پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 27.12.2015, 19:41


یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در صفحه خود در فیسبوک به توهین‌های یالثارات، ارگان انصار حزب‌الله پاسخ داد.

خانم مولاوردی نوشت:

«با نام و یاد خدا.
سلام دوستان. امشب برای گذاشتن این پست خیلی با خودم کلنجار رفتم. از یک طرف به توصیه بزرگان و دوستان بیم داشتم این موضوع بها دادن به نشریه‌ای تلقی شود که خوانندگان آن در خوشبینانه‌ترین حالت به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد و کافی است در پاسخ با عرض سلامی عبور کنم، از طرف دیگر هر چند برای چندمین بار هر آنچه که لایق خودشان است در این نشریه به اینجانب نسبت داده می‌شود اما این بار قلم را به الفاظ شنیعی آلوده کرده‌اند که حتی در تاریخ روزنامه‌نگاری قبل از انقلاب هم بی‌سابقه است، لذا بر آن شدم برای ثبت در تاریخ نکاتی را متذکر شوم:

١- درست در شرایط و روزهایی که زنان فهیم، شایسته و توانمند سرزمینمان در پاسخ به فراخوان رئیس‌جمهور و ماه‌ها تلاش فعالان مدنی، در ستادهای ثبت‌نام حاضر و داوطلب نمایندگی برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس می‌شوند، به ناگاه هفته‌نامه یالثارات در شماره دوم دی‌ماه خود در بخش سخن نخست تحت عنوان «از ولایت تا ظهور / در آستانه سرمنزل» ضمن لیبرال خواندن رئیس‌جمهور به طرز شنیعی به اینجانب توهین کرده است تا این روزها یادمان نرود مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان چه هزینه‌هایی به همراه دارد و زنان به استقبال چه مخاطرات و هزینه‌هایی می‌روند و بدین ترتیب زهرچشم حسابی گرفته است تا زنان یادشان نرود معاون رئیس‌جمهور هم که باشند از تیغ تیز تخریب‌ها در امان نیستند!

٢- لحن و ادبیات و توهین‌ها و اتهامات به‌کار رفته در این یادداشت آنچنان سخیف است که سایت‌هایی که اقدام به بازنشر آن کرده‌اند پیشاپیش از خوانندگان خود پوزش طلبیده‌اند! تأسف‌بارتر آنکه این مطلب تحت لوای «از ولایت تا ظهور» و با هزینه‌کردن از این مفاهیم ارزشی مجال نشر یافته است و در پاسخ به دیدگاه رئیس‌جمهور در «منحصر نکردن امر به معروف و نهی از منکر به تار موی زنان و دختران» و نیز مصاحبه سال گذشته اینجانب با ایرنا در زمینه «عدم اعتقاد دولت به برخورد سلبی با بدحجابی و در مرحله آخر بودن اینگونه برخوردها» و به زعم خودشان در دفاع از فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگاشته شده است.

٣- حتما و لابد با این روش‌ها و این نحوه دفاع از حجاب و امر به معروف و نهی از منکر انتظار هم می‌رود که جوانان و نسل جدید فوج فوج به سمت دین و ایمان گرایش پیدا کنند، در حالی که با این دفاع بد که به مراتب بدتر از حمله است با دست خودشان بندگان خدا را فوج فوج از دین خدا خارج می‌کنند و باید روزی در دادگاه عدل الهی پاسخگوی «بردن رونق مسلمانی» باشند.

