سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 20.06.2016, 7:26


مهدی سحرخیز، پسرعیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی که از سه ماه پیش تاکنون به دلیل عارضه شدید قلبی در بیمارستان به سر می‌برد و و وضعیت مساعدی ندارد و به گفته وکیل و نزدیکانش  باید دائما تحت درمان باشد به کمپین بین‌المللی حقوق بشر گفت: «پدرم زیر نظر پزشکان و در انتظار نتیجه ام.آر.آی است. او دچار تشنج‌های مدام، نوسان فشار و استرس است و تیم پزشکی هنوز تشخیص نداده که چه بلایی بر سر او در زندان آمده است، چرا که تا پیش از زندان پدرم در سلامت کامل بود.»

مهدی سحرخیز گفت که پدرش قرار است به عنوان «نخستین زندانی‌ایی که طبق قانون جرم سیاسی محاکمه می‌شود به دادگاه برود.»

پنج شنبه، ۲۷ خردادماه وکیل آقای سحرخیز در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که یکی از اتهامات موکل او که «توهین به رئیس قوه قضاییه» است جرم سیاسی تشخیص داده شده و شعبه ۱۰۵۷ پرونده او را به جهت عدم صلاحیت به دادگاه کیفری استان ارجاع کرده است.

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و مدیرکل اسبق مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، از یازدهم آبان ۱۳۹۴ به همراه سه روزنامه‌نگار دیگر در پرونده‌ای موسوم به پروژه نفوذ بازداشت شد. آقای سحرخیز به گفته خانواده و وکیلش تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار دارد و از ۳ ماه پیش هم در بیمارستان به سر می‌برد.

فرزند او مهدی سحرخیز در این باره به کمپین گفت: « پدرم اولین زندانی سیاسی خواهد بود که بر اساس قانون جرم سیاسی به دادگاه می‌رود و ما امیدواریم که این موضوع بتواند روند رسیدگی به پرونده او را قانون‌مندتر کند و هیئت منصفه‌ای با حضور مردم تشکیل شود نه اینکه مثل همیشه حکم دادگاه از قبل از تشکیل دادگاه نوشته شده باشد.»

آقای سحرخیز همچنین درباره احکامی که تا کنون در پرونده عیسی سحرخیز صادر شده گفت: « این احکام متاسفانه نه تنها تاسف‌بار بلکه حتی خنده‌دار هستند و تنها جرم پدر من نوشتن بوده است و بس. در دادگاه‌های ۲ یا ۳ دقیقه‌ای احکامی بهتر از این نمی‌توان صادر کرد.»

به گفته محمود علیزاده طباطبایی، وکیل عیسی سحرخیز، پرونده این زندانی سیاسی اکنون از سه اتهام تشکیل شده است: اتهام توهین به رئیس قوه قضاییه، نشر اکاذیب علیه مسئولان عالی‌رتبه نظام  و فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی. روز پنج‌شنبه، این وکیل دادگستری به خبرگزاری ایلنا گفت: «ما معتقد بودیم اتهام نشر اکاذیب علیه مسئولان عالی‌رتبه نظام هم در زمره جرائم سیاسی باید مورد رسیدگی قرار گیرد اما این شعبه همچنان خود را صالح در رسیدگی می‌داند و برای موکلم وقت دادگاه تجدید تعیین کرده‌اند و قرار است آقای سحرخیز از بیمارستان به دادگاه برود اما زمان دادگاه هنوز به ما ابلاغ نشده است».

وکیل آقای سحرخیز همچنین  از رسیدگی به اتهام سوم پرونده او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خبر داد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024