چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.06.2016, 5:35


شهروند: دو حادثه هولناک در نخستین ساعات روز چهارشنبه جاده‌های استان فارس را خونین کرد. در این حادثه‌ها، دو اتوبوس واژگون شد و ۱۹ کشته و ۸۰ زخمی برجای گذاشت. ۱۹ کشته این حادثه سربازان تحصیل‌کرده  بودند که بر اثر سقوط اتوبوس به دره‌ای در محور سیرجان‌-‌نی‌ریز جان خود را از دست دادند.

همچنین گفته می‌شود اتوبوس دیگر هم حامل سربازان بود که به علت خواب‌آلودگی راننده واژگون شد و ۵۰ زخمی برجای گذاشت. این در حالی است که یک اتوبوس دیگر نیز بامداد دیروز در کاشان واژگون شد و ۳۶ مجروح دیگر نیز برجای گذاشت. کارشناسان در حال بررسی علت اصلی این سه حادثه که بلافاصله چند ساعت از هم رخ داد، هستند.

بامداد دیروز دو دستگاه اتوبوس که از مسیر سیرجان به سمت جنوب غرب کشور در حرکت بودند در اطراف شهرستان‌های نی‌ریز و سروستان واژگون شدند که این حادثه‌ها منجر به زخمی و کشته شدن تعداد زیادی از مسافران شد. به گفته مسئولان بیشتر مسافران دو اتوبوس سربازان نظام وظیفه و تعدادی نیز مسافران عادی بودند که زخمی و کشته شدند.

نخستین حادثه مربوط به سقوط اتوبوس سربازان به دره بود. ساعت ۴۵: ۱۹ روز سه‌شنبه اول تیرماه، اتوبوسی که حامل سربازان لیسانس از پادگان «۰۵» ارتش کرمان بود، از ترمینال کرمان به مقصد اهواز حرکت کرد. درست رأس ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بود که این اتوبوس در محور سیرجان-‌نی‌ریز در گردنه لایرز نی‌ریز به علت نامعلومی، از مسیر خود منحرف شد و به دره‌ای سقوط کرد. این سقوط وحشتناک منجر به مرگ و مجروح شدن همه مسافران این اتوبوس شد.

بلافاصله امدادگران اورژانس و هلال‌احمر برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند و ماموریت‌های خود را در رابطه با این حادثه آغاز کردند. با حضور تیم اعزامی در محل حادثه و اعلام  گزارش اولیه مبنی بر شدت و وسعت این حادثه به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر استان، این مرکز بلافاصله با هماهنگی‌های لازم نسبت به اعزام ۴ تیم عملیاتی کمکی به منطقه اقدام کرد. با اعزام ۴ خودرو عملیاتی و ۱۵ نفر از نجاتگران شهرستان نی‌ریز کار دستیابی، رهاسازی و امدادرسانی به مصدومان آغاز شد. پیگیری‌های نخست نشان می‌داد که این گردان در حال آموزش بوده‌اند و همگی برای مرخصی ۱۰  روزه به خانه‌های خود می‌رفتند، آنها قرار بود پس از آن خود را با درجه گروهبانی و ستوانی به یگان‌های خدمتی معرفی ‌کنند.

این سربازان همگی فوق‌دیپلم و لیسانس وظیفه بودند و دو ماه را در پادگان آموزشی ۰۵ کرمان که متعلق به ارتش بوده طی کرده بودند. همچنین گفته می‌شود ۴۵ سرباز به همراه راننده، دو نفر کمک راننده، شاگرد و ۸ مسافر قاچاق که زیر اتوبوس و در جعبه بغل و حتی باک اتوبوس مخفی بودند، مسافران اتوبوس را تشکیل می‌دادند. به گفته یکی از مسافران، راننده اتوبوس که پیرمردی ۷۰ - ۶۰ ساله و غیرنظامی است در چند محل بین راهی اقدام به سوار کردن اتباع بیگانه و بار زدن کالای قاچاق کرده و همچنین مسیر را با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر طی کرده بود. این اتوبوس کرایه‌ای و از شرکت‌های مسافربری بوده و راننده و ۲ شاگردش  همگی غیرنظامی و اهل سیستان و بلوچستان بوده‌اند. همچنین با تلاش پرسنل آتش‌نشانی و هلال‌احمر شهرستان نی‌ریز برای بیرون آوردن زخمی‌ها و اجساد چند قسمت این اتوبوس شکافته شد.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در رابطه با این حادثه گفت: «کشته‌شدگان و مصدومان حادثه اتوبوس در نی‌ریز فارس، سرباز بودند. این حادثه در ساعت

