جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.04.2016, 8:26


صدای آمریکا: آماندا بنت (Amanda Bennett)، روزنامه‌نگار باسابقه و برنده جایزه پولیتز به عنوان بیست و نهمین رئیس “صدای آمریکا” روز دوشنبه در واشنگتن سوگند خورد.

خانم بنت در این مراسم گفت: “من خوشحال و هیجان زده هستم که به چنین سازمان خبری مهمی می پیوندم.”

او گفت “صدای آمریکا” یک نقش مهمی در پیش رو دارد و از همه توانایی های روزنامه نگاری و قابلیت ها برای پوشش اخبار آمریکا و مردمش استفاده می کند.

آماندا بنت همچنین گفت “صدای آمریکا” در بخش های بزرگی از جهان تنها منبع قابل اعتماد، بی‌طرف و معتبر خبر و اطلاعات است.

آماندا بنت پیشتر از سوی هیات رئیسه رسانه‌های دولتی آمریکا برای این سمت انتخاب شده بود.

خانم بنت بیش از ۲۳ سال سابقه فعالیت روزنامه‌نگاری دارد. او از ستون‌نویسان روزنامه واشنگتن پست بوده است. پیشتر نیز خانم بنت، در “بلومبرگ نیوز” سردبیر اجرایی بود که یک تیم گزارشگران و دبیران تحقیقاتی جهانی را تشکیل داد و آنها را مدیریت کرد.

خانم بنت همچنین از آغاز کنندگان “پروژه زنان” بلومبرگ نیوز بود. وی قبلا در روزنامه های فیلادلفیا اینکوایرر و همچنین لکسینگتون هرالد-لیدر دبیر بود و در روزنامه اورگنین در پورتلند نیز سابقه کار دارد.

خانم بنت گزارشگر و همچنین از دبیران با سابقه روزنامه وال استریت ژورنال بوده است. او در سال ۱۹۹۷ جایزه پولیتزر را همراه همکارانش در وال استریت ژورنال، در بخش گزارش های ملی دریافت کرد و در سال ۲۰۰۱ تیمی از روزنامه اورگنین را در بخش خدمات عمومی رهبری کرد.

آماندا بنت، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ جزء هیات داوران جایزه پولیتزر بود و در سال ۲۰۱۰ یکی از روسای هیات داوران بود. آماندا بنت همچنین در تشکیلات چند انجمن یا نهاد خبری و روزنامه نگاری دیگر فعالیت داشته است.

آماندا بنت از “کالج هاروارد” فارغ التحصیل شد و نویسنده ۶ کتاب از جمله “هزینه امید” است.

در این کتاب، او درباره همسر درگذشته‌اش، “ترنس فولی” و نبردشان با سرطان و هزینه‌های درمانی نوشته است. ترنس فولی به سرطان کلیه دچار شده بود.

آماندا بنت، یکی از بنیانگذاران TheDream.US است که برای تحصیل فرزندان مهاجران فاقد مدارک قانونی در آمریکا در کالج، کمک مالی فراهم می کند.

جان لنسینگ، مدیرعامل هیات رئیسه رسانه‌های دولتی آمریکا گفت که او و هیات رئیسه بسیار خوشحال و هیجان زده شده‌اند که یک روزنامه‌نگار عالی در “سطح جهانی” را برای رهبری چنین سازمان بزرگ و مهمی پیدا کرده‌اند.

جان لنسینگ گفت: “آماندا یک سابقه عالی از مدیریت مبتنی بر همکاری دارد و از بازار رو به تحول اخبار دیجیتال شناخت عمیقی دارد و این امر او را برای رهبری موفقیت آمیز صدای آمریکا به سوی آینده، واجد شرایط می کند.”

از ژوئن سال گذشته میلادی کیلو چائو، از مدیران بخش برنامه‌ریزی زبان‌های “صدای آمریکا”، به عنوان رئیس موقت این رسانه فعالیت می کرد.

بیش از ۱۸۷ میلیون نفر به طور هفتگی بیننده برنامه‌های تصویری و صوتی VOA یا “صدای آمریکا” هستند که از جمله از طریق ماهواره، رادیو های موج کوتاه، متوسط و موج بلند و اینترنت، به بیش از ۴۰ زبان مختلف پخش می شود.

بودجه VOA را کنگره از طریق “هیات رئیسه رسانه های دولتی آمریکا” تامین می‌کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024