پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 02.12.2015, 14:11


ایران امروز: لاله افتخاری، نماینده اصول‌گرای مجلس ایران پس از دیدن عکس‌هایی که او فکر  می‌کند «عکس یادگاری فرزند  اردوغان با سرکردگان داعش» است، بر خود لازم دانسته که در نامه‌ای سرگشاده به امینه اردوغان، او را نصحیت کند و از خطر داعش آگاه سازد.

لاله افتخاری در نامه خود که خبرگزاری «خانه ملت» آن را منتشر کرده پس از شرح بخش‌هایی از کارنامه هولناک داعش نوشته است: «آنچه سبب شد این نامه را برایتان بنویسم آن بود که تاکنون می‌پنداشتم شما با حمایت کشورتان از داعش مخالفید و از حضور زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه سوری در خیابان‌های سرد کشورتان اندوهگین و یا بی‌خبرید، اما آنگاه که عکس یادگاری فرزندتان را به همراه سرکردگان داعش و سکوت جنابعالی را دیدم شگفت‌زده شدم و بر خود لازم دانستم از باب عمل به آیه شریفه “فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه” نکات فوق را معروض دارم چرا که خواهرم من و شما هر دو مادریم و این سکوت و بی‌تفاوتی از مادر بعید است.»

عکس‌هایی که لاله افتخاری دیده در دو هفته گذشته و پس از سرنگونی یک جنگنده روس توسط جنگنده‌های ترکیه، در رسانه‌های روسیه،‌ سوریه و ایران انتشار گسترده‌ای داشت.

رسانه‌های روسیه و به تبعیت از آن، رسانه‌های وابسته به نهادهای نظامی -امنیتی ایران با انتشار این تصاویر  با شادی و شعف فراوان ادعا کردند که این عکس‌ها متعلق به فرزند اردوغان است که با رهبران داعش انداخته است. رسانه‌های ایران حتی ادعا کردند که سمیه دختر اردوغان بیمارستانی را در مرز ترکیه با سوریه برای درمان شبه نظامیان داعش احداث کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی ولادیمیر پوتین نیز گفته است، دلایلی در دست دارد که نشان می‌دهد خانواده رئیس جمهوری ترکیه با رهبران داعش رابطه دارند و مخفیانه باهم هماهنگی می‌کنند. پسکوف روز شنبه (۱۵ نوامبر ۲۰۱۵) در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی «روسیه وان» گفت:«مسکو اطلاعات ویژه‌ای در باره ارتباط بلال اردوغان فرزند رئیس جمهوری ترکیه با داعش در رابطه با تجارت و خرید نفت از این گروه تروریستی در دست دارد.»

رسانه‌های روسی از جمله تلویزیون عربی‌زبان «RT» روسیه، و کانال «ایزوزدا» گزارش‌های مفصلی درباره ارتباط خانواده اردوغان با داعش و تجارت پرسود میان آنها و پسر اردوغان با داعش منتشر کردند.

داستان بلال اردوغان و برادران قنبر

رسانه‌های ترکیه بلافاصله به این گزارش‌ها واکنش نشان دادند. آنها نوشتند اشخاصی که فرزند اردوغان با آنها عکس انداخته دو برادر مالک رستورانی در محله فاتح استانبول هستند که اغلب مردم شهر آنها را می‌شناسند.

رسانه‌های ترکیه ضمن انتشار عکس‌های جدیدی از  دو برادر مالک رستوران در استانبول با بلال اردوغان، معمای ارتباط خانواده اردوغان با «رهبران خیالی داعش در سوریه» را حل کردند. این دو برابر که در عکس یادگاری با بلال اردوغان دیده می‌شوند اسماعیل و علی قنبر (Ismail ve Ali Kember) نام دارند و از اهالی استان «هاتای» ترکیه‌اند و صاحب رستوران در استانبول هستند.

اما داستان برادران اسماعیل و علی قنبر  تازگی ندارد. مروری بر رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد که تصویر یادگاری بلال اردوغان با این دو برادر  به چند سال پیش باز می‌گردد.

اسماعیل و علی قنبر سال‌ها پیش و وقتی که جوان بودند از استان «هاتای» ترکیه برای کار کردن به استانبول آمدند. ابتدا به کار موزیک در کاباره‌ها و کازینوها مشغول می‌شوند و اما بعدها از این کار دست برداشته و در منطقه «فاتح» استانبول یک رستوران کبابی باز می‌کنند که اکنون به یک رستوران مشهور با کباب‌های لذیذ تبدیل شده است.

برادران قنبر به رسانه‌های ترکیه گفته‌اند مانند هر کار و شغل دیگر، وقتی افراد مشهور مشتری‌مان می‌شد با آنها عکس یادگاری می‌انداختیم. تازه سه ماه بود که کبابی خود را باز کرده بودند که بلال اردوغان مشتری آنها می‌شود. آنها از بلال می‌خواهند که با آنها عکس یادگاری بیاندازد و بلال خواهش آنها رد نمی‌کند.

اسماعیل و علی قنبر تصاویر زیادی با چهره‌های مشهور دیگر از عالم موسیقی، سینما، ورزش و روزنامه‌نگاری دارند. اما عکس یادگاری آنها با بلال، سرنوشتی بسیار مهیج پیدا کرد. این عکس‌ها بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. ابتدا به عنوان شاهدی بر «ارتباط بلال اردوغان با شبکه القاعده» معرفی شد. از ۲۰۱۴ و پس از پیدایش داعش، از آنها به عنوان «ارتباط خانواده اردوغان با داعش» استفاده شد.

پس از سرنگونی سوخوی روسی در مرز ترکیه با سوریه، این تصاویر  بار دیگر در رسانه‌های روسیه،‌ رژیم اسد و ایران منعکس شد. در تابستان ۲۰۱۴ رسانه‌های ترکیه درباره این تصاویر توضیح داده بودند اما گویا مورد توجه تبلیغاتچی‌های روسیه و ایران قرار نگرفته بود.

هفته گذشته برادران قنبر در واکنش به مطرح شدن دوباره تصاویر آنها با بلال اردوغان، از پوتین دعوت کردند برای خوردن کباب جگر به رستوران آنها در استانبول بیاید.

اسماعیل و علی قنبر اگر می‌دانستند که «لاله افتخاری» هم تحت تاثیر عکس یادگاری آنها با بلال قرار گرفته، ایشان را هم به خوردن «جگر» در استانبول دعوت می‌کردند.

لاله افتخاری دارای «دکترای علوم قرآنی»‌ است و در سه دوره اخیر نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است. او از اعضای جبهه پایداری و از یاران و مدافعان محمود احمدی‌نژاد است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024