۲۰:  ۰۱ بامداد چهارشنبه در محور سیرجان- نی‌ریز رخ داد و در پی آن اتوبوس ولوو از مسیر خود خارج و به دره سقوط کرد. این اتوبوس با ۳۶ سرنشین  از کرمان به سمت اهواز در حال حرکت بود. گزارش‌های نخست حاکی از مرگ ۱۴ نفر در سرصحنه و مجروح شدن ۲۲ نفر دیگر بود که البته با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان، احتمال افزایش کشته‌شدگان هنگام انتقال یا پس از رسیدن به بیمارستان وجود داشت. در ادامه ۵ نفر دیگر به کشته‌شدگان اضافه شد و آمار قربانیان به ۱۹ نفر رسید.»

این در حالی است که مرتضی سلیمی، قائم مقام سازمان امداد‌و‌نجات پیش از این شمار قربانیان حادثه را ١٩ تن اعلام کرد و گفت که ۱۶ نفر آنها در صحنه و سه تن نیز در مرکز درمانی جان باختند.

اسامی ۱۵ نفر از جانباختگان حادثه
سازمان پزشکی قانونی اسامی ۱۵ نفر از جانباختگان حادثه اتوبوس حامل سربازان پادگان ۰۵ کرمان را اعلام کرد: علی فتحی‌نژاد،  ابراهیم مرادزاده، منصور صفری، مهدی کریمی، آرمان ایمانی،  سیدعلی دهقانیان، محمدحسین بخشی، سیدامین اشرف، ابراهیم شفیعی، وحید خانی، سعید امیدواری، ماجد حافظی، رحیم سجادیان، وحید قاسم‌پور و امین انصاری از کشته‌شدگان این حادثه هستند.

حال ۸ سرباز وخیم است
همچنین در ادامه مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور از وخیم‌بودن حال ۸ نفر از مصدومان حادثه سقوط اتوبوس سربازان پادگان «۰۵» ارتش در استان فارس خبر داد و گفت: «در حادثه  سقوط اتوبوس کرمان به شیراز، از میان ۵۸ نفر سرنشین این اتوبوس، تکنيسین‌های اورژانس با ۱۶ مورد فوت شده در صحنه تصادف روبه‌رو شدند. سه نفر از مجروحان نیز در بیمارستان فوت کردند که در مجموع شمار قربانیان ۱۹ تن شد و ۳۰ نفر  نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

پس از این حادثه ۱۱ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که نخستين دستگاه ۱۴ دقیقه بعد از  حادثه سر صحنه رسید. همچنین ۲۲ نفر از مصدومان حادثه به بیمارستان رجایی شیراز و بقیه نیز به بیمارستان‌های شهدای نیریز، امام خمینی استهبان منتقل شدند. درحال حاضر نیز حال هشت نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.» سرهنگ سیروسی علت اصلی این حادثه را بی‌احتیاطی راننده ذکر کرد و گفت: «اتوبوس به علت تجاوز راننده از سرعت مجاز از جاده منحرف و در دره سقوط کرد. این اتوبوس پس از برخورد با گاردریل موجود در حاشیه راه از جاده خارج و در گردنه موجود که ارتفاعی بالغ بر ۲۰ متر داشته است، سقوط کرد.»

