طبق تحقیقات به عمل آمده، ۹۰۰ میلیون دلار از ۱٫۱ میلیارد کمک نقدی سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ به سوریه از طریق دمشق که در کنترل رژیم اسد قرار دارد به مناطق تحت کنترل آن ارسال شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم اسد کمک‌های سازمان ملل را با تهدید لغو اجازه فعالیت آن در اختیار خود می‌گیرد.

همچنین این تحقیقات ثابت می‌کند که سازمان ملل با وزراتخانه‌های رژیم مانند وزارت علوم و پرورش، وزرات بهداشت و وزرات دادگستری ارتباط نزدیکی دارد.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی از آغاز جنگ داخلی سوریه تا کنون به مرکز اهدای خون وابسته به وزارت دفاع این کشور، ۵ میلیون و ۱۳۴ هزار دلار کمک کرده، ولی خود این سازمان نیز از رسیدن خون به افراد نیازمند به آن ابراز نگرانی کرده است.

در همین راستا، در مصداقی دیگر آمده است که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل نیز به انجمن بشردوستانه به نام Syria Trust که توسط اسما اسد، همسر بشار اسد تاسیس شده و ریاست آن نیز بر عهده وی است، در مجموع ۸٫۵ میلیون دلار پرداخت کرده است. حال آنکه اسما اسد در لیست تحریم‌ اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

صندوق كودكان سازمان ملل متحد، یونیسف نیز به انجمن رامی المخلوف، یکی از ثروتمندان سوریه و از نزدیکان به اسد با نام البستان، ۲۶۷ هزار و ۹۳۳ دلار کمک کرده است. انجمن رامی المخلوف که در لیست تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد، با شبه نظامیان رژیم که شهر داریا در ریف دمشق را ۴ سال است به محاصره خود درآورده‌اند، ارتباط دارد.

همچنین در اتفاقی قابل توجه، نهاد‌های وابسته به سازمان ملل در هتل Four Seasons دمشق که ۳۵ درصد سهام آن متعلق به وزرات گردشگری رژیم است، در دو سال اخیر ۹ میلیون و ۲۹۶ هزار دلار خرج کرده‌اند. سازمان ملل می گوید این هتل را به دلیل امن بودن برای کارکنان خود انتخاب کرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024