پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 17.04.2016, 18:39

بیانیه هئیت تحریریه نشریه کانون فرهنگی- سیاسی خلق تورکمن


وکیل مدافع دکتر امید کوکبی این نابغۀ تورکمن ایرانی، آقای سعید خلیلی در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران در 28 فروردینماه اعلام داشته اند که: «متاسفانه پس از آزمایشها و معاینه های متعدد در بیمارستان، عارضه کلیوی امید، سرطان کلیه از جهت وجود تومور بدخیم در کلیه راست وی تشخیص داده شده است». ایشان ضمن درخواست آزادی فوری دکتر کوکبی از زندان اضافه نمودند که : «او نیازمند جراحی فوری نفروکتومی با برداشت کامل کلیه بهمراه تومور بدخیم کلیوی است که باید هرچه زودتر صورت پذیرد»!

دکتر امید کوکبی که تنها دارندۀ دکترا در رشته فیزیک لیزری در کل ایران می باشند، هنگام خروج از ایران بدنبال دیدار از خانواده خویش در دهم بهمن ماه سال ۱۳۸۹ جهت ادامه تحقیقات و تحصیلات علمی خود، بدلیل آنکه «پیشنهاد همکاری با دستگاههای نظامی- امنیتی ج. اسلامی در یک پروژۀ تحقیقاتی نظامی را رد کرده» بود با اتهام دروغین «ارتباط با دولتهای متخاصم» بازداشت و ناعادلانه به 10 سال زندان محکوم گردید. اکنون دکتر کوکبی پنج سال و سه ماه استکه بدون برخورداری از حتی یک روز مرخصی در اسفناکترین شرایط و تحت انتقام جویی رژیم در زندان اوین بسر می برد.

هرچند که بدنبال تسلیم «قهرمانانه» خدایگان سالار رژیم اسلامی در مقابل ارادۀ جهانی و کشیده شدن دندان اتمی خود و دود شدن رویای دستیابی به سلاح هسته ای برای کسب تضمین بقای نظام نکبت اسلامی، انتطار میرفت که قربانیان بیگناه این ماجراجویی اتمی نیز چون دکتر امید کوکبی آزادی خود را باز بیابد. اما، کینه و عطش انتقامجویی رهبر رژیم از مخالفین و امتناع کنندگان از همکاری با این رویای اتمی برباد رفته عمیق تر از آن بود که این نابغۀ تورکمن را از اسارت خود رها بسازد.

امتناع عنودانه از آزادی دکتر امید کوکبی در حالی استکه دیوان عالی خود رژیم اسلامی بنابه اظهار وکیل مدافع او «در رای صادره خود در تاریخ ۱۳۹۳/۷/۱۹ جرم انتسابی را فاقد مستندات کافی دانسته بود» و «براساس مادۀ ۵۰۲ آئین دادرسی کشور شرایط توقف اجرای حکم و آزادی» وی کاملا فراهم بوده و حتی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه رژیم در اسنفندماه سال ۱۳۹۳ از تلویزیون شبکه 2 ج. اسلامی، وعدۀ «عفو و آزادی» امید کوکبی را داده بود.

با تمامی این تفاصیل و با بی‌نتیجه ماندن تمامی تلاشهای بین‌المللی و داخلی و سازمانهای مختلف حقوق بشری و برندگان نوبل فیزیک جهانی جهت آزادی این نابغه و بی توجهی مستمر به شرایط زندان و سلامتی امید و با ممانعت مکرر از معالجه و بستری شدن او در بیمارستان و عذاب های روحی و روانی طولانی و با دزدیده شدن آینده درخشان علمی وی، بالاخره دژخیمان ولی فقیه مرگ را بسراغ او فرستادند. آنها می خواهند با مرگی «طبیعی» ناشی از سرطان کلیه به عمر پربار دکتر امید کوکبی خاتمه بدهند. در عین حالی که خود مدعی اند اکثر دانشمندان اتمی ایران را دشمنان خارجی رژیم به قتل رسانیده اند، اما علنا کمر به ارتکاب جنایتی هولناک در حق دانشمند اتمی اسیر ایرانی زده اند.

در شرایطی که مأمورین امنیتی رژیم دکتر امید کوکبی را در آستانه مرگ در اسارت قرار داده‌اند وظیفه ملی هر انسان آزاده و هر وجدان آگاه است که صدای اعتراض خود را نسبت به این جنایت آشکار بلند کرده و از افشای آن در مجامع حقوق بین المللی و از رسانه‌ای کردن این نخبه کشی در نزد افکار عمومی ایرانیان و جهانیان کوتاهی نکند. بویژه این وظیفه ملی و وجدانی تمامی تورکمنها در داخل و خارج استکه بدون اینکه تنها نظاره گر این تبهکاری بی مانند بمانند حداقل با تعیین معتمدی از میان خود و با گشایش حساب بانکی به نام او در تأمین هزینۀ پیوند کلیه و معالجه این فرزند نابغه ملت خویش، خانواده او را یاری برسانند. طبیعی استکه مسئولیت حفظ جان و روان این دانشمند تورکمن ایرانی تماما متوجه رژیم اسلامی بوده و جوابگویی بهرگونه آسیب به دکتر امید کوکبی از آن زندانبانان او و در راس آن رهبر خودکامه رژیم خواهد بود!

هئیت تحریریه
۱۷ آپریل ۲۰۱۶
کانون فرهنگی- سیاسی خلق تورکمن



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024