پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 27.02.2016, 16:24


ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۵۰ خود اعلام کرد که از مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۸۳ آرای ماخوذه شمارش شده افراد زیر به ترتیب حائز اکثریت نسبی آرا شده‌اند:

۱- اکبر هاشمی بهرمانی با کسب ۶۹۲هزار و ۲۴۸ رای
۲- حسن روحانی با کسب ۶۵۲ هزار و ۷۹۲ رای
۳ - محسن قمی با کسب ۶۲۳هزار و ۳۶۹ رای
۴ - محمدآقا امامی با کسب ۶۰۹هزار و ۱۱رای
۵ - محمدعلی موحدی با کسب ۵۶۰هزار و ۵۲۹ رای
۶- قربانعلی دری نجف آبادی با کسب ۵۳۰هزار و ۹۷۷ رای
۷ - محمد محمدی نیک با کسب ۵۱۰هزار و ۹۸۰ رای
۸ - سیدابوالفضل میرمحمدی با کسب ۵۰۳هزار و ۷۹۵ رای
۹ - ابراهیم حاج امینی نجف آبادی با کسب ۴۸۱ هزار و ۶۵۷ رای
۱۰- احمد جنتی با کسب ۴۷۶هزار و ۱۱۷ رای
۱۱- سیدمحمود علوی با کسب ۴۶۳هزار و ۹۶۶ رای
۱۲- محمد یزدی با کسب ۴۴۰هزار و ۱۸۵ رای
۱۳- نصرالله شاه آبادی با کسب ۳۶۱هزار و ۲۱۷ رای
۱۴ - محمدعلی تسخیری با کسب ۳۵۲هزار و ۲۸۸ رای
۱۵ - محسن اسماعیلی با کسب ۳۵۱ هزار و ۷۲۱ رای
۱۶ - محمدتقی مصباح یزدی با کسب ۳۳۶هزار و ۸۴۳ رای
۱۷ - محمد حسن زالی با کسب ۳۲۲هزار و ۳۷۶ رای
۱۸ - محمدباقر باقری با کسب ۳۱۹هزار و ۲۲۲ رای
۱۹ - علی پورمومن با کسب ۳۱۳هزار و ۳۷۳ رای
۲۰- سسید هاشم بطحایی با کسب ۳۱۲هزار و ۲۶ رای
۲۱ - غلامرضا مصباحی مقدم با کسب ۳۰۱هزار و ۹۰۴ رای
۲۲ - علیر اعرافی با کسب ۲۹۸هزار و ۶۱۶ را ی
۲۳ - عباسعلی اختری با کسب ۲۹۲هزار و ۹۳۸ رای
۲۴ - سیدمحمدرضا مدرسی مصلی با کسب ۲۷۵هزار و ۴۹۸ رای
۲۵ - سیدمحمد سجاد عطاآبادی با کسب ۲۶۹ و ۷۷۸ رای
۲۶ - سیدمحد علی امین با کسب ۱۱۶ هزار و ۷۶۵ رای
۲۷ - سیدهاشم حمیدی با کسب ۸۶هزار و ۸۹۲ رای
۲۸ - سید حامد طاهری با کسب ۵۵هزار و ۸۶۴ رای

****

اصلاح‌طلبان دست بالا را دارند یا اصولگرایان؟

سایت خبری “فرارو” نوشت، نامزدهای مستقل دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشتار ورود به مجلس هستند. بنابر این گزارش، طبق نتایجی که تا ساعت ۱۶ به وقت ایران بدست آمده نامزدهای مستقل در سراسر کشور توانستند ۶۹ کرسی مجلس را بدست آورند.

بعد از مستقل‌ها، لیست ائتلاف اصولگرایان ۵۲ کرسی مجلس را کسب کرده است. همچنین لیست امید (ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت) تاکنون ۴۷ نماینده به مجلس فرستاده است.

هنوز آرای شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و... اعلام نشده است. نتیجه انتخابات در برخی شهرهای کوچک نیز هنوز روشن نیست. همچنین حوزه های انتخابیه‌ای که سرنوشت آنها به دور دوم کشیده شده است در این شمارش محسوب نشده‌اند.