اظهارات شاهد عینی
یکی از سربازان مصدوم این حادثه در باره این حادثه گفت: «کمرم و پاهایم به شدت درد می‌کند و بدنم کوبیده شده است. من سرباز ۰۵ کرمان هستم و به همراه هم‌خدمتی‌های خود قصد رفتن به مرخصی پایان دوره را داشتیم. درحالی‌که خواب بودم با صدای بلند یکی از سرنشینان که فریاد می‌زد «اتوبوس ترمز بریده» از خواب هراسان بیدار شدم و اتوبوس را درحالی دیدم که از مسیر خارج شده و با سرعت زیاد به ته دره حرکت می‌کرد. راننده بسیار بد رانندگی می‌کرد و در یکی از پیچ‌ها سبقت غیرمجاز داشت که منجر به تکان شدید اتوبوس و بیدار شدن همه سرنشینان شد. هر دو شاگرد راننده در حالی‌که فریاد می‌زدند «ترمز نداریم» به سمت عقب اتوبوس حرکت کردند و همه را به گفتن یا علی فرا خواندند. ته دره  و روی خاک افتادم و خود را سینه‌‌خیز به جاده رساندم و آنجا بی‌هوش شدم.»

دومین حادثه مشابه استان فارس
اما این پایان ماجرای بامداد خونین محورهای استان فارس در چهارشنبه دوم تیرماه نبود، درست یک ساعت پس از حادثه نخست در محور سروستان-شیراز تصادف دیگری رخ داد که منجر به زخمی شدن ۵۰ نفر شد. گفته می‌شود که بیشتر مسافران این اتوبوس نیز سرباز بودند.
سرهنگ سیروسی، روابط عمومی اورژانس استان فارس عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده را علت این حادثه ذکر کرد و گفت این امر منجر به خارج شدن اتوبوس از جاده و واژگونی شد.

در این حادثه ۱۵ دستگاه اورژانس برای حمل و انتقال مجروحان اعزام شده که بیماران به بیمارستان شهید رجایی و نمازی شیراز منتقل شدند. برخی گفته‌ها حاکی از این است که حمل قاچاق انسان و کالا از دیگر عوامل موثر در وقوع تصادف بوده است که سرهنگ سیروسی صحت این ادعا را تأیید نکرده اما گفته است بررسی پیرامون دیگر عوامل موثر در وقوع این دو حادثه ازجمله حمل کالا و انسان قاچاق در دست بررسی است.

علت دو حادثه
این در حالی است که سرهنگ محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس راه کشور علت هر دو حادثه اتوبوس حامل سربازان را اعلام کرد و درباره علت حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل سربازان پادگان آموزشی ۰۵ کرمان در نی‌ریز گفت: «بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه باعث وقوع این حادثه شده است.»

وی درباره این‌که آیا نقص فنی در بروز این حادثه نقش داشته یا خیر، گفت: «درباره نقص فنی منتظر نتایج بررسی‌های بیشتر هستیم و به محض اعلام نتایج، درباره این‌که آیا وسیله نقلیه نقص فنی داشته یا خیر، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

فرمانده پلیس راه کشور همچنین درباره علت حادثه دوم که در سروستان برای اتوبوسی رخ داد که گفته می‌شود حامل سربازان بوده است، ادامه داد: «در حادثه سروستان خستگی و خواب‌آلودگی راننده به‌عنوان علت حادثه تشخیص داده شده است.»

سومین حادثه
جاده‌های کشور بامداد دیروز، به این دو حادثه مرگبار ختم نشد و یک اتوبوس دیگر هم در مسیر کاشان، اصفهان واژگون شد و به شمار مجروحان اضافه کرد. سیدمحمدحسین مکی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: «سانحه واژگونی اتوبوس که شامگاه سه‌‌شنبه در مسیر کاشان- اصفهان رخ داد، ۳۶ مصدوم داشت که یک نفر از مجروحان هوشیار پایینی دارد. این سانحه در اتوبان کاشان-نطنز حوالی روستای خرمدشت رخ داد و ۳۶ مصدوم برجای گذاشت.

حدود ۸ کد عملیاتی به همراه ۱۶ نفر از نیروهای عملیاتی با اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. نیروهای عملیاتی همه ۳۶ مصدوم در محل تصادف را با ثبات کردند و مجروحانی که نیاز به بررسی بیشتر جراحت آنها بود به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.»

