سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.08.2016, 19:46


دیده بان حقوق بشر سوریه امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای روسیه از زمان دخالت نظامی خود در سوریه در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ تا آخر ماه ژوئیه امسال حداقل ۲۷۰۴ غیرنظامی را کشته‌اند.

براساس این گزارش حدود ۱۶۸۶ غیرنظامی سوری توسط داعش از زمان تاسیس آن در ۹ آوریل ۲۰۱۳ تا پایان ماه ژوئیه سال جاری کشته شده‌اند.

همچنین آمده است که ۷۴۶ کودک، ۵۱۴ زن، ۲۸ پزشک و ۱۰ خبرنگار توسط نیروهای روسیه کشته شده و داعش نیز ۳۶۸ کودک، ۳۲۳ زن، ۳۴ پزشک و ۵۷ روزنامه‌نگار را به قتل رسانده است.

بحران سوریه با دخالت روسیه و اعلام وزارت دفاع این کشور در ۳۰ سپتامبر مبنی بر آغاز حملات هوایی در سوریه وارد مرحله جدیدی شد. روسیه ادعا می کند این حملات به درخواست بشار اسد و برای بمباران مواضع گروه تروریستی داعش انجام خواهد گرفت، اما آمریکا، مخالفین رژیم بشار اسد و برخی کشورهای عربی و اروپایی اعلام کردند روسیه به جای داعش، مواضع ارتش آزاد سوریه و دیگر گروههای مخالفین اسد را هدف قرار می دهد.

در اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ مردم سوریه برای ایجاد یک جامعه دموکراتیک دست به تظاهرات زدند، ولی رژیم اسد که بیش از 45 سال حکمران این کشور است، گزینه نظامی را برای مقابله با تظاهرات کنندگان انتخاب کرد. این امر منجر به ناآرامی، درگیری و نبردهای شدید میان نیروهای رژیم اسد و مخالفان در مناطق مختلف سوریه شد.


درباره عکس

نام این پسربچه «عمران» است و ۵ سال دارد. در حملات روز چهارشنبه ۱۷ اوت جنگنده‌های روسیه به حلب مجروح شده است. او را از میان آوارهای پس از بمباران بیرون کشیده و نجات داده‌اند.

به گزارش بی بی سی، تصاویر ویدیویی نشان می‎دهد که یکی از خدمه آمبولانس این پسر را از میان خرابه ساختمان بیرون می‌کشد، بغل می کند و در صندلی عقب آمبولانس می‌نشاند. این فرد سپس آمبولانس را ترک می‎کند اما این پسر بچه بدون حرکت می نشیند و پس از چند لحظه دستش را روی صورت خون آلوده‌اش می‎کشد و بعد دستش را با صندلی پاک می‌کند.

انتشار گسترده تصاویر ویدیویی و عکس‎های این پسر کوچک که به خاک و خون آلوده است و با حالتی مات و مبهوت روی صندلی آمبولانس نشسته در شبکه‌های اجتماعی با واکنش شدید کاربران مواجه شده و بسیاری را منقلب کرده است.

یکی از اعضای شورای ملی سوریه، از گروه‌های اصلی مخالف دولت نوشته است صورت خون آلود عمران «وحشت» موجود در حلب را به تصویر کشیده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024