ایلنا: هشتاد درصد نمایندگان مجلس عوض شدند

خبرگزاری ایلنا نوشته است، آرایش سیاسی مجلس دهم تغییری زیادی خواهد کرد. به نوشته این خبرگزاری، بر اساس نتایج اولیه انتخابات، تنها در سه حوزه از پانزده حوزه اعلام‌شده نمایندگان دوره قبل مجلس توانستند وارد خانه ملت شوند.

از سویی دیگر هفت نامزد از لیست اصلی اصول‌گرایان و چهار نفر از لیست اصلی اصلاح‌طلبان وارد مجلس دهم شده‌اند.

اصول‌گرایان به خاطر تعدد نامزد در برخی حوزه‌ها نامزد معرفی نکردند. در میان اصلاح‌طلبان نیز گزینه‌هایی بودند که چون تاخیر طولانی در تایید صلاحیت آنان به وجود آمده بود در لیست اصلاح‌طلبان قرار نگرفته بودند.

تعداد زنان مجلس دهم چند نفر می‌شود؟

خبرآنلاین نوشته است، تا این لحظه زهره سالاری از حوزه انتخابیه کرمان، سیده حمیده زرآبادی از حوزه انتخابیه قزوین، هاجر چنارانی از حوزه انتخابیه نیشابور، سکینه الماسی از حوزه انتخابیه کنگان و زهرا سعیدی از حوزه انتخابیه مبارکه توانسته‌اند به مجلس راه یابند.

شهلا میرگلوبیات (نماینده فعلی مجلس) از حوزه انتخابیه ساوه، خدیجه ربیعی از حوزه انتخابیه بروجن، سارا فلاحی از حوزه انتخابیه ایلام و معصومه آقاپور از حوزه انتخابیه شبستر به دور دوم انتخابات مجلس راه یافته‌اند.

این گزارش می‌گوید، با توجه به حضور ۵ زن در فهرست ۳۰ نفره اعلام شده از شمارش ابتدایی آرای مردم تهران، می‌توان انتظار داشت این تعداد نیز از حوزه تهران به مجلس دهم راه یابند.

علاوه براینها در میان راه‌یافتگان مشهد نیز نام یک زن دیده می شود. همچنین براساس اخبار غیررسمی ۲ زن در فهرست نمایندگان راه‌یافته از شهر اصفهان قرار دارند. به این ترتیب می‌توان گفت، ورود دست‌کم ۱۰ زن به مجلس قطعی است و ممکن است تعدادی نیز به این ده نفر اضافه شوند.

یک اصول‌گرا: تا اینجای کار مدیون رقباییم

محمد مهاجری روزنامه‌نگار اصول‌گرا در “خبرآنلاین” نوشت: «به عنوان یک اصول‌گرا عرض می کنم تا اینجا و این لحطه رقبای اصول‌گرایان برنده جام اخلاق انتخابات هستند. صلاحیت‌شان رد شد، بازی را بر هم نزدند. ناشناس‌ترین کاندیداها را برایشان باقی گذاشتند، همان‌ها را به خط کردند.»

مهاجری در ادامه نوشت: «به نفوذی بودن و انگلیسی بودن و ... متهم شدند، به مصداق ”اذا مروا باللغو مروا کراما” از کنارش گذشتند. با عبارت‌های تند و تیز، به آشوب تحریک شدند، متانت و صبوری به خرج دادند. به لطایف الحیل خواستند حضورشان را کمرنگ کنند، به شکل گسترده پای صندوق آمدند... خواستند با ایجاد تنگنا، به کار غیرقانونی وادارشان کنند، زیر بار نرفتند. در تبلیغات انتخاباتی در قیاس با طرف مقابل به حداقل ها قناعت کردند.»

این روزنامه‌نگار اصول‌گرا در پایان نوشته خود آورده است: «تا اینجای کار مدیون رقباییم. هم قدرشان را بدانیم و هم ازشان یاد بگیریم. اگر باز هم هوشمندی به خرج دهند و با همین دست فرمان جلو بروند و کار تمام شود، باید از آنها دعوت کنیم برایمان کلاس بگدارند و کمی اصول‌گرایی یادمان بدهند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024