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این‌که یکی از مجروحان این حادثه هوشیار پایینی داشته است، گفت: «مصدوم با هوشیاری پایین به بیمارستان شهید بهشتی کاشان انتقال داده شد. بقیه مصدومان این حادثه که با شکستگی اندام‌های مختلف بدن روبه‌‌رو شدند نیز برای بررسی بیشتر و این‌که خون‌ریزی داخلی نداشته باشند به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.»

بر اساس شنیده‌ها علت سانحه اتوبوسی که سه‌شنبه شب گذشته از تهران به مقصد بوشهر در حال حرکت بود و در اتوبان کاشان، نطنز دچار حادثه شد، ترکیدگی لاستیک و انحراف به حاشیه خاکی جاده مقابل اتوبان بوده است. اما هنوز علت اصلی تصادف توسط کارشناسان پلیس راهور اعلام‌ نشده است.


***

گزارش ایسنا از واکنش‌های فوت سربازان در فضای مجازی

نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه با وقوع حادثه ای ناگوار برای دو اتوبوس حامل سربازان پادگان صفرپنج کرمان همراه شد، حادثه ای که گرچه به دلیل ساعت وقوعش دیر به رسانه ها منتقل شد اما از صبح چهارشنبه که خبرش انتشار یافت بازتاب ها و واکنش های فراوانی در فضای مجازی داشته است و علاوه بر کاربران شبکه های اجتماعی، هنرمندان، ورزشکاران و بسیاری از چهره های شاخص به این حادثه واکنش نشان دادند؛ کمپینی هم در فضای مجازی تشکیل شد به نام #سرباز_تسلیت.

حادثه اتوبوس سربازان
به گزارش ایسنا، نخستین خبری که روز گذشته از حادثه رخ داده برای سربازان منتشر شد، تنها از سقوط اتوبوسی به دره خبر داده بود و اشاره به سرنشینان آن نشده بود، مدتی بعد سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد که کشته شدگان این حادثه همگی سرباز بودند، خبری که موجی جدید درباره سربازی و البته کیفیت خدمت سربازی به راه انداخت و کاربران شبکه های اجتماعی همچون توئیتر، اینستاگرام و ... با هشتگ #سرباز_تسلیت نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. کمپین سرباز تسلیت هم با شناسه @sarbaztasliat در تلگرام آغاز به فعالیت کرد تا نظرات مختلف کاربران فضای مجازی را راحت تر به گوش مسئولان این حوزه برساند.

در کنار این موج مجازی، شمار زیادی از کاربران اینترنت نیز، ایسنا را محلی برای بیان نظرات خود دانستند و نظرات خود را برای ما ارسال کردند، نظراتی که بخش از آنها در ادامه امده است:

سرباز مظلوم ترین قشر جامعه
کاربری با نام مهدی درباره این حادثه نوشت: « خیلی مفت جوانان این کشور از دست میروند افسوس. یک فکر اساسی باید برای راننده های اتوبوس خارج از شهر کرد . سواد و تحصیلات خیلی نقش داره گرفتن گواهینامه پایه یک باید خیلی تغییر کنه و... » و آرام هم گفت: «زندگی به هیچ چیز بند نیست! می‌تونستیم ما بله ما که الان خواننده این خبر هستیم یکی از این قربانیان باشیم، هیچ تفاوتی بین ما نیست خداوند به خانواده های این بندگان خدا صبر بدهد.». محمد هم سرباز را مظلوم ترین قشر جامعه دانست و خواستار احتساب این افراد به عنوان شهدا شد.

کاربری با نام حمیدی هم در ادامه اظهارات محمد اینطور پیام گذاشت:« این شهدا همگی سربازانی بودن که خالصانه جهت دفاع از اسلام و کشور به خدمت واقعا مقدس سربازی با پای خود امده بودند که اگر مانند کسایی که به هر شکلی معافیت میگیرن بودن الان صحیح و سالم کنار خانواده هاشون بودن. چرا وقتی هواپیمای حامل پرسنل صدا و سیما سقوط میکنه بهشون لقب شهدای اصحاب رسانه میدن اون وقت به این سربازان مظلوم ارتش به این راحتی فوتی و مجروح لقب میدن؟»کاربری دیگر هم خواستار اعلام عزای عمومی شد.