۴- چگونه می‌توان باور کرد این نشریه عنوان خود را خونخواه حسین (ع) و منتقم رهبر آزادگان جهان نهاده باشد اما بویی از مرام و مسلک آن امام همام نبرده باشد؟! امامی که همه ما را به آزاده‌بودن سفارش کرده است، حتی اگر دین نداشته باشیم و حسینی که برای امر به معروف و اصلاح امور دین جد خود قیام کرد. آیا می‌توان بین این مرام و روش‌هایی که یکی یکی ارزش‌ها را به مسلخ می‌برد نسبتی برقرار کرد؟

۵- شاید اگر دیروز که کاریکاتور بانوی سبز و متشخص بر فراز برج ایفل با چادر در آن وضعیت در فضای مجازی و در اعتراض به آلودگی هوا منتشر شد سکوت نمی‌کردیم، امروز برخی به خود جرأت نمی‌دادند آنچه که در فکر معیوب و مریضشان می‌گذرد را روی کاغذ بیاورند و آشکارا اتهامات و توهین‌هایی را مطرح کنند که به استناد قوانین مجازات و تعزیرات اسلامی و قانون مطبوعات و موازین دینی مصداق بارز جرم و گناه محسوب می‌شود و مجازاتی متناسب برای آن در نظر گرفته شده است.

٦- به‌راستی این روزها روایت خلخال از پای زن یهودی در آوردن و روا بودن جان دادن مؤمن به نقل از مولی‌الموحدین و یا حرمت ریختن آبروی مؤمن که بالاتر از ریختن خون مؤمن است کجا رفته است؟ آیا سیاست ارزش آن را دارد که اخلاقیات در جامعه به پایین‌ترین سطح خود سقوط کند؟

٧- اینجانب در دفاع از حیثیت یک انسان در وهله اول و سپس حیثیت زنان سرزمینم و نیز جایگاه حقوقی و حقیقی خود حق پیگیری و شکایت از این نشریه که پیش‌تر از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات هم تذکر گرفته است را بر خود محفوظ داشته و تا حصول نتیجه نهایی از مراجع قضایی و نظارتی از پای نخواهم نشست. قطعا این حق برای اتهامی که این نشریه در مورد یکی از بانوان هموطنمان وارد کرده و اثبات آن نیاز به ادله خداپسند و محکمه‌پسند دارد هم محفوظ است.

٨- بر خلاف گمان برخی، اینگونه تخریب‌ها برای اکثریت جامعه که در انتخابات سال ٩٢ با رأی قاطع خود به این روش‌ها نه گفتند، سر شاخه نشستن و بن بریدن را تداعی می‌کند. تا برچیدن بساط این بداخلاقی‌ها از جامعه ایران نباید از اصلاحات ناامید و مأیوس گشت. آیا امر به معروف و نهی از منکری بالاتر از این هم وجود دارد؟

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور / ششم دیماه ۱۳۹۴»

در  نوشته «یالثارات» علیه خانم مولاوردی آمده است:
«از دیدگاه لیبرالی رئیس‌جمهور فعلی، قبیح‌ترین و نارواترین کار آن است که عده‌ای امر به معروف را علیه زنان لاابالی و بی‌حیا و بی‌حجاب به کار گیرند و حرف ثابت او همان است که اخیرا آن زن فمینیست عضو ارشد تشکیلات برانداز و منحل‌شده مشارکت ابراز داشت: دولت با برخورد با زنان (ولو با عریانی کامل آشکار شوند) مخالف است. البته این زن کذایی در ادعای خود صادق است و مگر آن زن مفلوک، همپالگی سابق همین شخص نبود که شب‌هنگام لخت و عریان در محله‌های لندن ظاهر شد و مورد تجاوز سه تن از اوباش انگلیسی قرار گرفت و هم‌اینک روحانی، همپالگی همان «بدتر از فاحشه معروفه در دنیا» را می‌خواهد بر گردن زنان ما مسلط کند به نام خانم معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده!»
(منظور انصار حزب‌الله از «همپالگی سابق»، خانم مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی ساکن آمریکاست.)

***

پس از انتشار پاسخ خانم مولاوردی علیه توهین‌های انصار حزب‌الله، یالثارات یادداشت توهین‌آمیز دیگری با امضای دبیرسیاسی این نشریه منتشر کرد که در آن  معاون رئیس جمهور را «فاحشه» خطاب کرده است.

متن آخرین یادداشت یالثارات:

دیوار شکسته و زن سلیطه!

