شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.03.2016, 16:00


گروه تروریستی داعش دربیانیه‌ای مسئولیت سلسله انفجارهای امروز بروکسل را برعهده گرفت. این گروه در بیانیه‌اش اعلام کرد که این عملیات از پیش برنامه‌ریزی شده بود و با سرعت اجرا شد.

سایت خبری “اعماق”، وابسته به داعش، اعلام کرد “جنگجویان دولت اسلامی روز سه شنبه به چند حمله با کمربندهای انفجاری در فرودگاه و ایستگاه مترو دست زدند.”

این گروه در عین حال اروپا را به حملات بیشتر تهدید کرد.

صبح دوشنبه در نتیجه حملات تروریستی در فرودگاه بین‌المللی زاونتم و در ایستگاه مترو مالبیک در بروکسل پایتخت بلژیک، دست کم ۳۴ نفر کشته و ۲۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

بدنبال وقوع این حملات تروریستی٬ تدابیر امنیتی در سراسر این کشور به بالاترین سطح ممکن افزایش داده شد. در این چارچوب، فرودگاه مذکور تخلیه شده و تمامی پروازهای آن نیز لغو و ایستگاه مترو نیز بسته شد.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک٬ پس از حملات تروریستی اعلام کرده بود٬ باید خونسردی خودمان را حفظ کرده و در همبستگی کامل باشیم. برخی از کشورهای اروپایی نیز پس از حملات مذکور در بروکسل٬ تدابیر امنیتی را سراسر کشورشان به بالاترین سطح افزایش داده‌اند.

در پی این حادثه فرودگاه مذکور تخلیه شده و تمامی پروازهای آن نیز لغو شد. در همین راستا کمیسیون اروپا از کارمندان خود خواست تا خانه‌هایشان را ترک نکنند.

از سوی دیگر پس از حادثه فرودگاه بروکسل، انفجار دیگری نیز در ایستگاه متروی «میل‌بیک» در ۵۰۰ متری نهادهای اتحادیه اروپا در مرکز این شهر رخ داد.

پلیس بلژیک تمامی شبکه‌ی متروی بروکسل را متوقف کرد و تمامی راه‌های منتهی به فرودگاه بسته شده است. مقامات بلژیک هشدار تروریستی کشور را به بالاترین میزان رساندند که حاکی از وخیم بودن وضعیت است.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک نیز اظهار داشت: “امروز روز سیاهی برای کشورمان است. باید خونسردی خودمان را حفظ کرده و در همبستگی کامل باشیم.” نخست‌وزیر بلژیک تعداد دقیق کشته‌شدگان و مجروحان انفجارهای امروز را اعلام نکرد. او فقط گفت که می‌دانیم “شمار چشمگیری از شهروندان کشته و عده بیشتری زخمی شده‌اند.”

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز از روی حساب رسمی توییر خود اعلام کرد: “حوادث بروکسل من را شوکه کرد. خیلی نگران هستم. تمام تلاش‌مان را برای امدادرسانی انجام خواهیم داد”.

جمعه هفته گذشته، نیروهای امنیتی بلژیک طی عملیاتی در منطقه «مولانبیک» بروکسل، صلاح عبدالسلام، مظنون حمله تروریستی پاریس درحالی که زخمی شده بود، دستگیر کردند.

این انفجار در سالن خروجی فرودگاه رخ داده و گروه امداد پزشکی  به محل انفجار اعزام شدند. به دنبال وقوع انفجارها در فرودگاه بروکسل، تدابیر امنیتی در سراسر این کشور به بالاترین سطح ممکن یعنی درجه ۴ افزایش داده شد.

شدیدترین تدابیر امنیتی در مقر ناتو در بروکسل

ینس ستولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» طی بیانیه‌ای ضمن اعلام اتخاذ تدابیر امنیتی در بالاترین سطح برای مقر این سازمان در بروکسل٬ پس از حملات ترویستی در این شهر اظهار داشت: “این حادثه ما را به غم و اندوه فرو برده است. خیلی متاثریم. در این روز سیاه در کنار متحدان مان هستیم”.

وی افزود: “این حمله بزدلانه٬ علیه ارزش‌های جامعه ماست. تروریسم نمی تواند مانع آزادی شده و دموکراسی را شکست دهد. وضعیت را از نردیک و با دقت دنبال کرده و درحالت آماده‌باش قرار داریم”.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024