داغ دیده، عنوانی بود که یکی دیگر از مخاطبان برای خودش انتخاب کرده و تحت آن نام نوشته بود: « مرحوم امین انصاری تازه سرباز شده بود. الان کی پاسخگو میشه؟ هیشکی فقط میتونن بگن ما متاسفیم ... واسه دولت متاسفم منم فردا پس فردا باید سرباز بشم، با این وضع چه جور دلم قرص باشه به ملت خدمت کنم». رضا مخاطب دیگر ایسنا خودش را هم دوره ای سربازان جانباخته در این حادثه اعلام کرد و نوشت:« من یکی از سربازان 05 همین دوره هستم و این شهدای عزیز از هم دوره ای های خودم بودن اول براشون طلب آمرزش دارم و دوم اینکه اتوبوس هایی که برای ما گرفتن اتوبوس هایی از رده خارج با راننده هایی ناشی بودن. حالا بسیار راحت میشینن و با یه فاتحه سر و ته قضیه رو هم میارن و میگن حادثه بوده. بله حادثه بوده اما زمینه این حادثه باید بررسی بشه.» فرد دیگری هم با ادعای مشابه رضا، نظر خود را اینطور در اختیار ایسنا گذاشت: «خیلی سخته برام. افرادی که دیروز باهاشون خداحافظی کردم، توی دفترچه هاشون یادگاری نوشتم، باهاشون زندگی کردم، امروز جزو کشته شدگان حادثه هستن.»

مخاطب دیگری با نام مخفف شده ب ، اینطور به حادثه واکنش نشان داد: «باید بررسی بشه شاید اتوبوسها دستکاری شدن عجیبه دو اتوبوس در یک روز». امیر مخاطب دیگر ایسنا هم به بیان خاطره ای از دوران آموزشی خودش پرداخت و از وضع نامناسب حمل و نقل سربازان انتقاد کرد، «دو سال پیش بود که بنده در چنین روزی از پادگان آموزشی کرمان عازم شهرم بودم که ابتدا قرار شد صبح بعد از جشن سردوشی چند دستگاه اتوبوس بچه ها رو به شهرهای محل سکونتشون منتقل کنند که بعد از هماهنگی های بعمل امده بعد از ۸ ساعت معطلی در پاس شب تعداد هفت اتوبوس درب و داغان که کفاف ده درصد سربازانم را نمی داد فراهم شد و بچه ها بالاجبار بیش از ظرفیت موجود سوار شدند و در طی مسیر بخاطر سنگینی و حرکت در جاده های ناهموار در طول شب بارها نزدیک بود حادثه روی دهد که ختم به خیر شد. روح این عزیزان مظلوم شاد.»

نسیم، مخاطبش را رسانه هایی قرار داد که این حادثه را سانسور کرده یا به حاشیه بردند و نوشت: « خدا به خانواده هاشون صبر بده، واقعا حادثه خیلی وحشتناکی بود و با توجه به عمق حادثه بازتاب نداشت و هیچ مسئولی برای توضیح و پاسخگویی حاضر نشد.» مصطفی هم از رویکرد رسانه ها انتقاد کرد و نوشت: «بابا این چه وضعشه؟.چرا {...} میگه تلف شدند؟؟.وای برما». گلیه مرد کاربر دیگری بود که با مخاطب قرار دادن صدا و سیما نوشت:«تاسف‌آوره که اخبار تلویزیون از کم اهمیت‌ترین حوادث در گوشه کنار دنیا خبر تهیه میکنه اما»

کاربری دیگری هم در پیامی که برای کمپین #سرباز_تسلیت فرستاده اینطور نوشته است:« من خودم چند ماهی میشه که سربازی رو تموم کردم ، لحظه ای که سربازا توی مسیر بازگشت به خونه و مرخصی پایان دوره هستن رو درک میکنم ... توی اون لحظه اکثر سربازا دارن به آینده ای که قراره برای خودشون بسازن فکر میکنن بعضی ها به کار و شغل بعضی به ازدواج ، اکثرا احساس سبکی میکنن که تونستن دوره ای رو پشت سر بذارن و برن برای پایان دوره ... اما هیچکس توی اون لحظه فکر نمیکنه که قراره بمیره یا مجروح بشه ، متاسفم براشون که جای پاداش ، خانوادشون عزادار شد.»