پایگاه خبری انصارحزب الله - پس از انتشار جدیدترین شماره یالثارات (۹۴/۱۰/۲) که در سخن نخست آن ضمناً اشاره و گریزی به رویکرد و عملکر دولت روحانی و به ویژه حوزه معاونت زنان آن صورت پذیرفته بود، صدای ناله و فغان خانم مولاوردی، آن هم از صفحه غیرقانوی فیسبوک با بازتاب پرحجم سایت‌های خبری اصلاحاتی- اعتدالی به هوا برخواست که: ای وای چه‌حرفا چه جیزا، چه الفاظ شنیعی که یالثارات به کار برده «که حتی در تاریخ روزنامه‌نگاری قبل از انقلاب هم بی‌سابقه است» یالثارات «ذیل مفاهیم ارزشی لحن و ادبیات و توهین‌ها و اتهامات سخیف به کار برده» ای داد، ای هوار! چه نشسته‌اید که اینها به معاون رئیس جمهور هم رحم نمی‌کنند.
علیهذا با توجه به آنچه برخی از سایت‌های خبری از آن به عنوان «پاسخ تند معاون زنان رئیس جمهور» یاد کرده‌اند، پاسخ کُند یالثارات به این دعاوی را معروض می‌دارد:

الف- خانم محترم در آه و فغان‌نامه فیسبوکی خود، هرگز مشخص نکردند یالثارات در این‌باره چه نوشته که خاطر ظریف و حساس علیا مخدرّه، معاون محترم رئیس جمهور را آزرده و قلم مبارک وی را برآشفته!

ذیلاً به رسم امانت و پرهیز جدّی از هرگونه تشویش اذهان و افشای اشک و آه جانسوز خانم محترمی که ظالمانه مورد تهمت و تعّرض‌کلامی یالثارات قرار گرفته، عین عبارات مورد نظر نقل می شود.

«در فرهنگ دین ستیز غرب، اصولاً انسان‌ها نه خودیت درست و درمانی دارند و نه حرمتی به لحاظ ذات انسانی تا لازم باشد افراد جامعه نسبت به یکدیگر مسئولیت امر به معروف و نهی ازمنکر داشته باشند، به عکس جامعه دینی که در آن افراد، مسئولیت ولایت امربه معروفی نسبت به یکدیگر دارند.از دیدگاه لیبرالی رئیس‌جمهورفعلی، قبیح‌ترین و نارواترین کار آنست که عده‌ای امربه معروف را علیه زنان لاابالی و بی‌حیا و حجاب به کارگیرند و حرف ثابت او همانست که اخیراً آن زن فمینیست - عضو ارشد تشکیلات برانداز و منحل شده مشارکت- ابراز داشت: دولت با برخورد با زنان (و لو با عریانی کامل آشکار شوند) مخالف است. البته این زن کذایی در ادعای خود صادق است و مگر آن زن مفلوک همپالکی سابق همین شخص نبود که شب هنگام لخت و عریان در محله‌های لندن ظاهر شد و مورد تجاوز سه تن از اوباش انگلیسی قرار گرفت و هم اینک روحانی همپالکی همان «بدتر از فاحشه معروفه در دنیا» را می‌خواهد بر گردن زنان ما مسلّط کند به نام خانم معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده!»

و اما ملاحظات پیرامون این عبارت:
۱- حسن روحانی، رئیس جمهور در تاریخ ۱۲/۱/۹۴ در همایش بانوی انقلاب در محل اجلاس سران اظهار داشت: «متاسفانه نهی از منکر در جامعه ما در برخی خیابان‌ها و آن هم علیه زنان است و بس؛...چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد و کی منکر و معروف را از مسایلی اصلی اجتماعی به چند فرع تنزل داد؟!»

