پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 23.03.2016, 19:07


صدای آمریکا: حسین دهباشی، سازنده فیلم‌های تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری مدعی است که مشاوران و برخی نزدیکان حسن روحانی باعث تداوم ممنوعیت فعالیت محمدرضا شجریان در ایران هستند.

ویدئوی پیام نوروزی محمدرضا شجریان، استاد آواز و موسیقی ایرانی که در آن با سری تراشیده حاضر شد و به بیماری خود اشاره کرد، در روزهای اخیر خبرساز شده است. تا جایی که وزیر بهداشت ایران در صفحه اینستاگرام خود خبر داد با او تلفنی صحبت کرده و گفت “صدایشان مثل همیشه با صلابت بود.”

محمدرضا شجریان پس از همراهی با اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ مجوز برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم را از دست داده و پخش صدایش از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز ممنوع شده است.

حسن روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ چندین بار به آقای شجریان اشاره کرد و در یکی از مناظره‌ها او را همپایه حافظ، “سفیر فرهنگی ایران” معرفی کرد.

در یکی از فیلم‌های تبلیغاتی حسن روحانی نیز بخشی وجود داشت که روحانی را در ماشین، مشغول گوش دادن به آوازخوانی شجریان نشان می‌داد و روحانی می‌گوید صدای شجریان را بسیار دوست دارد.

حالا سازنده همان فیلم تبلیغاتی در صفحه فیس بوک خود نوشته که عیادت‌های اعضای دولت از شجریان “نمایشی” است و می‌خواهند “همه کاسه و کوزه‌ها را بر سر مخالفان ساده لوح جناح مقابل بشکنند”.

آقای دهباشی مدعی است که دولت به راحتی می‌تواند مجوز فعالیت برای شجریان صادر کند اما کم‌کم حرف مشاوران فرهنگی و رسانه‌ای و برخی نزدیکان آقای رئیس‌جمهور پیش رفت که “این قبیل قرتی‌بازی‌ها” گرچه شاید عده کمی را دلخوش کند اما باعث دلخوری و کاهش محبوبیت ایشان در جمع بزرگ‌تری می‌شود و در «مقطع حساس کنونی» به «مصلحت» نیست.”

دهباشی که پس از انتخابات ریاست جمهوری با برخی مواضع دولت اختلاف نظر پیدا کرده، نوشته است: “سیاست “تدبیر و امید” دستکم در عرصه فرهنگ یعنی وعده سر خرمن و سرکارگذاشتن خلایق تا افتادن آب از آسیاب و با نهایت رندی و زرنگی انداختن همه تقصیر‌ها بر گردن دلواپسان و دیگران!”

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون چندین بار درباره محمدرضا شجریان اظهارنظر کرده و به صراحت خواستار جبران رفتارهای گذشته از سوی این هنرمند سرشناس شده است. حسین نوش‌آبادی عنوان کرده بود که شجریان از مردم و نظام فاصله گرفته است.

رسانه‌های اصولگرا نیز در سال‌های اخیر به شدت علیه محمدرضا شجریان موضع گرفته‌اند.


رایان شجریان، فرزند کوچک محمدرضد شجریان برای همراهی با پدر، سرش را تیغ انداخته است. خانواده‌ی سه نفری شجریان در شهر زیبای ساکرامنتو در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کنند.(منبع خبر: نوشته هادی خرسندی در فیسبوک)



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024