پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.03.2016, 15:14


دویچه وله: حنان الحروب، زن فلسطینی است که در کلاس‌های درس خود از لزوم مبارزه و “نه گفتن” به خشونت می‌گوید. او برنده‌ی جایزه‌ی جهانی “معلم جهان” شد. پاپ فرانسیس نام او را اعلام و از تلاش وی تقدیر کرد.

حنان الحروب، معلم فلسطینی که در کمپ‌های پناهجویی بزرگ شده و به دانش‌آموزان خود لزوم دوری از خشونت را آموزش می‌دهد، برنده‌ی جایزه‌ی یک میلیون دلاری معلم منتخب جهان شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس هیئت داوران این جایزه‌ی مهم و بین‌المللی الحروب را از میان بیش از ۸هزار نامزد، لایق دریافت جایزه‌ دانست.

حنان الحروب در منطقه‌ی مسکونی “البیره” در رام‌الله معلم مدرسه‌ی ابتدایی است. روزی بچه‌هایش در راه بازگشت از مدرسه شاهد تیراندازی به یک فلسطینی و قتل او بودند. او بعد از این‌که وحشت و هراس کودکان‌اش را دید، تصمیم گرفت معلم مدرسه شود و به کودکان لزوم مبارزه با خشونت و دوری از اقدامات خشونت‌بار را آموزش دهد.

الحروب کتابی را باعنوان “بازی می‌کنیم و یاد می‌گیریم” به نگارش درآورده که در این کتاب بر اهمیت و نقش مهم بازی در کلاس‌های درس، نقش کلاس درس در شکل‌گیری قابلیت اعتماد، صداقت و احترام به حقوق دیگری تاکید کرده است.

او معتقد است آن‌چنان که باید به تاثیر دردناک و عمیق و ماندگار خشونتی که کودکان در مناطق درگیر بحران مشاهده می‌کنند، در بازتولید چرخه‌ی خشونت توجه نشده است و تلاش دارد گامی در راه مبارزه با تکرار چرخه‌ی خشونت بردارد.

“جایزه‌ی معلم جهان” در شهر دوبی در امارات متحده عربی به حنان الحروب اهدا شد. شیخ محمدبن الرشید آل‌مکتوم، حاکم دوبی، جایزه‌ را به الحروب اهدا کرد.

بااین‌حال نام او به عنوان برنده از سوی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پیامی ویدئویی اعلام شد. پاپ فرانسیس در این ویدئو از تلاش این معلم فلسطینی در راستای آموزش صلح به کودکان تقدیر کرد.

الحروب بعد از دریافت جایزه‌با خوشحالی گفت:« بسیار خوشنودم و هنوز باورم نمی‌شد که این افتخار نصیبم شد و پاپ فرانسیس نام مرا اعلام کرد.»

الحروب همچنین گفت: «برای یک معلم عرب، یک زن، یک فلسطینی این‌که به این‌جا می‌رسد و چنین جایزه‌ی مهمی را دریافت می‌کند، باورنکردنی است. این می‌تواند مثالی و انگیزه‌ای برای بقیه‌ی معلم‌ها در سراسر دنیا باشد.»

این معلم فلسطینی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که قصد دارد با پول جایزه‌ یک بورس تحصیلی ویژه‌ی کودکان محرومی تاسیس کند که قصد دارند معلم شوند و در راه تربیت نسل بعدی کودکان تلاش کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024