آیا این بیان و موضع روحانی دست‌خوش به آمران به معروف است و یا تقبیح و لجن‌مال کردن؟! همان زنان آمر به معروفی که با امثال اینگونه مواضع رئیس جمهور کشور، باید در جوی آب چهارراه ولی‌عصر تهران پرتاب شده و زنان و مردان بی‌غیرت و دریده‌ای که صرفاً مورد تذکر لسانی و نهی ازمنکر قرار گرفته‌اند، همانند چکمه‌پوشان لشکر جراّر مغول با لگد بر سر و روی و پیکر نحیف او بکوبند در حالی که زن آمربه معروف از قضا باردار هم بوده است. آفرین بر روحانی و سوگند وفاداری که در ابتدای مسئولیت برای دفاع از حریم مذهب تشیع یاد کرد!

۲- آیا در سابقه مشعشع فمینست بودن خانم مولاوردی شک و شبهه‌ای هست یا در عضویت رسمی و ارشدیت وی در حزب برانداز و منحله مشارکت معلوم‌الحال؟!

۳- خبرنگار ایرنا،از حاشیه برگزاری سومین المپیاد ورزشی بانوان در محمودآباد در تاریخ۹۳/۷/۴، خبری از گفتگوی خانم مولاوردی با خبرنگاران مخابره کرده که عنوان آن چنین است: «دولت اعتقادی به برخورد با بدحجابی ندارد» همانگونه که ملاخظه می‌فرمایید این خبر نیز گویای خداقوّت و دستخوش به مأموران ناجا به خاطر انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله قانونی نیست، ضمن آنکه نهی و نفی خانم معاون مطلق است و شامل هرگونه برخورد و هر نوع بدحجابی، ولو عریانی کامل هم می‌شود، علاوه بر آنکه تبادر این گزاره عام است و آنهایی که مترصّد فرصت هستند حق خواهند داشت برداشت آزادی ولنگ و باز و هرکی هرکی و هرج و مرج‌گونه از این فرمایش خانم معاون داشته باشند.

۴- داستان مفتضح آن زن خبرنگار سابق روزنامه‌های اصلاح طلب که به لندن متواری شد و از همان تاریخ، علی‌الدوام به فعالیت‌های رسانه‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های ضدانقلاب و معاند انگلیسی و آمریکایی اشتغال دارد و فراخوان کشف حجاب می‌دهد، اما ناکام ازتقلّای ضدانقلابی و براندازانه قبل از فرارسیدن موعد فراخوانش، یکی از شب‌ها با مصرف بی‌رویه قرص روانگردان با قیافه لخت مادرزاد صددرصد در خیابان‌های لندن ظاهر شده و مورد تجاوز سه مرد علّاف انگلیسی قرار می‌گیرد و خبر آن علاوه بر بازتاب بین‌المللی و کسب افتخاری جدید برای زنان فمینیست، در بخش اخبار شامگاهی شبکه‌خبر سیمای جمهوری‌اسلامی ایران پخش می‌شود، آیا این خبر جایی برای لاپوشانی و بلکه بدتر از آن توجیه و اینکه خانم معاون بخواهد «تاحصول نتیجه از وارد ساختن این تهمت یالثارات به یک زن هموطن از پای ننشیند» باقی گذاشته است؟ البته شاید خانم معاون محترم در دفاع از این جرثومه معروفه جهانی معذور و مجبور باشد، زیرا خانم معاون و این زن کذایی هر دو همپالکی و از مشاهیر زنان اصلاح‌طلب در دوره تُرکتازی خاتمی مطرود بودند!

۵- خطاب به خانم معاون محترم یکبار دیگر در یالثارات عرضه داشتیم که اگر در فراق این خانم کذایی و همپالکی سابق خود بی‌تاب و ناراحتید، شما هم تشریف ببرید خدمت ایشان، لندن!