کاربری دیگر در توئیتر پیشنهاد کرد که برای سربازان حادثه دیروز شمع روشن کنند، او پیشنهادش را اینظور نوشت:«میای بریم براشون شمع روکنیم؟»

واکنش هنرمندان و ورزشکاران
علی کریمی، فوتبالیست سرشناس کشورمان در پشت اینستاگرامی خود به این حادثه واکنش نشان داد و آن را تسلیت گفت.

برزو ارجمند، بازیگر هم این واقعه را در اینستاگرامش تسلیت گفت. بهاره رهنما، دیگر بازیگر کشورمان هم با انتشار متنی به این حادثه واکنش نشان داد، او در اینستاگرامش نوشت: « «برای سربازان عزیز کشورم عرض تسلیت دارم حادثه تصادف اتوبوس حامل سربازان جوان کشورم و فوت نوزده جوان ایرانی که شاید هر کدام برای اینده کشورم سرمایه ای بودند، قلب همه ما رو به درد اورد ، به خانواده های محترم این سربازان تسلیت میگم و از خداوند مهربان برایشان صبر و ارامش ارزو دارم، روایت هست که هرکسی در حال انجام وظیفه از بین برود برای خداوند مثل یک شهید محسوب میشود، برای روح پاک این سربازان علو درجات الهی را ارزو دارم»

امیر جعفری و اشکان خطیبی هم این حادثه را به مادران داغ دیده تسلیت گفتند. الناز حبیبی، بازیگر هم مرگ سربازان را مظلومانه و بی صدا توصیف کرد و در اینستاگرامش آن را تسلیت گفت.

عادل فردوسی پور هم هنگام گزارش دیدار پرتغال-مجارستان، از آنتن شبکه سوم سیما استفاده کرد و از مردم خواست تا فاتحه ای برای سربازان شهیدی که امروز در سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کردند، قرائت کنند.

بختیار رحمانی، دیگر فوتبالیست کشور هم با انتشار اسامی جانباختگان وقوع آن را تسلیت گفت.

رامبد جوان هم در اینستاگرامش این واقعه را تسلیت گفت و پرویز پرستویی هم در اینستاگرامش با اشاره به این حادثه نوشت: « نوزده سرباز وبیست و نه زخمی در یک روز در دوسانحه رانندگی میمیرند.اگر این اتفاق در هر جای دیگر رخ میداد رسانه هایشان اینقدر بی تفاوت نبودند واین فاجعه به یک تیتر حوادث تبدیل نمی شد .واقعا چه کسی پاسخگوی این وسیله نقلیه های اسقاطی است؟ اما سرباز مگر چه ارزشی دارد؟ فیش حقوقی شاهد است که سرباز ماهیانه هفتادهزار تومان می ارزد،هفتاد هزار تومان...
خدا حافظ برادر سربازم اینجا کسی ککش هم نمیگزد ،جز خانواده داغدارت جز رفیق بی برادر شده ات جز دخترکی که رخت بخت سفیدش سیاه شد.»

روزنامه های ایران و همشهری عکس یک صفحه نخست خود را به این حادثه اختصاص دادند، روزنامه شهروند با تیتر یک خود به این حادثه واکنش نشان داد و روزنامه های آرمان امروز، آفتاب یزد، اعتماد، جوان، شرق، سایه، شروع، امتیاز، اسرار، ابتکار و جاج جم نیز در صفحه اول خود به این موضوع پرداختند.

به گزارش ایسنا، واکنش ها به مرگ سربازان و حادثه ای که روز گذشته برای دو اتوبوس حامل سربازان رخ داد، همچنان ادامه دارد، گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی هم در اقدامی خودجوش عکس پروفایل خود را تغییر داده اند. آنچه که در این گزارش آمده است، گوشه ای است از واکنش ها به این حادثه تا لحظه تنظیم این گزارش



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024