پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.06.2016, 7:09


رادیو فردا: یکی از بستگان احسان مازندرانی خبر داد که این روزنامه‌نگار زندانی پس از ۲۰ روز اعتصاب غذای تر، از روز یکشنبه در اعتراض به «توهین و فحاشی» یکی از مقام‌های زندان، و ضرب و شتم او در بیمارستان «اعتصاب غذای خشک» کرده است.

سام حسینی، برادر همسر احسان مازندرانی، در مصاحبه با رادیو فردا اعلام کرد که احسان مازندرانی از سه‌شنبه هفته گذشته پس از «عفونت نای، ریه و روده» به بیمارستان سینای تهران منتقل شده و اعضای درجه یک خانواده امکان ملاقات با او را دارند.

به گفته آقای حسینی، با این حال روز یکشنبه ۱۶ خرداد، «یکی از پاسیاران زندان» در حالی که خواهر و خواهرزاده ۱۱ ساله احسان مازندرانی در اتاق او بوده‌اند، اعلام می‌کند که آنان اقوام درجه یک محسوب نمی‌شوند و با «توهین و فحاشی» آنان را از اتاق بیرون می‌کند.

بر اساس این گفته‌ها، این مقام زندان همچنین «تبلت» خواهرزاده احسان مازندرانی را «بدون ارائه رسید توقیف می‌کند».

به گفته آقای حسینی پس از این درگیری، احسان مازندرانی خواستار بازگشت به زندان می‌شود و وقتی از روی تخت بلند می‌شود، این مقام «به سمت او حمله‌ور می شود و دست راست او که به آن سرم وصل بوده را فشار می‌دهد به گونه‌ای که احسان مازندرانی از حال می رود».

این روزنامه‌نگار زندانی که از ۲۰ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در اعتراض به این رفتار اعلام کرده که اعتصاب غذای خشک خواهد کرد و اجازه نخواهد داد به او سرم وصل شود.

برادر همسر احسان مازندرانی، پیش از این به رادیو فردا خبر داده بود که احسان مازندرانی در اعتراض به «بی‌عدالتی» در رسیدگی به پرونده‌اش و حکم صادر شده در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد.

این روزنامه‌نگار زندانی در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه از بند هشت زندان اوین به بند دو الف، وابسته به سپاه پاسداران، منتقل و پس از چند روز دوباره به بند هشت بازگردانده شده بود. وی از سه‌شنبه هفته گذشته به بیمارستان سینا منتقل شده است.

احسان مازندرانی که به همراه چند روزنامه‌نگار دیگر از آبان ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، در اردیبهشت امسال با حکم دادگاه انقلاب به هفت سال زندان محکوم شد.

آفرین چیت‌ساز، دیگر روزنامه‌نگاری که در آبان ماه بازداشت شده بود، ۱۰ سال حکم زندان گرفته است، و دادگاه برای احسان صفرزایی که از همان زمان در بازداشت است، پنح سال حبس در نظر گرفته است.

دادگاه عیسی سحرخیز، دیگر روزنامه‌نگاری که به همراه این سه تن بازداشت شده بود، هنوز برگزار نشده است.

ضرب و شتم احسان مازندرانی در بیمارستان
منبع: «خبرنگاری جرم نیست»

احسان مازندرانی به دلیل شرایط وخیم جسمانی از زندان به بیمارستان سینا منتقل شده است ، روز گذشته (یکشنبه ۱۶ خرداد) مورد ضرب و شتم یکی از ماموران زندان قرار گرفت. این روزنامه‌نگار دربند که در اعتصاب غذای تر بود، در اعتراض به «توهین و فحاشی» این مامور زندان، اعلام «اعتصاب غذای خشک» کرد.

احسان مازندرانی، مدیر مسوول روزنامه فرهیختگان از روز چهارشنبه هفته گذشته به علت «عفونت نای، ریه و روده» و در حالی که در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد، از زندان به بیمارستان سینا منتقل شده است و اعضای درجه یک خانواده وی اجازه ملاقات دارند.

سام حسینی، برادر همسر احسان مازندرانی در گفت‌وگو با «خبرنگاری جرم نیست» گفت روز یکشنبه، خواهر و خواهرزاده ۱۱ ساله احسان به ملاقات وی رفته بودند که یکی از پارسیان زندان، بعد از ورود به اتاق، با «توهین و فحاشی» تلاش در بیرون کردن ملاقات کنندگان می‌کنند و می‌گوید که خواهر و خواهرزاده اقوام درجه یک محسوب نمی‌شوند.

به گفته حسینی، این مامور زندان، «تبلت خواهرزاده ۱۱ ساله» احسان مازندرانی را «بدون ارائه رسی، توقیف می‌کند».
آحسان مازندرانی در اعتراض به عملکرد مامور زندان، درخواست بازگشت به زندان می‌کند و در حالی که از روی تخت بیمارستان بلند می‌شود، مامور زندان «او را هل می‌دهد و دست راست او که به سرم وصل بوده  را فشار می‌دهد و دستش خونریزی می‌کند و از حال می‌رود».

به گفته حسینی، احسان مازندرانی  بعد از بهوش آمدن، اعلام «اعتصاب غذای خشک» می‌کند . این در حالی است که احسان مازندرانی از ۲۰ روز قبل اعتصاب غذای تر را آغاز کرده بود.

احسان مازندرانی آبان ۹۴ همراه «آفرین‌چیت‌ساز»، خبرنگار و ستون نویس روزنامه دولتی «ایران»، «احسان صفرزایی»(سامان)، خبرنگار سابق روزنامه «اعتماد» و خبرنگار پاره‌وقت ماهنامه «اندیشه پویا»، «داود اسدی»، برادر «هوشنگ اسدی» خبرنگار مقیم فرانسه همراه با «عیسی سحرخیز»، روزنامه‌نگار مستقل توسط سپاه پاسداران دستگیر شد.

سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بعد از دستگیری این افراد اعلام کرد که آن ها از اعضای «شبکه نفوذی وابسته به دولت‌های امریکا و انگلیس» هستند.

پیش از این مازندرانی در بهمن ماه سال 1391 و در جریان پرونده ای که شایعه شده بود به ارتباط با «بی بی سی فارسی» برمی‌گردد، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد، مدت یک ماه را در حبس گذراند و سپس به قید وثیقه آزادش کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024