ب- آنچه گفته شد توضیحی کوتاه برگریز سخن نخست یالثارات مورخ ۹۴/۱۰/۲ بود. این یک روی قصّه امّا روی دیگر ماجرا هم گفتنی‌هایی دارد که فعلاّ اشاره‌وار به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

۱- مطلب اول آنکه فمینیست‌ها از کدام زنان و امور کدام خانواده دم می‌زنند؟! آیا برگزاری نشست آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان که با تأکید بر روسپیگری، اواخر خرداد امسال و همزمان با ایام عزاداری محرّم با بودجه بی‌زبان دولتی برگزار شد و به‌حق به عنوان «نشست معاونت زنان ریاست جمهوری برای به رسمیت شناختن روسپی‌گری» معروف شد، حل مشکلات حوزه زنان است؟! ( شایان ذکر است کنکاش و ورود بیشتر در موضوعات شرم‌آور مطرح شده در این نشست خارج از حوصله این یادداشت است. شرح و تفصیل افتضاحات خلاف دین و اخلاق طرح شده در آن همایش در گزارش پایگاه خبری مشرق مورخ ۹۴/۷/۲۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.)

۲- از قرارداد خلاف قانون معاونت امور زنان و صندوق جمعیت سازمان ملل که مورد اعتراض و اعلام جرم کمیسیون اصل نود مجلس واقع شده چه بگوئیم جز آنکه سازمان بازرسی کشور را از سهل‌انگاری و بی‌عملی درباره شکایت کمیسیون اصل نود و ارجاع پی‌گیری آن به سازمان بازرسی بر حذر داریم!

۳- اگر بناست معاونت امور زنان ریاست جمهوری، پس از مسافرت به کشورهای حوزه اسکاندیناوی، با تقلید از الگوی فنلاند برابری جنسیتی در ایران و خاورمیانه برقرار کند، لااقل برای اثبات حُسن‌نیت و صداقت به کفّار فنلاند، شایسته بود همانطور که برای به رسمیت شناختن روسپیگری زنان، نشست برگزار می‌کنند در نشست بعدی فکری هم به حال رسمیت شناختن روسپیگری مردان کنند!

۴- از داستان دعوت «نزار زاکا» سرجاسوس نیجریایی به کشور چه خبر؟ کدامیک از وظایف معاونت امور زنان دعوت از جناب جاسوس را ایجاب کرده است. ماجرایی که منجر به لو رفتن و دربند شدن دسته‌ای از روزنامه‌چی‌های اصلاحات شد و پای دفاع ناشیانه و بی‌ثمر روحانی به قضیه را هم باز کرد!

۵- نکته اخیر، آنکه ما به عنوان یالثارات بنا نداریم از گل نازکتر به خانم معاون محترم بگوئیم امّا چنانچه گفته شد روحانی آمران به معروف را تقبیح کرد و لاغیر. شما تاری موی زنان را از کجا آوردید که می‌خواهید در دهان ایشان بگذارید و به او نسبت دهید؟!

وانگهی همانگونه که در بازخوانی تیتر خبر ایرنا گذشت، وقتی خانم معاون صریحاً اقرار دارد که «دولت اعتقادی به برخورد با بدحجابی ندارد» اما در متن خبر برخورد با بدحجابی را تعلیق به محال می‌کند و از متولیان می‌خواهد تلاش بیشتر کنند تا ایشان بتوانند امور مربوط به حجاب را ساماندهی کنند، از آن حرفهایی است که گذشت بیش از یکسال و چند ماه کمترین نشانی از تلاش برای هرگونه ساماندهی کذایی به دست نمی‌دهد!

در پایان باید گفت گرچه به قول متعارف دیوار حاشا بلند است، اما شوربختانه همین دیوار بلند شکسته هم هست و هر آن ممکن است بر سر اهالی‌حاشا هوار شود. و بیراه نیست اگر، هم در عرف، از قول موالیان دینی مشهور شده که باید از دیوار شکسته و زن سلیطه ترسید.البته خطر سهمگین دیوار شکسته را دانستیم اما همچنان فهم ما از نحوه ربط دیوار شکسته و زن سلیطه قاصر است. والله اعلم.

دبیرسیاسی هفته‌نامه یالثارات الحسین علیه‌السلام



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024